5637
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Muttley
13 juli 2012
Volvo142_73a skrev:
tkd_rille skrev:
Volvo142_73a skrev:

Dom kör som idioter o tror dom äger vägen. Sist jag var ute o körde var det en idiot som svängde rätt ut från parkeringsfickan

De är lite att dra alla över en kant. Första dagen jag körde ensam så var jag och tanka bilen. En gubbe kommer fram och ger mig världens jävla utskällning på macken för att INGA taxichaffisar använde blinkers.   
Mitt svar var att jag bara kört taxi i 8 timmar och bad faktiskt han dra åt helvete. Han använde inte blinkers själv i rondellen när han drog iväg smile

98,5 av 100 beter sig så när dom sitter i taxin

Instämmer nog inte med dig. Sthlm kan jag tänka mig och storstäder.  Åker rätt mycket taxi själv privat och aldrig varit med om någon, eller ja en men han körde ju för fasen en opel astra från 90 talet så de talade ju för sig att de inte var så seriöst.

239 Inlägg
13 juli 2012
Hur kom du fram till den exakta procentsatsen?

Volvo142_73a skrev:
tkd_rille skrev:
Volvo142_73a skrev:

Dom kör som idioter o tror dom äger vägen. Sist jag var ute o körde var det en idiot som svängde rätt ut från parkeringsfickan

De är lite att dra alla över en kant. Första dagen jag körde ensam så var jag och tanka bilen. En gubbe kommer fram och ger mig världens jävla utskällning på macken för att INGA taxichaffisar använde blinkers.   
Mitt svar var att jag bara kört taxi i 8 timmar och bad faktiskt han dra åt helvete. Han använde inte blinkers själv i rondellen när han drog iväg smile

Always a better way - Toyota

Självlärd
3 083 Inlägg
13 juli 2012
Korsriddaren skrev:

Volvo142_73a skrev:
tkd_rille skrev:

Vad är det med folket på garaget? Allt ska jämt tas bokstavligen och med fullaste allvar.. *suck*

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Muttley
13 juli 2012
Volvo142_73a skrev:
Korsriddaren skrev:

Volvo142_73a skrev:

Vad är det med folket på garaget? Allt ska jämt tas bokstavligen och med fullaste allvar.. *suck*

Visst är de så smile När alla dras över kanten. Vi taxichaufförer, pensionärer, kärringar och alla andra wink

Självlärd
3 083 Inlägg
13 juli 2012
tkd_rille skrev:
Volvo142_73a skrev:
Korsriddaren skrev:

Visst är de så smile När alla dras över kanten. Vi taxichaufförer, pensionärer, kärringar och alla andra wink

Du kanske tillhör de sista procenten som vet hur man bör köra. Jag har aldrig sagt ngt om kärringar

239 Inlägg
13 juli 2012
Du kanske skulle fundera på att tona ner överdrifterna lite grand?! wink

Volvo142_73a skrev:
Korsriddaren skrev:

Volvo142_73a skrev:

Muttley
13 juli 2012
Volvo142_73a skrev:
tkd_rille skrev:
Volvo142_73a skrev:

Du kanske tillhör de sista procenten som vet hur man bör köra. Jag har aldrig sagt ngt om kärringar

Då en undersökning som jag inte orkar leta upp nu påvisar att just precis taxichaufförer var bäst på att bruka blinkers i trafiken. Ja de var en undersökning om just blinkers så talar de lite emot dig.

De är lite som att säga att 98% av alla mellan 18-20 inte borde få körkort för de kan inte köra, och de är rätt sant.

239 Inlägg
13 juli 2012
+1

tkd_rille skrev:
Volvo142_73a skrev:
Korsriddaren skrev:

274 Inlägg
14 juli 2012
Korsriddaren skrev:
+1

tkd_rille skrev:
Volvo142_73a skrev:

+1

2 046 Inlägg
14 juli 2012
epic_mazur skrev:
Korsriddaren skrev:
+1

tkd_rille skrev:

+1

-2

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Självlärd
3 083 Inlägg
14 juli 2012
Korsriddaren skrev:

Volvo142_73a skrev:
Korsriddaren skrev:

Flytta hit så ska du se att du ändrar åsikt.

