2304
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Meldem
4 137 Inlägg
26 april 2013
Haha.. Passar in ganska bra i den här tråden.

http://www.n0.se/f/n/d938e_tumblr_mlkny4wb671qb5gkjo1_1280.jpg

7 488 Inlägg
26 april 2013
cyklister är nog allmänt korkade wink höll på att ta en igår genade över hela vägen för att tränga sig in mellan min bil å trottoaren givetvis MOT körriktningen wink jag vek ej,, iof gick det 10km/h för mig så var en av anl smile

Raquex
26 april 2013
Hittade ett roligt klipp på hur man ska bete sig i trafiken om man gillar att reta upp folk tongue

http://www.apelsin.nu/classics/?url=fahrschule
Senast redigerat av Raquex (26 april 2013)

7 488 Inlägg
26 april 2013
Raquex skrev:
Hittade ett roligt klipp på hur man ska bete sig i trafiken om man gillar att reta upp folk tongue

http://www.apelsin.nu/classics/?url=fahrschule

hahahahaha

1 283 Inlägg
26 april 2013
Dom där bilarna som har fått för sig att ha blåljus och stoppa en när man fått för mycket "medlut i nedförsbackar"tongue
Senast redigerat av Vita_Vargen (26 april 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
26 april 2013
Raquex skrev:
Jag stör mig på dom som inte blinkar när de ska svänga. Rätt störande när man står vid en korsning och får vänta på att en bil ska köra förbi så att jag kan köra ut, men så svänger bilen in på den väg jag kommer ifrån utan att blinka. Känns som att det oftast är de nyare/större bilarna som aldrig blinkar. "Jag har en ny/stor bil så jag gör vad jag vill och behöver inte blinka", eller så väljer bilföretagen helt enkelt att skita i att montera blinkers på dessa bilar då de ändå aldrig verkar användas..

Eller när det är många bilar i rad på t.ex en 50-väg i nån ort när bilen framför en helt plötsligt slänger sig på bromsen för att sen svänga utan att blinka. Tycker det händer rätt så ofta, och för ett tag sen så var det en dag med en massa "idioter" ute på vägen som gjorde en massa fel, så när detta hände så valde jag att slänga mig på tutan och gav honom fingret. Vilket han då såg och vände om och körde efter mig en bra bit med en massa blinkande med helljuset..

Sen en grej på dessa 2-1 vägar. Om det t.ex är 100km/h som gäller så stör jag mig på dom som envisas med att köra i 90 när det är 1-filigt och så fort de närmar sig 2-filigt så gasar dom på allt va dom kan för att sen sakta ner till 90 när det är en 1-filigt igen. Drygt när man ska köra om och tvingas gasa på ännu mer bara för att ta sig förbi..

Kanske en småsak, men stör mig ganska mycket på de som envisas med att ALLTID ligga 10km/h under gällande hastighet. Aldrig fattat varför. Är det 100 så är det ju 100 som gäller och inte 90.. Hade dom velat att vi ska köra i 90 där istället så hade dom ju satt 90 på den sträckan.. Minns på uppkörningen att han också gnällde på mig för att jag körde för "fort" då jag höll 70 på 70-väg, 90 på 90-väg osv.

Är väl egentligen ganska mycket man stör sig på i trafiken och oftast är det ju de minsta småsakerna man stör sig på mest.

Vad jobbigt det blir den dagen du ser någon blinka, kör ut och får denne i sidan

(HA! Tänker du, "inte jag som åker på det" Oh yes, att blinka är inte, som det så fint heter, "lagligt bindande")

Är det 100 på skylten, så är det maximalt gällande hastighet, inte vad någon -måste- hålla.

