2188
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 365 Inlägg
19 december 2014
Mack skrev:
trubbelturbo skrev:
V70Drive skrev:

Du är inte ensam tongue

Hehe, jag känner folk som blinkar när dem ska svänga in på parkeringen.. till sitt hus.. längs en öde grusväg.. kl 1 på natten.. tongue

Haha..jag också..bland annat min farbror gör på detta viset.
Men hellre detta än att folk inte blinkar över huvudtaget, i mitt tycke.

Helt rätt i mitt tycke också!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Trucker
1 427 Inlägg
19 december 2014
trubbelturbo skrev:
V70Drive skrev:
it_mutt skrev:

Mnja, då vi pratade om påfarter så är det väl inte så mycket annat att vänta sig egentligen, än att personen planerar att byta körfält s.a.s.

Men, givetvis smile (hell...jag är så så inbiten blinkersanvändare att jag t.o.m. blinkar kl. 02:17 trots att jag inte sett en bil på flera mil när jag kör på 2+1 vägar och lägger mig till höger efter påfarter tongue )

Du är inte ensam tongue

Hehe, jag känner folk som blinkar när dem ska svänga in på parkeringen.. till sitt hus.. längs en öde grusväg.. kl 1 på natten.. tongue

låter som min svärmor när hon ska svänga in här hos oss i skogen, inga bilar, mörkt och allt sånt, men hon blinkar.. tongue

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
19 december 2014
Säkert samma person som jag låg bakom idag som pendlade mellan 25-35 km/h på "huvudled" (ej huvudled men alla anslutande vägar har väjningsplikt). Nyare modell av någon suv som inte riktigt visste vad han gjorde.

Lika som S60 jag låg bakom häromdagen. Visst han tryckte på lite men inte farligt på något sätt då övrig trafik kör under hastigheten pga att merparten av alla ligger i fel körfält och smockar igen högerfilen då de "tror" att man måste ligga i höger filen hela vägen även att det står skyltat att det går bra att ligga i vänster filen med. Han hade dock en slapp blinkersspak. Den fungerade visst bara ca hälften av alla filbyte.

Dessa rondeller där man har en 2 filig väg som går igenom och att det finns endast ett körfält runt men ett körfält som bara går rakt fram.

Tex denna.
https://www.google.se/maps/place/H%C3%B … 2380a8ed79

Varför är inte det högra körfältet från vägen som kommer till höger helsträckad linje så att detta körfält inte är i rondellen?
Skapar ju bara frustration med filbyten som sker i en halv rondell. Bättre att man bara kan köra inne varvet och sen att man byter körfält utanför rondellen.

Dvs. Det högra körfältet ska endast gå till höger och det vänstra ska gå rakt fram och till vänster i de rondeller som har fler utfarter än de normal 3-4st.

3 151 Inlägg
20 december 2014
Extrazz skrev:
Säkert samma person som jag låg bakom idag som pendlade mellan 25-35 km/h på "huvudled" (ej huvudled men alla anslutande vägar har väjningsplikt). Nyare modell av någon suv som inte riktigt visste vad han gjorde.

Lika som S60 jag låg bakom häromdagen. Visst han tryckte på lite men inte farligt på något sätt då övrig trafik kör under hastigheten pga att merparten av alla ligger i fel körfält och smockar igen högerfilen då de "tror" att man måste ligga i höger filen hela vägen även att det står skyltat att det går bra att ligga i vänster filen med. Han hade dock en slapp blinkersspak. Den fungerade visst bara ca hälften av alla filbyte.

Dessa rondeller där man har en 2 filig väg som går igenom och att det finns endast ett körfält runt men ett körfält som bara går rakt fram.

Tex denna.

Varför är inte det högra körfältet från vägen som kommer till höger helsträckad linje så att detta körfält inte är i rondellen?
Skapar ju bara frustration med filbyten som sker i en halv rondell. Bättre att man bara kan köra inne varvet och sen att man byter körfält utanför rondellen.

Dvs. Det högra körfältet ska endast gå till höger och det vänstra ska gå rakt fram och till vänster i de rondeller som har fler utfarter än de normal 3-4st.

Vet inte om jag får upp fel rondell eller något, men den rondellen jag ser har ju endast tre in-/utfarter. Om man kommer från höger sida så kan man alltså bara köra rakt fram eller vänster, därav är ju skyltningen korrekt? Högra körfältet på vägen från höger är dessutom helstreckad linje.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
20 december 2014
Mervolic skrev:
Extrazz skrev:

Tex denna.

Vet inte om jag får upp fel rondell eller något, men den rondellen jag ser har ju endast tre in-/utfarter. Om man kommer från höger sida så kan man alltså bara köra rakt fram eller vänster, därav är ju skyltningen korrekt? Högra körfältet på vägen från höger är dessutom helstreckad linje.

Kasst foto. Alla körfält är med streckade linjer. Dvs ingen heldragen linje. Det skulle ju tex vara heldragen linje i högerkörfält då dessa endast går att köra till höger i dvs nästa utfart och inte ta andra eller tredje utfart etc.

164 Inlägg
20 december 2014
Buss helveten som inte kör på sin bussfil utan tar upp en av två filer istället för att köra på sin alldeles egna. Detta är speciellt irriterande när man ser det på morgonen på väg till jobbet.

sthlm

223 Inlägg
21 december 2014
https://www1.garaget.org/gallery/images/64/63749/63749-a3a0b5e88f856de5d757bd68018b5ba2.jpg
parkeringar som dessa.

kan tillägga att tjejen var gravid vid denna perioden och skulle ha närsomhelst. kul om man ska rusha ut och upptäcka detta. smile
Senast redigerat av drivein (21 december 2014)

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

Evildan
21 december 2014

Typiskt S80 folk att tränga sig in fast det är trångt. big_smile

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
21 december 2014
Har ibland samma bekymmer på min parkeringsplats. Brukar alltid ställa mig så att jag står lite lite off så att min granne får mer plats då de har bilstolar till småttingarna. Men till höger om mig så är det gästparkering. Inte allt för ofta som de står på sträcket eller snett över på min sida. Jag parkerar rakt sen får de ta sig ut bäst de vill.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 365 Inlägg
21 december 2014
Extrazz skrev:
Har ibland samma bekymmer på min parkeringsplats. Brukar alltid ställa mig så att jag står lite lite off så att min granne får mer plats då de har bilstolar till småttingarna. Men till höger om mig så är det gästparkering. Inte allt för ofta som de står på sträcket eller snett över på min sida. Jag parkerar rakt sen får de ta sig ut bäst de vill.

Just så brukar jag också göra på typ parkeringar vid mataffärer. En gång fick jag en utskällning, en äldre man kom in och skrek i affären.
""Vem är det som har parkerat firmabilen så jäkla nära så man inte kommer in i bilen?""
""Det är jag"" svarade jag.
Kommer inte ihåg vad han skällde på mig om men jag svarade bara "Jag står iaf. innanför strecken på min parkeringsruta, gör inte du det". Han gjorde det inte för han hade bara ung. 10 cm mellan sin bil och min. Han fick lugnt vänta tills jag handlat klart. Gissa om jag var nöjd men inte han!!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

223 Inlägg
21 december 2014
byggarbilen har ställt sig sådär 2 gånger mot mig. och ett ex antal flera gånger har jag sett han göra mot andra bilar. önskar att jag ägde en vinterbil sad

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

Evildan
21 december 2014
drivein skrev:
byggarbilen har ställt sig sådär 2 gånger mot mig. och ett ex antal flera gånger har jag sett han göra mot andra bilar. önskar att jag ägde en vinterbil sad

Du har väl sett hur hantverkare i största allmänhet beter sig i trafiken?
Förlåt honom ty han klarar inte av att parkera bättre än sådär.

Ta kort på regnummer samt hur klantskallen parkerar, ring platschefen på företaget och gnäll. När man kör stripad bil är man en reklampelare för sitt företag och bör väl då agera därefter.

735 Inlägg
21 december 2014
När ska folk lära sig att man kör i den HÖGRA filen om man ej ska köra om?
Händer konstant på E4an där det är 3 filer eller mer. Det skapar ett enormt oflyt i trafiken....

Detta gäller sträckorna där den skyltade hastigheten överstiger 70 km/h, annars får man ju köra om till höger

Avstängd
10 388 Inlägg
21 december 2014
xeno95 skrev:
Händer konstant på E4an där det är 3 filer eller mer. Det skapar ett enormt oflyt i trafiken....

Detta gäller sträckorna där den skyltade hastigheten överstiger 70 km/h, annars får man ju köra om till höger

Delar iofs inte din uppfattning om hur filen längst till höger ska användas (när där är mer än två filer), men, att ligga längst till vänster och puttra är väl något onödigt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Muttley
21 december 2014
it_mutt skrev:
xeno95 skrev:

Delar iofs inte din uppfattning om hur filen längst till höger ska användas (när där är mer än två filer), men, att ligga längst till vänster och puttra är väl något onödigt

Vi som skåningar kan ju ta Glumslöv alternativt hallandsåsen som exempel.
Höger skall lastbilar inkl de som inte kör så fort i. Mitten ligger alla som ligger i 90 km/h i och höger ligger de som kör i 105km/h i. Alltså i verkligheten.
Har man inte en lastbil framför sig är de höger som gäller.

735 Inlägg
21 december 2014
it_mutt skrev:
xeno95 skrev:

Det händer ofta att folk ligger i mittenfilen och kör lika fort som dom i högerfilen

"Keep right unless passing" är återkommande skyltar längs vägarna i USA iallafall
Senast redigerat av xeno95 (21 december 2014)

Avstängd
10 388 Inlägg
21 december 2014
tkd_rille skrev:
it_mutt skrev:
xeno95 skrev:

Höger skall lastbilar inkl de som inte kör så fort i. Mitten ligger alla som ligger i 90 km/h i och höger ligger de som kör i 105km/h i. Alltså i verkligheten.

Lite så ja.

Höger; De som inte kan eller vill hålla skyltad hastighet
Mitten; De som vill hålla skyltad hastighet
Vänster; De som vill ligga över skyltad hastighet

Tar man sen STHLMsområdet, så spelar det liksom ingen roll. Är det skyltat 70 och du håller 90, så blir du lik förbannat omkörd på "insidan" av filkryssare (nej, givetvis inte bara i STHLM).

Men ja, det är iaf den "fördelning" jag ser som mest naturlig. Sen håller ju givetvis folk sig i många fall i den fil de vet "funkar hela vägen" för att slippa "flytta runt". Om "mittfilen" är en fil man kan hålla "hela vägen dit man ska", så tror jag många ligger i den, just därför

xeno95 skrev:
"Keep right unless passing" är återkommande skyltar längs vägarna i USA iallafall

Hmm...nog för att STHLM ligger "långt borta" för många, men det ligger iaf inte i usa (vad det står där är mao helt ointressant egentligen)
Senast redigerat av it_mutt (21 december 2014)

Muttley
21 december 2014
it_mutt skrev:
tkd_rille skrev:
it_mutt skrev:

Lite så ja.

Tar man sen STHLMsområdet, så spelar det liksom ingen roll. Är det skyltat 70 och du håller 90, så blir du lik förbannat omkörd på "insidan" av filkryssare (nej, givetvis inte bara i STHLM).

Men ja, det är iaf den "fördelning" jag ser som mest naturlig. Sen håller ju givetvis folk sig i många fall i den fil de vet "funkar hela vägen" för att slippa "flytta runt". Om "mittfilen" är en fil man kan hålla "hela vägen dit man ska", så tror jag många ligger i den, just därför

Men där gör majoriteten felet att de ligger kvar i mitten även om de är fritt i höger, och kommer då du och jag körandes. Du lite fortare och går ut i vänster för att köra om mig men slöfisen ligger kvar i mitten trots att höger är ledig så blir jag tvungen att antingen bromsa ner eller köra om på högersidan vilket inte är okej.

Sthlm är ju en smet bara, de få gånger jag kommit där har jag undrat om de har regler förutom de att man faktiskt kommer smidiigt över i nästa fil.

Avstängd
10 388 Inlägg
21 december 2014
tkd_rille skrev:
it_mutt skrev:
tkd_rille skrev:

Lite så ja.

Men där gör majoriteten felet att de ligger kvar i mitten även om de är fritt i höger, och kommer då du och jag körandes. Du lite fortare och går ut i vänster för att köra om mig men slöfisen ligger kvar i mitten trots att höger är ledig så blir jag tvungen att antingen bromsa ner eller köra om på högersidan vilket inte är okej.

Sthlm är ju en smet bara, de få gånger jag kommit där har jag undrat om de har regler förutom de att man faktiskt kommer smidiigt över i nästa fil.

Ja visst är det så. Gångerna jag har haft "öppen högerfil" när jag passerar är dock..ofantligt få.

Med tanke på hur trafiken är, och hur många kör, så flyter det ju förvånansvärt smidigt trots allt. MÖJLIGEN för att körklimatet är som det är; alla förväntar sig "allt" och är därför mer "vakna".

Kan väl dock bli galet irriterad när man släpper in samma bil i den filen man ligger i, för 50-11 gången när det är köer.

53 Inlägg
21 december 2014
Som svar på rubriken.

Cyklister, andra bilar, 1+2 vägar, öststats förare, ej fungerande trafikljus, husvagnar, hästjävlar, idioter som går rätt ut på övergångsställen mm smile

Sök