Audi A4 startar ej när den är varm

1_8T
20 april 2012 · 5 Inlägg

Har en Audi A4, B5, 1.8T som inte vill starta när den är varm. När den är kall är det inga problem att starta men har jag kört några km är det problem att starta. Har jag kört en kortare sträcka startar den efter 3-4 försök men är det en längre sträcka måste den svalna innan den går att startar. Startmotorn går men bilen startar inte. Jag har bytt ut den 4-poliga temperatursensorn som sitter bakom motorn men det hjälpte inte. Jag har även provat att koppla ur luftmassemätaren men inte heller detta hjälper. Har ni några ideer på vad som kan vara fel? Bilen går för övrigt fint när den väl har startat.

Tack på förhand!

Funrider
21 april 2012 · 82 Inlägg

Koppla upp bilen och kolla felkoderna, annars hade jag nog misstänkt vevaxelgivaren. mät den kall motor och när bilen inte startar.

AntonStenberg
23 december 2020 · 1 Inlägg

Vad var det för fel?

zzr94092
23 december 2020 · 4 388 Inlägg

För lääänge sedan,en Audi 80 hette dom då. Den startade inte efter att dom åkt till affären, 1 mil, den var tvungen att stå ett tag innan den startade,men väl den startat så gick den..Det var bränslepumpen som var felet,ny pump så var problemet löst....

Jdmboy96
23 december 2020 · 241 Inlägg

Har haft en vw som dog när den va varm eller startade inte då och der va bränslepumpen. Men kolla felkoderna till att börja med smile

Audi A3 "Ägget" (1999)
Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang