2144
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

441 Inlägg
20 juni 2013
Folk som inte fattar varannan regeln vid olyckor eller andra ställen. Hade en för ett tag sen som vägra släppa mig, fet ful gubbe. Så slog in hans högra spegel, ångrar att jag inte slog av den helt. Han hade en fin lucka som jag bara skulle glida in i och hade jag inte parerat hans "gubb gasning" så hade han klippt vänster framflygel. Lack vart han i alla fall när jag slog in spegel. Så hade han mage att stanna och vara på väg ut ur bilen. När jag knäppte upp mig och själv var på väg ut så var han snabb som fan på att åka iväg. Körde som ett svin gjorde han också, så ringde polisens tipslinje för rattfylla på han också....

645 Inlägg
20 juni 2013
Sedan dessa som nyss tagit körkort!Inom kort mister de sitt kort X-) Så var den sagan slut sad De får kolla på den välputsade hojen el bilen ett bra tag smile menar''De nya kör ofta som tokar''..är det värt det?Vill det sig illa kan det bara komma hem ett kuvert.

Sedan dessa''farliga'' avsmalnade motorvägarna med räcken varför vägverket??Räckena ska bort.Farliga.

5 198 Inlägg
20 juni 2013
dasboot skrev:
Folk som inte fattar varannan regeln vid olyckor eller andra ställen. Hade en för ett tag sen som vägra släppa mig, fet ful gubbe. Så slog in hans högra spegel, ångrar att jag inte slog av den helt. Han hade en fin lucka som jag bara skulle glida in i och hade jag inte parerat hans "gubb gasning" så hade han klippt vänster framflygel. Lack vart han i alla fall när jag slog in spegel. Så hade han mage att stanna och vara på väg ut ur bilen. När jag knäppte upp mig och själv var på väg ut så var han snabb som fan på att åka iväg. Körde som ett svin gjorde han också, så ringde polisens tipslinje för rattfylla på han också....

Tufft,, du tyckte du va bättre än han då ? Du tänkte inte på att det du gjorde va olagligt.. gå till handgripligheter ,,
Senast redigerat av gamlingen (20 juni 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
20 juni 2013
dasboot skrev:

Vara beredd, eller t.o.m gå till, handgripligheter för att någon "tar ens plats i kön"?....ja, med den inställningen är du en av de personerna jag inte vill ha i trafiken iaf.

Känns lite som "killen" som flög på den äldre gubben på Biltemas parkering i Uppsala. Gubben vinglade till, la handen på "killens" bil, och killen blir fly rasande, flyger ut, och puttar omkull gubben och gapar "Rör fan inte min bil gubbjävel!" pch kör där ifrån.

Bra folk att ha i trafiken...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

7 488 Inlägg
20 juni 2013
it_mutt skrev:
dasboot skrev:

Vara beredd, eller t.o.m gå till, handgripligheter för att någon "tar ens plats i kön"?....ja, med den inställningen är du en av de personerna jag inte vill ha i trafiken iaf.

Känns lite som "killen" som flög på den äldre gubben på Biltemas parkering i Uppsala. Gubben vinglade till, la handen på "killens" bil, och killen blir fly rasande, flyger ut, och puttar omkull gubben och gapar "Rör fan inte min bil gubbjävel!" pch kör där ifrån.

nope idioter,, tur man inte såg det där med gubben,, då hade man nog åkt in för misshandel,, sån ligister ska sys in,,

198 Inlägg
20 juni 2013
En till sak jag stör mig mycket på är när folk inte kan parkera. Ibland har ma så brottom o så ser man 70% idioter som inte kan parkera. Vissa bilar står så fel att dom har allt mellan 1-1.5m till framför/bakom / bredvid varande bil. Det är fan inte ok.

Skulle folk packa ihop sina bilar lite tätare så skulle d få plats med 3-4 bilar till på samma parkering.

Inte så konstigt att d finns parkeringsbrist (spec sthlm ser jag det ofta) o händer säkerligen i andra städer oxå

1 412 Inlägg
20 juni 2013
Haha!

Jag kan parkera ordentligt om jag vill men speciellt dodgen brukar jag bara dumpa som jag känner för på parkeringen.  big_smile

Parkerade den seriöst i början men efter att ha blivit instängd varje gång så jag inte fick upp dörrarna så insåg jag att det problemet försvann om jag började parkera diagonalt över 3 rutor.  wink
Senast redigerat av OpelP1 (20 juni 2013)

198 Inlägg
20 juni 2013
OpelP1 skrev:
Haha!

Jag kan parkera ordentligt om jag vill men speciellt dodgen brukar jag bara dumpa som jag känner för på parkeringen.  big_smile

Parkerade den seriöst i början men efter att ha blivit instängd varje gång så jag inte fick upp dörrarna så insåg jag att det problemet försvann om jag började parkera diagonalt över 3 rutor.  wink

Haha wtf:p nästa gång när jag ser dodge parkerad så, parkerar jag bredvid så du inte alls kommer ut wink

1 412 Inlägg
20 juni 2013
DDeko skrev:
OpelP1 skrev:
Haha!

