Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

OSkar000
17 april 2012 · 198 Inlägg

Folk som inte har koll på vad de gör eller vad som händer runtomkring i trafiken.

Jag har inget problem med att nån håller 60 på 70-väg, bara de har koll bakåt och släpper om de som vill förbi istället för att glida fram och tillbaka över vägen i samma takt som käkarna rör sig på kärringarna (könslöst i detta fallet) i framsätet sitter och babblar.

Jag har heller inte något problem med att nån ligger och segar i vänsterfilen på motorvägen så länge det inte är nån bakom som vill köra fortare oavsett om det är 115 eller 150.

Att folk kör för fort stör mig inte heller så länge det sker med förstånd.


Förutsätter man att alla andra i trafiken är blinda idioter så brukar man klara sig lite bättre...

OpelP1
17 april 2012 · 1 412 Inlägg

Alla dessa Toyota Aygo, Hyundai Atos och liknande som ska ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen, gärna ligga mitt i vägen och vingla lite också.

Andromeda Rumpmas
17 april 2012 · 3 860 Inlägg

OSkar000 skrev:
Folk som inte har koll på vad de gör eller vad som händer runtomkring i trafiken.

Jag har inget problem med att nån håller 60 på 70-väg, bara de har koll bakåt och släpper om de som vill förbi istället för att glida fram och tillbaka över vägen i samma takt som käkarna rör sig på kärringarna (könslöst i detta fallet) i framsätet sitter och babblar.

Jag har heller inte något problem med att nån ligger och segar i vänsterfilen på motorvägen så länge det inte är nån bakom som vill köra fortare oavsett om det är 115 eller 150.

Att folk kör för fort stör mig inte heller så länge det sker med förstånd.


Förutsätter man att alla andra i trafiken är blinda idioter så brukar man klara sig lite bättre...

Det mesta jag stör mig på är just bristen på respekt och hänsyn mot medtrafikanter och den totala tanklösheten. Man gör allt annat än att köra bil, man sitter i sin lilla bubbla. Därför förstår dom inte att det kanske blir problem för övrig trafik när man ligger i 55 på en påfart eller att man är i vägen när man kör 60 på 70-väg med mycket möten. Det är inte bara genom att köra vårdslöst man kan ställa till det i trafiken och störa trafiken.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
17 april 2012 · 3 860 Inlägg

OpelP1 skrev:
Alla dessa Toyota Aygo, Hyundai Atos och liknande som ska ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen, gärna ligga mitt i vägen och vingla lite också.

Kört någon? Det känns ju som om man kör i 150 blås när man ligger i 80 tongue
Bättre om de håller sig i stan.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
M.Persson
17 april 2012 · 461 Inlägg

Att det finns andra fordon än mitt i trafiken!

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
volvochefen
17 april 2012 · 514 Inlägg

Kan inte låta bli att störa mig på husvagnar i trafiken.
Visserligen få man köra max 80 med husvagn, men under semestern sitter medelsvensson med familj o puttrar på i 70 eller mindre efter e4an utan att kanske tänka på att svänga in på närmsta parkeringsficka för att släppa förbi kön dom har bakom sig.

Volvo 945 "tdi" (1992)
Merca-Hakan
17 april 2012 · 183 Inlägg

evilaudio skrev:
kan nog säga att de e ännu värre här.. folk kommer hit å byter in sina tukktukk-kort mot körtkort.

Huaa!

OpelP1
17 april 2012 · 1 412 Inlägg

Andromeda skrev:

OpelP1 skrev:
Alla dessa Toyota Aygo, Hyundai Atos och liknande som ska ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen, gärna ligga mitt i vägen och vingla lite också.

Kört någon? Det känns ju som om man kör i 150 blås när man ligger i 80 tongue
Bättre om de håller sig i stan.

Nä det har jag inte, men jag tror dig. big_smile

dfine BMW entusiast
17 april 2012 · 579 Inlägg

Först och främst folk som kör som idioter på fel ställen och riskerar andras liv men även folk som inte kan planera sin körning!