Det gör dig en skillnad på 1mil/h (om det är 100 o personen håller 90), vilket innebär att du får köra knappt 7min längre (om du håller 90km/h och du ska 10 mil). Aldrig förstått det problemet, men, nu var det ju inte jag som postade o det är klart du får se det som ett problem om du vill smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

336 Inlägg
5 maj 2013
Såg en medelålders idiot som höll minst 90-km/h på en 50-väg inne i en by nyss. Det började med att han stod bakom mig i en korsning där vi båda skulle vänster, och när det blir grönt och jag kör iväg lugnt hör jag personen i V50:n bakom varva motorn utav bara fan för att sedan ge sig iväg med en rivstart och köra om mig medan vi båda svängde vänster i korsningen...

Sedan körde han förbi en efter en och ibland var han tvungen att dyka in mellan två bilar, varpå han givetvis tutade som besatt på framförvarande, tills han kunde köra om även den. Han fortsatte så och jag följde efter så gott det gick utan att bryta mot lagen, bara för att se vad det var som var så viktigt. Såg att han backade tillbaka och svängde av, varpå jag körde efter. Senare körde jag förbi bilen där den stod parkerad hos någon massör, tydligen så pass viktigt att komma dit att han var beredd att riskera säkert 20 personers liv för det.

Alltså, kör för fort, det gör inte mig något, men håll dig för fan till rätt ställen. Mitt i en by med en hel del människor runt om är inte rätt ställe. Idiot.

Just turbo power, no real shit.

7 488 Inlägg
5 maj 2013
Saabfan1 skrev:
Såg en medelålders idiot som höll minst 90-km/h på en 50-väg inne i en by nyss. Det började med att han stod bakom mig i en korsning där vi båda skulle vänster, och när det blir grönt och jag kör iväg lugnt hör jag personen i V50:n bakom varva motorn utav bara fan för att sedan ge sig iväg med en rivstart och köra om mig medan vi båda svängde vänster i korsningen...

Sedan körde han förbi en efter en och ibland var han tvungen att dyka in mellan två bilar, varpå han givetvis tutade som besatt på framförvarande, tills han kunde köra om även den. Han fortsatte så och jag följde efter så gott det gick utan att bryta mot lagen, bara för att se vad det var som var så viktigt. Såg att han backade tillbaka och svängde av, varpå jag körde efter. Senare körde jag förbi bilen där den stod parkerad hos någon massör, tydligen så pass viktigt att komma dit att han var beredd att riskera säkert 20 personers liv för det.

Alltså, kör för fort, det gör inte mig något, men håll dig för fan till rätt ställen. Mitt i en by med en hel del människor runt om är inte rätt ställe. Idiot.

inte för att lägga mig i MEN kan ju vara nån som är på väg till sjukhus, om min tjej ex skulle föda,, eller mår fruktansvärt dåligt så tänker man inte klart,,

809 Inlägg
5 maj 2013
granadadr skrev:
Saabfan1 skrev:

inte för att lägga mig i MEN kan ju vara nån som är på väg till sjukhus, om min tjej ex skulle föda,, eller mår fruktansvärt dåligt så tänker man inte klart,,

Evildan
5 maj 2013
Saabfan1 skrev:

Är man medelålders och kör V50 tas nog var chans som ges till fysisk kontakt, han var säkert sen och rädd att missa sin bokade tid, kanske en speciell massage big_smile
antagligen oavsett massageform var denne troligen avslappnad efteråt.

Raquex
6 maj 2013
it_mutt skrev:
Raquex skrev:
Jag stör mig på dom som inte blinkar när de ska svänga. Rätt störande när man står vid en korsning och får vänta på att en bil ska köra förbi så att jag kan köra ut, men så svänger bilen in på den väg jag kommer ifrån utan att blinka. Känns som att det oftast är de nyare/större bilarna som aldrig blinkar. "Jag har en ny/stor bil så jag gör vad jag vill och behöver inte blinka", eller så väljer bilföretagen helt enkelt att skita i att montera blinkers på dessa bilar då de ändå aldrig verkar användas..

