2685
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Chaffis
50 Inlägg
21 juni 2013
DiwraZ skrev:
Nu syftade jag på de idioter som ligger vid mittlinjen 10km/h under skyltad hastihet och inte uppfattat köbildnigen. Att anpassa hastigheten efter omständigheterna är ju en självklarhet.

Men det borde vara lika självklart att lämna "fri väg" som att inte köra över sin förmåga. Har hört argumenten om att alla förare inte är lika duktiga... Borde vara på samma sätt som för en hjärnkirurg, är du inte duktig ska du inte hålla på. Det är skillnad på att ha körkort och att kunna köra bil.

Jag inte bara låter självgod och dryg, jag är det oxå haha...

Ja det är sant!..den va bra......(.Borde vara på samma sätt som för en hjärnkirurg, är du inte duktig ska du inte hålla på. Det är skillnad på att ha körkort och att kunna köra bil.)

149 Inlägg
21 juni 2013
Jag stör mej på dom som gnäller på att alla Volvo åkare studsar omkring på kapade fjädrar när dom själva ligger i vägen å kör sakta med sina coils ihopskruvade Max så de inte heller fjädrar nånting.

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

1 062 Inlägg
21 juni 2013
Taxibilar, Cyklister som tror de får göra vad de vill. Gående som inte ens tittar innan de svänger ut i gatan och bara räknar med att man stannar.

Amatörer som inte kan använda blinkers.

Folk som ligger och trycker på i bakluckan när man håller 30 på 30 väg.

Exempel på folk som borde hålla sig hemma smile
Senast redigerat av TLO (21 juni 2013)

"You Go, we go!"

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 371 Inlägg
21 juni 2013
TLO skrev:
Taxibilar, Cyklister som tror de får göra vad de vill. Gående som inte ens tittar innan de svänger ut i gatan och bara räknar med att man stannar.

Hatar verkligen detta då det är 30 av nån jävla anledning!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Of World
3 378 Inlägg
21 juni 2013
Vettemannen skrev:
TLO skrev:

/Benny

åkte 35 på 30 och en snubbe med nån bmw suv tutade x antal gånger innan han körde om.. denne hade 3 ungar i bilen ochså.. bra förälder! (var vid skola, visserligen inga barn där nu men ändå)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

441 Inlägg
21 juni 2013
opel_vectra_gts skrev:
Vettemannen skrev:
TLO skrev:

/Benny

åkte 35 på 30 och en snubbe med nån bmw suv tutade x antal gånger innan han körde om.. denne hade 3 ungar i bilen ochså.. bra förälder! (var vid skola, visserligen inga barn där nu men ändå)

Värst är ju om man åker på en 2+1 väg och inte kan köra om, bilen framför kör under hastigheten och man håller själv en bra lucka fram till den bilen. Finns ingen anledning att ligga nära då man enbart riskerar sina egna liv om det händer något oväntat. Så får man ett general pucko efter själv som ska ligga och pressa en i arslet, precis som att det hjälper bilen framför att åka fortare. Just avståndet mellan bilar har blivit markant sämre på senare år och folk verkar ha noll emot att hjälpa andra i trafiken. Tycker att det är bra att polisen börjar ge böter för detta. Både olyckorna och köerna skulle minska om alla höll avståndet och höll angiven hastighet. Förstår inte varför man ska låsa en bil som ska byta fil för, mår man bättre i själen eller sparar man så pass mycket tid på att göra det? Samma sak med folk som byter fil vid heldragen linje, har man åkt fel så får man ta nästa avfart och vända. Det verkar dock ingen göra idag utan det är helt ok att tvärnita för att inte missa avfarten och sedan byta fil.....

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 371 Inlägg
21 juni 2013
opel_vectra_gts skrev:
Vettemannen skrev:
TLO skrev:

/Benny

Det är att visa noll respekt och vad ska de tre barnen tro om dom märkte idiotens omkörning!!!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Avstängd
10 388 Inlägg
21 juni 2013
dasboot skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Värst är ju om man åker på en 2+1 väg och inte kan köra om, bilen framför kör under hastigheten och man håller själv en bra lucka fram till den bilen. Finns ingen anledning att ligga nära då man enbart riskerar sina egna liv om det händer något oväntat. Så får man ett general pucko efter själv som ska ligga och pressa en i arslet, precis som att det hjälper bilen framför att åka fortare. Just avståndet mellan bilar har blivit markant sämre på senare år och folk verkar ha noll emot att hjälpa andra i trafiken. Tycker att det är bra att polisen börjar ge böter för detta. Både olyckorna och köerna skulle minska om alla höll avståndet och höll angiven hastighet. Förstår inte varför man ska låsa en bil som ska byta fil för, mår man bättre i själen eller sparar man så pass mycket tid på att göra det? Samma sak med folk som byter fil vid heldragen linje, har man åkt fel så får man ta nästa avfart och vända. Det verkar dock ingen göra idag utan det är helt ok att tvärnita för att inte missa avfarten och sedan byta fil.....

