3089
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 372 Inlägg
23 april 2013
Mervolic skrev:
Tycker det är värre med de som kör med helljuset på när man passerar dem, och släcker inte förrän man är 100 meter framför... Helst har de xenon i tre extraljus också.
Enda gången någon har blinkat åt mig vid en omkörning är när jag hade en polisbil bakom mig, han tyckte att jag körde lite för fort så han blinkade med helljuset innan han körde om.

Jaa, det är lite jobbigt!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
23 april 2013
Det är oftare att folk blinkar vid omkörning när jag kör V4'an än när jag kör 9-3'n. tongue

Soppgubbe
900 Inlägg
23 april 2013
Jag låter bilden tala för sig själv.... tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/129/128898/128898-ffd08bbee278fa42226c68f49c376f48.jpg

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

119 Inlägg
23 april 2013

haha galne gunnar!

430 Inlägg
23 april 2013
hehe ja han har ju iaf lgf skylt... smile

Mopar or no car!

469 Inlägg
23 april 2013
silversnurran skrev:
Vettemannen skrev:
Gronwalls skrev:
Irriterar mig på folk som ska blinka med hellyset att dom ska köra om.. använd blinkers förfan

Personligen ser jag inte detta som nåt problem. Dom vill ju bara påkalla sin uppmärksamhet.

/Benny

Precis dem vill påkalla din uppmärksamhet att dem inte alls är säkra på att köra om ändå ska dem köra om, är man inte 100 på att köra på kvällar/natt ge fan i det:)

Men sen o andra sidan gör man det för att påkalla uppmärksamhet för att man ser någon fara framöver är det helt förståeligt:)

det är ju inte för att påkalla din uppmärksamhet för att dom är osäkra, utan för att visa att dom tänker köra om och att du inte bör svänga oförutsagt! eller för att du vinglar för mycket så vill dom visa att dom vill om och att du ska hålla dig rakt! tror aldrig att det är för man är osäker, då slösar man inte sin fokus på att faktiskt köra om, eller har jag fel?
BTW jag uppskattar det många gånger!

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

773 Inlägg
23 april 2013
exoop skrev:
silversnurran skrev:
Vettemannen skrev:

Personligen ser jag inte detta som nåt problem. Dom vill ju bara påkalla sin uppmärksamhet.

/Benny

Precis dem vill påkalla din uppmärksamhet att dem inte alls är säkra på att köra om ändå ska dem köra om, är man inte 100 på att köra på kvällar/natt ge fan i det:)

Men sen o andra sidan gör man det för att påkalla uppmärksamhet för att man ser någon fara framöver är det helt förståeligt:)

det är ju inte för att påkalla din uppmärksamhet för att dom är osäkra, utan för att visa att dom tänker köra om och att du inte bör svänga oförutsagt! eller för att du vinglar för mycket så vill dom visa att dom vill om och att du ska hålla dig rakt! tror aldrig att det är för man är osäker, då slösar man inte sin fokus på att faktiskt köra om, eller har jag fel?
BTW jag uppskattar det många gånger!

Så det du menar är om du ser en person som vinglar över dennes vägbana kör du om istället för att ha större mellanrum, och ringa till polisen och ange föraren så polisen kan stoppa denna person och kontrollera då han uppenbarligen är en fara för andra medtrafikanter.

Kommer inte säga mer nu då det säkerligen kommer bli ramaskri:)

1 808 Inlägg
23 april 2013
Använd blinkers istället förfan.. bara lata idioter som blinker med hellyset

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Avstängd
10 388 Inlägg
23 april 2013
Gronwalls skrev:

Givetvis, därför man fått tvärnita för lastbilar o personbilar som är på väg att trycka en i sidan.

För jo, jag blinkar, alltid.

Så, för fan, gitta, din mamma och allt det där.
Senast redigerat av it_mutt (23 april 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
23 april 2013
jag har inte fattat riktigt? blinkar ni med helljuset om ni ska köra om?

jag blinkar bara och kör om som man ska smile ser inga problem i det alls big_smile

sen vet ju inte jag om ni menar att köra om i dubbelfil för det har jag knappt erfarenhet av då det inte finns i närheten smile

Stil>Funktion

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
23 april 2013
it_mutt skrev:
Gronwalls skrev:

Givetvis, därför man fått tvärnita för lastbilar o personbilar som är på väg att trycka en i sidan.