Haha wtf:p nästa gång när jag ser dodge parkerad så, parkerar jag bredvid så du inte alls kommer ut wink

Och om du kommer ut till din bil efteråt och har hjulspår över huven så vet du vem som gjorde det. tongue
Senast redigerat av OpelP1 (20 juni 2013)

5 198 Inlägg
20 juni 2013
Åsså gnäller folk på hur det parkeras''''jisses,,,

198 Inlägg
21 juni 2013
gamlingen skrev:
Åsså gnäller folk på hur det parkeras''''jisses,,,

Ja nä imte alla som vissa har möjlighet att hitta ledig plats

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
21 juni 2013
Cyklister, fotgängare, miljöfarsister i små bilar som kör överdrivet sakta och tror att det är bra för miljön. Men det orsakar ju bara omkörningar. Lagstifta om minimihastigheter. Har man som fotgängare tid att gå har man oxå tid att vänta på sin tur.

Kan du inte blinka korrekt i en rondell? Nej men låt då bli att göra det alls

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
21 juni 2013
https://www.facebook.com/#!/photo.php?v … mp;theater

detta verkar stämma in på dem flesta medlemmar här haha big_smile
Senast redigerat av P-K (21 juni 2013)

Stil>Funktion

198 Inlägg
21 juni 2013
P-K skrev:
https://www.facebook.com/#!/photo.php?v=10200500844981749&set=vb.135768983288659&type=2&theater

detta verkar stämma in på dem flesta medlemmar här haha big_smile

Så bra!!!

441 Inlägg
21 juni 2013
it_mutt skrev:
dasboot skrev:

Läste du vad jag skrev? Luckan var stor och fin var bara att glida in, men så fort min blinkers tändes så tok gasa han, la bilen så långt till höger som möjligt och skita mot att köra in i mig och tvinga mig ur luckan.

Jag har inga problem med att folk tar på min bil, men när man medvetet försöker köra på folk så brast det för mig. Får stå ut med samma sak med min skåpbil varje dag på jobbet. Man blir tvungen att byta fil och hittar en fin lucka, men så fort blinkersen tänds så ska folk låsa en. Så den dagen så var väll droppen nådd eller så.....

Avstängd
10 388 Inlägg
21 juni 2013
DiwraZ skrev:
Cyklister, fotgängare, miljöfarsister i små bilar som kör överdrivet sakta och tror att det är bra för miljön. Men det orsakar ju bara omkörningar. Lagstifta om minimihastigheter. Har man som fotgängare tid att gå har man oxå tid att vänta på sin tur.

hur tänkte du det skulle fungera vid taskigt väglag ex.vis? (bara nyfiken)

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
21 juni 2013
it_mutt skrev:
DiwraZ skrev:

jävla bra fråga smile när jag kommer i min snorlåga e36 så får det ta den tid det tar wink

förstår din åsikt dock. tex 80 borde inte betyda att max är 80, utan "Du ska köra i 80, varken mer eller mindre" wink

Stil>Funktion

Avstängd
10 388 Inlägg
21 juni 2013
P-K skrev:
it_mutt skrev:
DiwraZ skrev:

jävla bra fråga smile när jag kommer i min snorlåga e36 så får det ta den tid det tar wink

förstår din åsikt dock. tex 80 borde inte betyda att max är 80, utan "Du ska köra i 80, varken mer eller mindre" wink

Min tanke var då vid ex.vis snöoväder/riktigt riklig nederbörd/dimma osv.

Menar, det kan snöa rent djävulskt, och då håller ju "alla" olika hastigheter. Spelar ingen roll om det så är 200 bilar på rad som håller 60 på 100-vägen, finns ju alltid någon som ska blåsa om iaf. Och då var tanken i kombination med att alla bedömer väglaget olika, och kärror beter sig olika.

Skodan fortsätter ju rakt fram vid "minsta lilla" halka (nåja). Ford Expressen jag hade innan var ju halvt omöjlig att "ställa till det med" ens med friktionsdäck och snö på is.

Chaffis
50 Inlägg
21 juni 2013
Nått av det värsta jag vet är när folk ska hållas köra om en (kör långtradare) sen bromsar dom ner så man blir tvungen att bromsa..fast väglaget/sikt mm är kanonfint och jag ligger i mina 80km/h så kör vissa om och ska bromsa ner en till 70..GRRRRR!

Varför i hela helvete gör man så????!!! det har jag aldrig fått svar på....jävlas??
Man blir så kolosalt sugen på att trycka till dom och lära dom en läxa!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
21 juni 2013
Nu syftade jag på de idioter som ligger vid mittlinjen 10km/h under skyltad hastihet och inte uppfattat köbildnigen. Att anpassa hastigheten efter omständigheterna är ju en självklarhet.

Men det borde vara lika självklart att lämna "fri väg" som att inte köra över sin förmåga. Har hört argumenten om att alla förare inte är lika duktiga... Borde vara på samma sätt som för en hjärnkirurg, är du inte duktig ska du inte hålla på. Det är skillnad på att ha körkort och att kunna köra bil.

Jag inte bara låter självgod och dryg, jag är det oxå haha...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök