2544
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

2 624 Inlägg
14 juni 2013
Hatar folk som ska behöva ligga 2cm bakom bilen och verkligen tokslicka när man ligger laglig hastighet. mad

väntar bara på att nån inte ska hinna bromsa så dom kör rakt in i en!
Senast redigerat av martinn (14 juni 2013)

Darkus
14 juni 2013
Råka ut för en tjej idag som låg å nosade med sin bil i baken på min. Var nog säkert 1 meter bakom. Så kom det ett fartgupp så jag fick ju  lov att bromsa in en del för jag har en ganska låg bil. Iaff gjorde det att hon fick ju tvärnita för att inte köra in i mej. Då hade hon mage att tuta åt mej å hojta med armen.
Var sååå nära jag klev ur bilen då..men såg att hon hade en unge med sej så jag lät bli. Så åkte hon så där bakom mej igen. Kom järnvägs övergång å jag bromsade in igen. Å hon svor å viftade. Så när vi kommer till trafik ljusen glider hon upp bredvid mej å försöker ge mej "the evil Eye". Funka jussom int för jag visste ju att det var hon som gjort fel och inte kunde hålla avstånd. Men det gjord mej tillräckligt arg så ja hadd nog slagit in rutan på bilen om det varit en kille som gjort det.

Avstängd
10 388 Inlägg
14 juni 2013
Gällande parkeringar...på vägen. Nyss hemkommen från STHLM och var i Uppsala en sväng. Kommer runt en skymd kurva, "mitt i vägen" (nåja, minimalt åt sidan) har en SAAB-jevfel parkerat....för att sitta och fippla med telefonen!

Till saken; knappt 50m fram ligger en infart till en parkering, ytterligare 100m fram ligger en mack

Why oh why?!

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

33 Inlägg
14 juni 2013
Darkus skrev:
Råka ut för en tjej idag som låg å nosade med sin bil i baken på min. Var nog säkert 1 meter bakom. Så kom det ett fartgupp så jag fick ju  lov att bromsa in en del för jag har en ganska låg bil. Iaff gjorde det att hon fick ju tvärnita för att inte köra in i mej. Då hade hon mage att tuta åt mej å hojta med armen.
Var sååå nära jag klev ur bilen då..men såg att hon hade en unge med sej så jag lät bli. Så åkte hon så där bakom mej igen. Kom järnvägs övergång å jag bromsade in igen. Å hon svor å viftade. Så när vi kommer till trafik ljusen glider hon upp bredvid mej å försöker ge mej "the evil Eye". Funka jussom int för jag visste ju att det var hon som gjort fel och inte kunde hålla avstånd. Men det gjord mej tillräckligt arg så ja hadd nog slagit in rutan på bilen om det varit en kille som gjort det.

Du skonade henne från ditt vrede på grund av att hon var kvinna? Det är år 2013 och jag trodde vi levde i ett jämställt samhälle.

Of World
3 378 Inlägg
14 juni 2013
Escargot skrev:
Darkus skrev:

Du skonade henne från ditt vrede på grund av att hon var kvinna? Det är år 2013 och jag trodde vi levde i ett jämställt samhälle.

hon hade unge, stod de ju

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 319 Inlägg
14 juni 2013
Escargot skrev:
Darkus skrev:

Vi lever i ett jämställt samhälle så länge som vi inte brukar våld mot kvinnor och inte uttalar oss nedsättande om dessa. Det trodde jag att du visste i dagens PK Sverige. Varför dagstidningarna skriver 'kvinnovåld' är för mig en gåta. Tydligen så ska den jämställdhet som batikhäxorna vill framföra enbart gälla när det gäller högre lön för kvinnor och dylikt, medans den resterande biten ska förbli. roll
Senast redigerat av sleepyoh (14 juni 2013)

_----------'

Forummoderator
18 319 Inlägg
14 juni 2013
sleepyoh skrev:
Escargot skrev:
Darkus skrev:

Vi lever i ett jämställt samhälle så länge som vi inte brukar våld mot kvinnor och inte uttalar oss nedsättande om dessa. Det trodde jag att du visste i dagens PK Sverige. Varför dagstidningarna skriver 'kvinnovåld' är för mig en gåta. Tydligen så ska den jämställdhet som batikhäxorna vill framföra enbart gälla när det gäller högre lön för kvinnor och dylikt, medans den resterande biten ska förbli. roll

Hehe...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 152 Inlägg
15 juni 2013
Evildan skrev:
granadadr skrev:
sleepyoh skrev:

Bilen som han KÖR är en Mercedes bilen framför är en Corvette.

hur faan kan du se att det är en corvette?? wink att fotande bilen är en mb syns smile

dubbla runda bakljus i kombination med en lågt placerad rektangular registreringsskylt smile

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … _C3_04.jpg

Det var en corvette smile vilken modell vettefan dock ;(

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

7 488 Inlägg
15 juni 2013
stötte på ett ärkepucko idag,, en dansk långtradare som försökte köra om mig ( bil med biltrailer i ca 83 km/h)
han körde om precis före en kurva,, jag sa åt min flickvän,, jaha å vad händer om han får möte nu???
mkt riktigt i kurvan kommer en tankbil,, tackolåv så stod han på hejdaren regält,, men vad faaan tänkte han med??????

