tkd_rille skrev:
Volvo142_73a skrev:
Korsriddaren skrev:
Du kanske skulle fundera på att tona ner överdrifterna lite grand?!

Flytta hit så ska du se att du ändrar åsikt.
De känns lite som du ser samma chaufförer hela tiden. Du skulle ju testat på jobbet en dag. Man får ju vara med om allt irriterande som finns på vägarna, men man måste behålla lugnet ändå för att man har folk i bilen.
Ja fy faen vad intressanta saker man sett under åren bla:
Mött turistbuss i cirkulationsplats.
Flertalet svenssons i fel riktning på motorväg.
Idioter som bara kastar sig ut framför trots stopplikt med en stor "dumbphone" klistrad vid kinden kommandes på en av nyköping "värsta" avfarter från motorvägen.
Mött folk på fel sida om trafikdelare på väg in i cirkulationsplats.
Plockat upp en cyklande gubbe på E4, trampandes mot färdriktningen dessutom.
En mängd lastbilschafförer som vinglar runt med dator/padda uppställd i hytten tittandes på film.
Även en och annan dåre i taxibil har givetvis skamset noterats, men inget som har varit på väg att döda mig som några av exemplen ovan hade gjort om jag inte just kört taxi= många mil i ryggen och en rtinerad vana att läsa av trafiken på ett annat vis än ngn som kör 1000-1500mil per år under dygnets ljusa timmar i låg trafikintensitet.
Därmed påstår jag inte att jag är ofelbar, men kanske ngt bättre på trafikregler och bättre koll på runtromvarande trafik än genomsnittsföraren, vad vet jag.
Snittat 1000mil/månad, 12000mil/år, kört 11år=132000mil i yrkesmässig trafik samt runt 40000mil utanför jobbet, aldrig varit vållande till någon trafikolycka, parkeringsskada eller liknande, däremot dessvärre blivit påkörd några gånger när jag inte kunnat undvika detta, påkörd bakifrån, rätt in i min vänstra sida när jag stod still osv.
172000mil delat på genomsnittsförarens ca1500mil blir 114,6års bilkörande utfört på de 19år jag haft körkort.
Kanske därför jag kör som en gubbe nuförtiden, mjukt, lugnt och sansat med god framförhållning utan några planerade hårda inbromsningar