Styling mm. inför körkort 2014! Körkortet är nu taget 30/4 2014. Mer info om vad som skall göras kan läsas i första inlägget i Projekttråden. // Mathson
chippet som du länkar ska du inte ta.. det är fake... kör heller vettigt chip... det är mitt råd.. den ifrån kl är så du köper den passformen är inte perfekt kanske den är det idag vem vet hade en kompis köpte en sådan system den passade inte till bilen... sen tog dom ej emot varan tillbaka så han fick inga pengar tillbaka på granti..
chippet som du länkar ska du inte ta.. det är fake... kör heller vettigt chip... det är mitt råd.. den ifrån kl är så du köper den passformen är inte perfekt kanske den är det idag vem vet hade en kompis köpte en sådan system den passade inte till bilen... sen tog dom ej emot varan tillbaka så han fick inga pengar tillbaka på granti..
Okej... Har du något chip att rekommendera? (Hemsida/kontaktuppgifter) Har funderat på att bygga eget avgassystem, men vill inte ligga i 3 dagar och måtta, kapa, svetsa osv.
Har hört väldigt blandat om JT. Allt från jättebra till urkasst i både passform och kvalitet
BSR, Vikingchip eller billigast typ KL-Racing är garranterat bättre alternativ än någon kopia från blocket eller tradera. Har själv kört med sådana, fungerar väl inget vidare.
Har varit inne och kollat på KL Racings trimchip för 940 LTT. Någon som har erfarenhet av dem? Rekommenderat laddtryck? Funderar i så fall på 0,9-1bar, men har ej bestämt mig för vilket chip än. Har hört att Vikingchip ska vara bra, men känns tryggare enligt mig att köpa från hemsida.
Funderar på att beställa Tänd- och Bränslechip från KL Racing i helgen, men vi får se hur det blir Kanske lägger pengarna på annat... Att bygga avgassystem vore kul som omväxling med lite bättre ljud
Najs! Skulle du kunna skicka bild/lista på vad du använde för delar när du är klar? Skulle underlätta lite för mig Jag kör på Biltema rör och låter sedan en vi känner svetsa ihop det åt mig
Tack Tankarna snurrar runt så nu vet jag inte vad jag ska sats på Allt från Chip och Avgassystem till rengöring av motorrummet och utbyte av slangar och rör snurrar i huvudet...
Tack Tankarna snurrar runt så nu vet jag inte vad jag ska sats på Allt från Chip och Avgassystem till rengöring av motorrummet och utbyte av slangar och rör snurrar i huvudet...
sen självklart en del avgasklämmor som jag tror han missade ;D
sen självklart en del avgasklämmor som jag tror han missade ;D
Jag känner en som kan svetsa så ska i så fall låta honom svetsa allt.