Det tänker jag däremot absolut hålla med om. Trafik"klimatet" har blivit rent sjukt mycket "hårdare"/"mer ovänligt" bara de senaste 5-10 åren.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Avstängd
10 388 Inlägg
21 juni 2013
DiwraZ skrev:
Nu syftade jag på de idioter som ligger vid mittlinjen 10km/h under skyltad hastihet och inte uppfattat köbildnigen. Att anpassa hastigheten efter omständigheterna är ju en självklarhet.

Men det borde vara lika självklart att lämna "fri väg" som att inte köra över sin förmåga. Har hört argumenten om att alla förare inte är lika duktiga... Borde vara på samma sätt som för en hjärnkirurg, är du inte duktig ska du inte hålla på. Det är skillnad på att ha körkort och att kunna köra bil.

Jag inte bara låter självgod och dryg, jag är det oxå haha...

Skillnaden är ju att en kirurg inte blir utbildad och sen får ge sig på "det värsta tänkbara" direkt, utan får assistera under en lång tid. Även vid de första solooperationerna finns allt som oftast en mer erfaren kirurg med som övervakar.

Personligen anser jag att ett empatiprov borde ingå i körkortsutbildningen. Du (med flera) skulle inte klara det enligt mig.

MEN, nu är detta tråden där vi gnäller över vad vi stör oss på i trafiken, så gnäll på smile

235 Inlägg
21 juni 2013
Idioterna som tror att heldragen linje vid köbildningar betyder att man tränger sig in framför..helst med start vid ens framdörr utan att blinka och med en mordisk blick för att man inte har nyare bil eller blåtand/headset i bilen.
Sånt kan göra mej rabiat och jag får en pulshöjning och ett vokabulär som kan få den mest råbarkade att tappa andan.
Delar trafik med dom dagligen i Torslanda när volvotrafiken är som jävligast.

Dårar som sitter och lurar på tutan vid rödljusen och som med all kraft lägger sina kilon på den när man inte kommer iväg med däckspinn när det slår om till grönt. Tutar dom.... ja då kör jag jävligt lagligt...eller nån km under t.om... :mad

Allt går
Utom går utom små barn och tennsoldater

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 371 Inlägg
21 juni 2013
Lilla_c skrev:
Idioterna som tror att heldragen linje vid köbildningar betyder att man tränger sig in framför..helst med start vid ens framdörr utan att blinka och med en mordisk blick för att man inte har nyare bil eller blåtand/headset i bilen.
Sånt kan göra mej rabiat och jag får en pulshöjning och ett vokabulär som kan få den mest råbarkade att tappa andan.

Dårar som sitter och lurar på tutan vid rödljusen och som med all kraft lägger sina kilon på den när man inte kommer iväg med däckspinn när det slår om till grönt. Tutar dom.... ja då kör jag jävligt lagligt...eller nån km under t.om... :mad

Det gör du rätt i!!!! smile

/Benny

Min youtubekanal!

Avstängd
10 388 Inlägg
22 juni 2013
Lilla_c skrev:

Grönt? Ska man inte börja rulla sekunden innan det går från rött till gult?! wink

235 Inlägg
22 juni 2013
it_mutt skrev:
Lilla_c skrev:

Grönt? Ska man inte börja rulla sekunden innan det går från rött till gult?! wink

Jahaaaa e det så man ska göra... ska testa det.... hoppas bara framförvarande gör samma... :-)

Allt går
Utom går utom små barn och tennsoldater

1 160 Inlägg
24 juni 2013
glad man inte låg bakom.  e6 kvibile

https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-534ae33fec4b3696a2c1ddf0b2bce8a4.jpg

441 Inlägg
24 juni 2013

WTF Vad har hänt där?

1 160 Inlägg
24 juni 2013
dasboot skrev:

WTF Vad har hänt där?

han bråkade med bropelaren.

918 Inlägg
24 juni 2013
R.i.p

1 160 Inlägg
24 juni 2013
r.i.p

https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-996624007aafb707028b06a86482fe9b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-ac5bd6632e906f50732fa554cfa7d633.jpg

Sök