PhR34k skrev:
Märkligt hur detta blev, jag beklagar mig över en sak i en "gnäll tråd" och sedan måste jag försvara mig mot ett gäng individer som alla verkar vara lastbilschaffisar (aka guds gåva till mänskligheten) om varför jag blir irriterad.
Jag blir irriterad, punkt slut. Jag bryr mig inte om för fem öre ifall lastbilsjäveln väger 300 ton och föraren lider av ögon cancer samt att kör han över 90 så sprängs lastbilsjäveln upp, jag kommer ändå bli irriterad över det. Likaså jag blir irriterad av att sitta och köra i 10km/h för att de ska asfalltera väg jäveln kl 10 på kvällen en Torsdag kväll, det må vara skit viktigt att göra det men jag blir ändå irriterad. Jag blir även irriterad när jag åker på en bro öppning och man får sitta där fem min extra, ja vafan är 5 min men ändå blir jag irriterad.
Ni kan säga vad ni vill, gå upp en timme tidigare, jobba senare så slipper du rusningstrafik osv osv, men det spelar igen roll för att går jag upp 1 timme tidigare så kommer jag sitta utanför solar (elgross) och bli irriterad för att jag måste sitta där och vänta i 30min.
Det ni borde veta är att Sthlm:are är några stressade jävlar, det måste ju vara fördom #1 om sthlm:are och det finns en anledning till att man är stressad när bor och jobbar i Sthlm, vart man än kommer så är det kö eller trafik så när man kan köra fort vill man passa på för rätt som det är så sitter du fast i en kö jävel.
Ni kanske tycker jag är en Sthlm:s jävel men det är inte så att jag sitter och skryter om hur roligt det är att vara stressad, jag tycker inte det är speciellt roligt så försökt att förstå att sitta och pressa 80 bakom en lastbil när man är stressad är inte speciellt roligt, jag hoppas ni en dag själv hamnar i den situationen och sedan får bita er själva i tungan innan ni säger nåt om lastbilen.
Jag må vara en jävligt dålig människa och irriterar dig, men det är din åsikt du är tillåten att ha den.