Eller när det är många bilar i rad på t.ex en 50-väg i nån ort när bilen framför en helt plötsligt slänger sig på bromsen för att sen svänga utan att blinka. Tycker det händer rätt så ofta, och för ett tag sen så var det en dag med en massa "idioter" ute på vägen som gjorde en massa fel, så när detta hände så valde jag att slänga mig på tutan och gav honom fingret. Vilket han då såg och vände om och körde efter mig en bra bit med en massa blinkande med helljuset..

Sen en grej på dessa 2-1 vägar. Om det t.ex är 100km/h som gäller så stör jag mig på dom som envisas med att köra i 90 när det är 1-filigt och så fort de närmar sig 2-filigt så gasar dom på allt va dom kan för att sen sakta ner till 90 när det är en 1-filigt igen. Drygt när man ska köra om och tvingas gasa på ännu mer bara för att ta sig förbi..

Kanske en småsak, men stör mig ganska mycket på de som envisas med att ALLTID ligga 10km/h under gällande hastighet. Aldrig fattat varför. Är det 100 så är det ju 100 som gäller och inte 90.. Hade dom velat att vi ska köra i 90 där istället så hade dom ju satt 90 på den sträckan.. Minns på uppkörningen att han också gnällde på mig för att jag körde för "fort" då jag höll 70 på 70-väg, 90 på 90-väg osv.

Är väl egentligen ganska mycket man stör sig på i trafiken och oftast är det ju de minsta småsakerna man stör sig på mest.

Vad jobbigt det blir den dagen du ser någon blinka, kör ut och får denne i sidan

(HA! Tänker du, "inte jag som åker på det" Oh yes, att blinka är inte, som det så fint heter, "lagligt bindande")

Är det 100 på skylten, så är det maximalt gällande hastighet, inte vad någon -måste- hålla.

Det gör dig en skillnad på 1mil/h (om det är 100 o personen håller 90), vilket innebär att du får köra knappt 7min längre (om du håller 90km/h och du ska 10 mil). Aldrig förstått det problemet, men, nu var det ju inte jag som postade o det är klart du får se det som ett problem om du vill smile

Nu handlar ju den här tråden om just sånt man stör sig på i trafiken, och jag skrev vad jag stör mig på.. Skiter fullständigt i vad du tycker om det och har du inget bättre för dig än att "klanka ner" på de som faktiskt följer topic så är det ju ditt problem och då tycker jag du ska hålla dig till ett annat forum då denna inte verkar passa dig så speciellt bra..

112 Inlägg
Avstängd
10 388 Inlägg
6 maj 2013
Raquex skrev:
it_mutt skrev:
Raquex skrev:

Nu handlar ju den här tråden om just sånt man stör sig på i trafiken, och jag skrev vad jag stör mig på.. Skiter fullständigt i vad du tycker om det och har du inget bättre för dig än att "klanka ner" på de som faktiskt följer topic så är det ju ditt problem och då tycker jag du ska hålla dig till ett annat forum då denna inte verkar passa dig så speciellt bra..

Tung helg eller inte fått något på länge? För...DAMN!

Jag poängterade att -jag- inte såg problemet med det. Jag skrev också att du givetvis får se det som ett problem om du vill. Om du inte är kapabel att inse att när någon säger (eller i detta fall; skriver) "jag ser inte problemet", så innebär det -inte- att man säger "du får inte tycka så, du har fel, det är inget problem", så ja, då är det ditt problem.

Tar du sen att någon säger "emot" (vilket jag egentligen inte gjorde, jag höll som sagt bara inte med. Att säga emot något kräver ett mer aktivt engagemang än att bara säga "jag håller inte med"), som att "klanka ner", ja, då är det nog dags för din del att omvärdera värdegrunderna i ditt vokabulär.