Avstängd
10 388 Inlägg
16 juni 2013
granadadr skrev:
stötte på ett ärkepucko idag,, en dansk långtradare som försökte köra om mig ( bil med biltrailer i ca 83 km/h)
han körde om precis före en kurva,, jag sa åt min flickvän,, jaha å vad händer om han får möte nu???
mkt riktigt i kurvan kommer en tankbil,, tackolåv så stod han på hejdaren regält,, men vad faaan tänkte han med??????

Som "förhoppningsvis" resterande puckon i trafiken; med inget alls.

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
16 juni 2013
Det sjuka med lastbilsförare som envisas med att köra för fort är att dom inte fattar att man inte tjänar SÅ mycket tid och man förlorar så jääävla i bränsleekonomi och det blir idiotdyrt om polisen kollar färdskrivaren.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 juni 2013
Noart skrev:
Det sjuka med lastbilsförare som envisas med att köra för fort är att dom inte fattar att man inte tjänar SÅ mycket tid och man förlorar så jääävla i bränsleekonomi och det blir idiotdyrt om polisen kollar färdskrivaren.

Blir inte dyrare än en vanlig fortkörning....

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Avstängd
10 388 Inlägg
17 juni 2013

Forummoderator
18 319 Inlägg
17 juni 2013
it_mutt skrev:
Detta är ju bara rent sorgligt; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16971769.ab

Såg det. Måtte föraren bli av med kortet. Länge.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
17 juni 2013
http://gd.se/nyheter/gavle/1.5988262-pr … n-av-vagen

^En bättre artikel. Det ser ju ut som att karma finns. smile

Avstängd
10 388 Inlägg
17 juni 2013
Noart skrev:
http://gd.se/nyheter/gavle/1.5988262-prejade-kvinna-med-barn-av-vagen

Samma innehåll iofs

Hur eller hur; en person som jag personligen anser borde hamna i rullstol, utan något stöd alls från staten...och ja just, inte få köra ens rullstol

JFfoto
17 juni 2013
it_mutt skrev:
Noart skrev:

Samma innehåll iofs

Hur eller hur; en person som jag personligen anser borde hamna i rullstol, utan något stöd alls från staten...och ja just, inte få köra ens rullstol

Fattar inte, varför "FÖRSÖK till misshandel" ? Borde ju vara mordförsök, misshandel är det ju redan, och man kan inte välja hur illa det ska gå när man prejar en bil, kan likgärna va mordförsök, så tycker man ska gå på det.

Avstängd
10 388 Inlägg
17 juni 2013
Kalltkaffe skrev:
it_mutt skrev:
Noart skrev:

Samma innehåll iofs

Fattar inte, varför "FÖRSÖK till misshandel" ? Borde ju vara mordförsök, misshandel är det ju redan, och man kan inte välja hur illa det ska gå när man prejar en bil, kan likgärna va mordförsök, så tycker man ska gå på det.

Nej.

Mordförsök (eller om man så vill; försök till mord) innebär att uppsåtet måste varit att mörda. Alltså att personen som blir anklagad för det, måste varit ute efter att döda, och dessutom varit fullt på det klara med att handlingen skulle innebära döden för den som blir utsatt. Det måste alltså finnas uppsåt att mörda/döda. Att ex.vis tala om för någon "du ska dö" och sen skjuta personen med X skott, men personen överlever, blir alltså mordförsök.

Detta är dock väldigt svårt att bevisa, därför är det vanligare att man väljer att sätta vållande till kroppsskada, misshandel, grov misshandel, vållande till annans död (handlar dock om oaktsamhet) eller dråp (förutsätter ju dock att personen dog) som rubricering.
Senast redigerat av it_mutt (17 juni 2013)

JFfoto
17 juni 2013
it_mutt skrev:
Kalltkaffe skrev:
it_mutt skrev:

Samma innehåll iofs

Nej.

Mordförsök (eller om man så vill; försök till mord) innebär att uppsåtet måste varit att mörda. Alltså att personen som blir anklagad för det, måste varit ute efter att döda, och dessutom varit fullt på det klara med att handlingen skulle innebära döden för den som blir utsatt. Det måste alltså finnas uppsåt att mörda/döda. Att ex.vis tala om för någon "du ska dö" och sen skjuta personen med X skott, men personen överlever, blir alltså mordförsök.

Detta är dock väldigt svårt att bevisa, därför är det vanligare att man väljer att sätta vållande till kroppsskada, misshandel, grov misshandel, vållande till annans död (handlar dock om oaktsamhet) eller dråp (förutsätter ju dock att personen dog) som rubricering.

Stämmer, skrev "borde" då jag tycker det borde vara mordförsök, bara min åsikt, att preja någon av vägen ser jag som ett mordförsök före misshandel. (Beroende på hastighet) Enligt denna artikel så verkar det som att det rör sig om 70 km/h +. Då båda bilarna åkte ner i diket, och medförde nackskador m.m, vilket inte skulle hända om det gick i 30 km/h, skulle väl bara blivit en liten putt utan större påföljder.

773 Inlägg
17 juni 2013
Dieselsmurfen skrev:
it_mutt skrev:
Detta är ju bara rent sorgligt; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16971769.ab

Såg det. Måtte föraren bli av med kortet. Länge.

av med kortet är lindrigt in med han i fängelset ffs

Sök