Ja, en A4 av den årsmodellen heter B7.
En A4 2.0TS kan du ju skrämma upp uppemot 300-sträcket (vet folk som iaf utan större problem legat på 260-270hk)
Generellt kan dock tilläggas att det komfortmässigt skiljer minimalt mellan A4:orna i årsmodell (dvs, det är inte mycket tystare/skönare att åka en B7:a än en B6:a). Detta är dock min personliga åsikt. Däremot tycker jag, precis som du(?) att B7:an med single frame-fronten är galet snygg att titta på.
Personligen gillar jag inte Quattro, och jag ska utveckla varför; det gör mig till en sämre förare. Hur? Jo, det ger mig en falsk trygghet (speciellt under vinterhalvåret), som gör att jag kör -mindre- riskmedvetet. Men, det är givetvis också något personligt. Och det är bara just därför (ja, och den högre bensinförbrukningen då möjligen och kanske något dyrare i reservdelar, på åtminstone vissa saker) som i min värld talar mot quattron. Men, nu vill du ha quattro, då är det klart du ska ha det

Jag förstår ditt dilemma, och samtidigt inte. I min värld skulle jag aldrig ha problem att välja mellan en 850 och en A4. MEN, sen är givetvis smaken som baken, och jag har ju exempelvis själv enorma problem att komma fram till vad min nästa bil ska vara.
Så, min tanke/åsikt i det hela; A4:an. Då det är en snyggare bil, har bättre komfort, utan några större konstigheter går att skrämma ur fler hästar ur den osv. Men, som sagt, det är i min värld det