Sen kan man ju också, då jag tydligen inte har något bättre för mig, det är redan konstaterat, fundera på varför man skriver på ett forum alls, när man själv har inställningen "jag skiter fullständigt i vad du tycker...". Det torde innebära att andra också borde "skita i vad du tycker" och således blir ju också hela posten menlös. Eller var det snarare som så, att du skiter i vad jag tycker för att jag inte höll med? Det låter mer som sann forumanda.
Senast redigerat av it_mutt (6 maj 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

67 Inlägg
6 maj 2013
Folk som sätter dit random bokstäver på sina bilar, och skriver typ "Sport" eller "Kompressor" elller ännu värre "M3" på sin Mercedes C-klass.
Detta beteende är väl utbrett i det väldigt invandrar täta område jag bor i. (Jag är inte rasistisk på något sätt, det är bara ett konstaterande)
Senast redigerat av Danny-D (6 maj 2013)

164 Inlägg
6 maj 2013
Danny-D skrev:
Folk som sätter dit random bokstäver på sina bilar, och skriver typ "Sport" eller "Kompressor" elller ännu värre "M3" på sin Mercedes C-klass.
Detta beteende är väl utbrett i det väldigt invandrar täta område jag bor i. (Jag är inte rasistisk på något sätt, det är bara ett konstaterande)

Folk här på forumet verkar tycka detta är helt ok när det jag påpeka just detta för några sidor sen. De tyckte det var speciellt coolt när man sätte R på en icke R volvo. Detta forum verkar också mötas av mest svenskar.

sthlm

336 Inlägg
6 maj 2013
granadadr skrev:

Som 744GLT sa, tvivlar på det, när han stannat hos en massör. Man vet ju förstås inte säkert, men jag är ytterst tveksam, och tycker fortfarande inte att det är okej att köra så pass fort som han gjorde, någon måtta får det vara.

Evildan skrev:
Är man medelålders och kör V50 tas nog var chans som ges till fysisk kontakt, han var säkert sen och rädd att missa sin bokade tid, kanske en speciell massage big_smile
antagligen oavsett massageform var denne troligen avslappnad efteråt.

big_smile
Senast redigerat av Saabfan1 (6 maj 2013)

Just turbo power, no real shit.

1 436 Inlägg
6 maj 2013
PhR34k skrev:
Danny-D skrev:

Folk här på forumet verkar tycka detta är helt ok när det jag påpeka just detta för några sidor sen. De tyckte det var speciellt coolt när man sätte R på en icke R volvo. Detta forum verkar också mötas av mest svenskar.

Jasså, jag trodde senaste debatten handlade om att om några dekaler var det värsta du sett i trafiken är du antingen helt förskonad från alla de dumheter som övriga skribenter möter nästan dagligen i trafiken eller så har du sjuka prioriteringar.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

664 Inlägg
13 juni 2013
ATM tycker jag fortfarande blinkers ut ur rondeller men har kommit upp något nytt nu känns det som, alltid ska det ligga nån jävel i vänsterfilen på motorvägen och vägrar flytta på sig och jag måste antingen sakta in eller så gör jag som jag gör och blir arg och kör om på insidan tills puckot i vänsterfilen fattar att han ska ligga till höger när han kör i 90... -.- jag blir ju också trafikfarlig då + att jag kan få böter så gör inte som mig smile

773 Inlägg
13 juni 2013
PhR34k skrev:
Danny-D skrev:

Med tanke på att vi faktiskt bor i Sverige är väl det självfallet att som du säger:  Detta forum verkar också mötas av mest svenskar, Solklart eller?

Men visst det är ju lite som att sminka en gris gäller alla märken dem blir aldrig en riktigt modell/high end bil:)

956 Inlägg
13 juni 2013
Danny-D skrev:

På tal om det åkte jag bakom en Golf TDI Kombi årsmodell runt 2010.
Efter "GOLF" på bagageluckan hade de klistrad på "///M" från BMW.
Vilken facepalm jag gjorde när jag såg det.

Sök