Segmonsson skrev: Satan vilken schysst S2'a! Alltid varit svag för dom. Skall bli kul att se vad dynon säger
CarpeDiem skrev: Håller med föregående talare
Tack tack!
Ja, det blir riktigt spännande!
Var faktiskt ute en sväng idag och kände på maskinen lite. Backade tändningen 7 grader, avaktiverade laddtrycksstyrningen och satte boostcut på 2bar... Fiskörde mest, men den känns rätt pigg redan
Blev en liten filmsnutt från testkörningen med backad tändning och laddtryck
Kan även berätta att mappning kommer att utföras i slutet av April Blev även att jag anmälde bilen för lite strippen-körning på EDPS Emmaboda den 21:a Maj Men det återstår att se om den klarar av mappning och lite körning innan dess
Niklas_S2 skrev: Blev en liten filmsnutt från testkörningen med backad tändning och laddtryck
Kan även berätta att mappning kommer att utföras i slutet av April Blev även att jag anmälde bilen för lite strippen-körning på EDPS Emmaboda den 21:a Maj Men det återstår att se om den klarar av mappning och lite körning innan dess
Dags för en update! Mappning utfördes i lördags, dock med sämre resultat än jag hoppats på... Vi körde 2,5bar vilket den förra turbon ej klarade då den var bottnad. Detta resulterade i endast ~ 10hk mer än förra säsongen fast med senare ladd. Har några aningar om vad som kan bidra till detta, bland annat nya lösningen för luftfiltret. Detta är placerat bakom fronten med en slanganslutning mot turbon. Denna 4"-slang går dock rätt tajt bakom lyktan då turbon är placerad långt fram. Kommer att mäta difftrycket över intercooler och mottryck i grenröret för att kolla andra eventuellt "pluggar"... Oavsett så går bilen ändå helt okej, men kommer att uppdateras inom en snar framtid!
Testade även start på gatan. Har gjort några fler efter denna filmen och känner att jag börjar få hyffsad kläm på starterna utan att spinna allt för mycket och även få i växlarna snabbare