Muttley
14 juli 2012
Volvo142_73a skrev:
Korsriddaren skrev:

Volvo142_73a skrev:

De känns lite som du ser samma chaufförer hela tiden.   Du skulle ju testat på jobbet en dag. Man får ju vara med om allt irriterande som finns på vägarna, men man måste behålla lugnet ändå för att man har folk i bilen.

1 412 Inlägg
14 juli 2012
Jag kan ana att jag blev väldigt populär för ett par år sedan när jag var i Karlstad och skulle åka hem med min "fantastiska" saab v4 sent på kvällen när det var mörkt ute.
När bytte fil före en rondell så blinkade jag och då var det något elfel som blev så blinkersen och ljuset dog.
Så där kom jag i en rondell i mörkret utan blinker eller ljus i hyffsat mycket trafik, folk tutade rätt hyffsat. tongue

1 160 Inlägg
14 juli 2012
undra om jag blev populär när jag körde hem från göteborg på natten. kortslutning på lastbilsläpet .enda som funka var mina extra backljus.................

Evildan
14 juli 2012
tkd_rille skrev:
Volvo142_73a skrev:
Korsriddaren skrev:

De känns lite som du ser samma chaufförer hela tiden.   Du skulle ju testat på jobbet en dag. Man får ju vara med om allt irriterande som finns på vägarna, men man måste behålla lugnet ändå för att man har folk i bilen.

Ja fy faen vad intressanta saker man sett under åren bla:
Mött turistbuss i cirkulationsplats.

Flertalet svenssons i fel riktning på motorväg.

Idioter som bara kastar sig ut framför trots stopplikt med en stor "dumbphone" klistrad vid kinden kommandes på en av nyköping "värsta" avfarter från motorvägen.

Mött folk på fel sida om trafikdelare på väg in i cirkulationsplats.

Plockat upp en cyklande gubbe på E4, trampandes mot färdriktningen dessutom.

En mängd lastbilschafförer som vinglar runt med dator/padda uppställd i hytten tittandes på film.

Även en och annan dåre i taxibil har givetvis skamset noterats, men inget som har varit på väg att döda mig som några av exemplen ovan hade gjort om jag inte just kört taxi= många mil i ryggen och en rtinerad vana att läsa av trafiken på ett annat vis än ngn som kör 1000-1500mil per år under dygnets ljusa timmar i låg trafikintensitet.
Därmed påstår jag inte att jag är ofelbar, men kanske ngt bättre på trafikregler och bättre koll på runtromvarande trafik än genomsnittsföraren, vad vet jag.

Snittat 1000mil/månad, 12000mil/år, kört 11år=132000mil i yrkesmässig trafik samt runt 40000mil utanför jobbet, aldrig varit vållande till någon trafikolycka, parkeringsskada eller liknande, däremot dessvärre blivit påkörd några gånger när jag inte kunnat undvika detta, påkörd bakifrån, rätt in i min vänstra sida när jag stod still osv.
172000mil delat på genomsnittsförarens ca1500mil blir 114,6års bilkörande utfört på de 19år jag haft körkort.

Kanske därför jag kör som en gubbe nuförtiden, mjukt, lugnt och sansat med god framförhållning utan några planerade hårda inbromsningar smile

239 Inlägg
14 juli 2012
Tack, men bor i Skåne, där Sveriges sämsta bilförare huserar. Har svårt att tro att jag skulle chockas nämnvärt i Hultsfred. cool

Volvo142_73a skrev:
Korsriddaren skrev:

Volvo142_73a skrev:

Självlärd
3 083 Inlägg
15 juli 2012
Korsriddaren skrev:
Tack, men bor i Skåne, där Sveriges sämsta bilförare huserar. Har svårt att tro att jag skulle chockas nämnvärt i Hultsfred. cool

Volvo142_73a skrev:
Korsriddaren skrev:

Ha om du bara visste hur folk kör här omkring. Hultsfred/Vimmerby

Muttley
15 juli 2012
Där erkänner du ju själv att folk kör värdelöst. Då är de ju inte bara yrkesförare wink

Självlärd
3 083 Inlägg
15 juli 2012
tkd_rille skrev:
Där erkänner du ju själv att folk kör värdelöst. Då är de ju inte bara yrkesförare wink

När skrev jag att det bara var yrkesförare? Sluta spela troll

Pim_Pim
15 juli 2012
Vimmerby är en sån seg stad, allting tar sån jävla tid för alla.

Sök