Som exempel när jag håller på att köra om en bil, lastbil eller något annat och idioten som kör bakom dom svänger rätt ut framför mig så att jag måste tvärnita för att h*n kom på att h*n också vill köra om för att slippa bromsa.

Folk som kör om mig och sen svänger in 3 meter framför min bil, man hör hur grus och annan skit mer eller mindre blästrar fronten på bilen, fan vad sur man blir.

Folk som kör om för att sen sakta in direkt efter så att jag måste köra om dom igen. Varför, hur svårt är det att hålla hastigheten?

Folk som verkligen måste klämma sig igenom avsmalningar på vägen framför en för att slippa stanna, eller när man är påväg in så gasar dom och klämmer sig in så att backspeglarna nästan slår i varandra, i dessa fall är det alltid en kvinna som ser livrädd ut och stirrar rakt fram för att undvika ögonkontakt.

Folk som tränger sig i rondeller så att t.ex. en lastbil med släp måste stanna för dom, lite respekt kan man ha.

Folk som kör av en påfart till motorvägen och har en hastighet på 60km/h så att alla måste byta fil för att inte köra in i röven på bilen.

Att folk blir livrädda och sänker hastigheten till 90 på motorvägen för att en polisbil ligger bakom dom. Fortsätt köra i laglig fart så är det lugnt!

Putte, 18 som sladdar runt på en parkering med sin rollade 740 och sprutar grus på alla andra bilar.

Listan kan göras lång..

Masquerade Aldrig nöjd
17 april 2012 · 804 Inlägg

Folk som på enfiliga vägar försöker få en att höja hastigheten genom att ligga en halvmeter bakom och trycka på. Även lastbilar som kör om andra lastbilar genom att byta fil och öka hastigheten med 1 km/h irriterar å det grövsta.

Senast redigerat av Masquerade (17 april 2012)

Livet är för kort för att äga Volvo.
-Bazz3r- Team Breehäng
17 april 2012 · 1 623 Inlägg

Masquerade skrev:
Folk som enfiliga vägar försöker få en att höja hastigheten genom att ligga en halvmeter bakom och trycka på. Även lastbilar som kör om andra lastbilar genom att byta fil och öka hastigheten med 1 km/h irriterar å det grövsta.

+1

R1 3
└┼┤
2 4
Norstedt
17 april 2012 · 24 Inlägg

OpelP1 skrev:
Alla dessa Toyota Aygo, Hyundai Atos och liknande som ska ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen, gärna ligga mitt i vägen och vingla lite också.

Du måste ju förstå att dessa bilar är rätt små och en krock i högre farter kan sluta riktigt illa. Där av bör man nog ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen på 90-vägar och uppåt.
Ju lägre fart desto större chans att överleva.

evilaudio
17 april 2012 · 16 195 Inlägg

Norstedt skrev:

OpelP1 skrev:
Alla dessa Toyota Aygo, Hyundai Atos och liknande som ska ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen, gärna ligga mitt i vägen och vingla lite också.

Du måste ju förstå att dessa bilar är rätt små och en krock i högre farter kan sluta riktigt illa. Där av bör man nog ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen på 90-vägar och uppåt.
Ju lägre fart desto större chans att överleva.

fast utgår man ifrån ATT man ska krocka så bör man inte köra bil.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Nybergrobin
17 april 2012 · 2 380 Inlägg

Rätt så vanligt att folk kör ut i korsningar mitt framför mig när jag kör motorcykel och det är sjukt irriterande! En vacker dag kommer jag att parkera cykeln i en förardörr och jag hoppas att jag är vid medvetande efter crashen så att jag kan knyta ramen runt halsen på bilföraren

B-Body GM B-Body Nörd
17 april 2012 · 370 Inlägg

Det värsta måste nog vara när man kommer till en korsning där det är högerregel gäller, sen så stannar man för att släppa fram bilen som man ska lämna företräde för, men idioten i den bilen fattar inte att det är högerregel i korsningen och sitter och tittar på en som om jag vore helt dum i huvet.