Jag blinkar med helljuset när jag kör om lastbilar. Just på grund av att jag precis som it_mutt har blivit prejad av lastbilar som inte ens har sett att man var brevid.
Blinka på bilar tycker jag inte behövs, om dom inte ligger mitt i vägen i 50 på en 70 landsväg för att dom inte vågar köra  närmare kanten än 1, 5meter.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Avstängd
10 388 Inlägg
23 april 2013
P-K skrev:
jag har inte fattat riktigt? blinkar ni med helljuset om ni ska köra om?

jag blinkar bara och kör om som man ska smile ser inga problem i det alls big_smile

sen vet ju inte jag om ni menar att köra om i dubbelfil för det har jag knappt erfarenhet av då det inte finns i närheten smile

"Vi" och "vi", jag gör det inte, trots att jag blivit "avskuren" av lastbilar och personbilar mer än "några gånger". Blinkandet med helljuset är ju helt enkelt för att göra, eller försöka göra, dagdrömmande/facebookande/harpanspelande/smsande/osv-galningar uppmärksamma på att man är på väg om. Som sagt, jag tror helt seriöst inte jag gjort en enda omkörning i hela mitt liv där jag inte blinkat både "ut" och "in". Men det räcker inte för att göra en del uppmärksamma. Tyvärr.

76Lubricants skrev:
it_mutt skrev:
Gronwalls skrev:

Jag blinkar med helljuset när jag kör om lastbilar. Just på grund av att jag precis som it_mutt har blivit prejad av lastbilar som inte ens har sett att man var brevid.
Blinka på bilar tycker jag inte behövs, om dom inte ligger mitt i vägen i 50 på en 70 landsväg för att dom inte vågar köra  närmare kanten än 1, 5meter.

Faktum är, att det hänt mig fler gånger med lastbil och med personbil med "stortjävlasläp" eller husvagn. Kanske inte så svårt att åtminstone förstå varför, men det gör det inte till en trevligare upplevelse för det.

En "fullång" lastbil som bestämmer sig för att köra om lastbilen framför, när man själv befinner sig "mitt på" hans ekipage, är, ja som du då uppenbarligen också vet, inte någon vidare rolig upplevelse alls

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

40 Inlägg
24 april 2013
På körskolan lär de som sagt ut att man ska blinka med helljuset innan man kör om på landsväg.
Jag tycker det är rätt vettigt när folk gör det så länge de inte väntar tills de ligger 3m bakom och drar igång stora rampen med xenon och bländar en genom speglarna.

Soppgubbe
900 Inlägg
24 april 2013
FolkeFolke skrev:
På körskolan lär de som sagt ut att man ska blinka med helljuset innan man kör om på landsväg.
Jag tycker det är rätt vettigt när folk gör det så länge de inte väntar tills de ligger 3m bakom och drar igång stora rampen med xenon och bländar en genom speglarna.

Det sa aldrig min kör lärare, eller uppköringsgubben någonting om.

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
24 april 2013
Det står till och med i teoriboken att man bör göra det.

157 Inlägg
24 april 2013
FolkeFolke skrev:

Noart skrev:
Det står till och med i teoriboken att man bör göra det.

De vill även att man ska blinka med blinkers när man vänder på en vändplan.

Men jag kan hålla med om att det kan finnas vissa tillfällen där det är passande med ett helljusblink!

Audi A4 1.8t Quattro

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
24 april 2013
Jag har lust att hamra in extraljus i ögonen på folk som slår på extraljusen INNAN mötet ens skett.
Så inåthelvetes jävla drygt det är!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 705 Inlägg
24 april 2013
Thunderbird88 skrev:
Jag har lust att hamra in extraljus i ögonen på folk som slår på extraljusen INNAN mötet ens skett.

Håller helt med. Många gånger har man lust att slå på en handbromsvändning och köra ikapp idioten och sparka in fronten på bilen hans.
Hur jävla svårt kan det vara att vänta en halv sekund med att slå på helljuset så man är säker på att man verkligen passerat den man möter?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
24 april 2013
rcy skrev:
Thunderbird88 skrev:

Håller helt med. Många gånger har man lust att slå på en handbromsvändning och köra ikapp idioten och sparka in fronten på bilen hans.
Hur jävla svårt kan det vara att vänta en halv sekund med att slå på helljuset så man är säker på att man verkligen passerat den man möter?

Tydligen är det verkligen svårt att "vänta" det lilla extra... Efterblivna jävlar.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 524 Inlägg
24 april 2013
FolkeFolke skrev:

Vill minnas att min lärare nämnde det också, sen tycker jag inte heller ett snabbt blink för att göra mig uppmärksam på omkörningen är varken irriterande eller särskilt mycket att gnälla om.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Sök