Speciellt irriterande är det när man kör lastbil eller buss och man måste köra in på mötande körfält för att inte dra in med bakhjulen över hela trottoaren och så stannar man och ska släppa fram bilen i korsningen som det är högerregel i och idioten i bilen fattar inte att jag kommer att ta upp hela vägen för att kunna svänga + att det är högerregel som gäller och att jag ska lämna företräde.

En annan riktigt irriterande sak är personer som måste köra under hastigheten på 80 väg eller värre 70 på 90-100 väg då lockupen på buicken kopplas in i  80km/h så det är jätte kul att ligga och slira på 4:an och slösa bensin.

Som tex i går så låg det en ford explorer framför mig i 60 på 80 väg(!!!!!!!!) själv klart så mötte man bilar hela tiden så att man inte kunde köra om. Efter som explorern till 99% också har automat låda så borde ju personen i den bilen också vara anjelägen att köra på lockuppen. Men men det va väl nån kärring som inte vet hur man kör en automatlåda på ett ekonomiskt sätt.

Senast redigerat av theBIGburner (17 april 2012)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
Alex-s Bakhjulskrafs
17 april 2012 · 1 479 Inlägg

när man svänger vänster ut på en väg och bilen som kommer från höger börjar blinka med helljuset trots att det är långt emellan och han inte behöver sakta ner på grund av mig..

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Norstedt
17 april 2012 · 24 Inlägg

evilaudio skrev:

Norstedt skrev:

OpelP1 skrev:
Alla dessa Toyota Aygo, Hyundai Atos och liknande som ska ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen, gärna ligga mitt i vägen och vingla lite också.

Du måste ju förstå att dessa bilar är rätt små och en krock i högre farter kan sluta riktigt illa. Där av bör man nog ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen på 90-vägar och uppåt.
Ju lägre fart desto större chans att överleva.

fast utgår man ifrån ATT man ska krocka så bör man inte köra bil.

Lite riskmedvetenhet skadar inte. Risken att krocka med en bil, köra på en älg osv finns ju alltid och i dessa små bilar bör man göra det i så låg hastighet som möjligt om det går.


Nybergrobin: Antagligen tror folk att din motorcykel är en moped och där med tror dom att du håller låg hastighet.

OpelP1
17 april 2012 · 1 412 Inlägg

Norstedt skrev:

OpelP1 skrev:
Alla dessa Toyota Aygo, Hyundai Atos och liknande som ska ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen, gärna ligga mitt i vägen och vingla lite också.

Du måste ju förstå att dessa bilar är rätt små och en krock i högre farter kan sluta riktigt illa. Där av bör man nog ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen på 90-vägar och uppåt.
Ju lägre fart desto större chans att överleva.

Oavsett anledning till varför dom kör som dom gör så är dom fortfarande det värsta jag vet i trafiken.

Norstedt
17 april 2012 · 24 Inlägg

OpelP1 skrev:

Norstedt skrev:

OpelP1 skrev:
Alla dessa Toyota Aygo, Hyundai Atos och liknande som ska ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen, gärna ligga mitt i vägen och vingla lite också.

Du måste ju förstå att dessa bilar är rätt små och en krock i högre farter kan sluta riktigt illa. Där av bör man nog ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen på 90-vägar och uppåt.
Ju lägre fart desto större chans att överleva.

Oavsett anledning till varför dom kör som dom gör så är dom fortfarande det värsta jag vet i trafiken.

Självklart får du ha den åsikten! Men man kanske ska ha lite förståelse också.

zoopåse
17 april 2012 · 1 171 Inlägg

-Folk som ligger nära bakom och kör in nära framför. De som helt i onödan invaderar andras sfär alltså.
-Straffbilister som ska tala om för andra när de gör fel genom att förvärra situationen. T ex någon som svänger ut i en mindre lucka och bakomvarande ÖKAR farten istället för att vara lite bussig och släppa in med marginal. Alla kan göra fel, chansningar och missbedömningar ibland, det kan man som medtrafikant hantera, men de som medvetet ökar riskerna för att straffa andra skulle inte ha körkort.

Senast redigerat av zoopåse (17 april 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang