Fick körförbud! överklaga?

Racefactory
29 april 2012 · 180 Inlägg

fick körförbud för "hjullagret" var åt helvete ! men sen när ja kom hem skruva ja bort däcket och inser att det är bara centrum bulten som är lös. skruvade t den och nu är inget glapp. kan jag överklaga detta ?

Mangisen
29 april 2012 · 1 034 Inlägg

In och bes igen bara ?

FLindgren
29 april 2012 · 5 089 Inlägg

ja det var ju tur att dom märkte at något var fel. Kunde ju gått å pipan annars wink

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Racefactory
29 april 2012 · 180 Inlägg

helt klart men dom skrev att hjullager är bristfärdigt. nu fick jag frakta bilen ända hem på trailer också. de är lite mer grejjer som ska bytas smile

Seth
29 april 2012 · 3 354 Inlägg

vadå överklaga? de upptäckte en trafikfarlig 2a? skruva åt o gör en ombesiktning bara.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Racefactory
29 april 2012 · 180 Inlägg

ja men blev körförbud?  mer som ska fixas och nu får man inte ens körs bilen så.

Seth
29 april 2012 · 3 354 Inlägg

en lös centrummutter. skulle inte ens jag vilja släppa ut på vägen (utifrån symptomen) måste ha glappat rejält om det blev körförbud.

ps fick du den lilla flagglappen?

Senast redigerat av Seth (29 april 2012)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
snaku
29 april 2012 · 155 Inlägg

Vad är det med att du fick körförbud? Det är väl bara åka och besikta igen om du åtgärdat felet?

Saab 9-3 Viggen "Nordic" (2000)
Smajly
29 april 2012 · 3 059 Inlägg

Ta reda på vad som kan hända om bulten lossnat helt... Bara vara glad.

Alex-s Bakhjulskrafs
29 april 2012 · 1 479 Inlägg

han menar att han vill kunna köra bilen medans han fixar de andra felen.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Muttley
29 april 2012 ·

Alex-s skrev:
han menar att han vill kunna köra bilen medans han fixar de andra felen.

Då blir de svårt.   



Bara fixa sakerna och sen besiktiga utan att bruka bilen.

rickylicious Webbutvecklare
29 april 2012 · 2 369 Inlägg

Racefactory skrev:
ja men blev körförbud?  mer som ska fixas och nu får man inte ens körs bilen så.

Ring och säg "Hej jag fick körförbud för att ni trodde hjullagret var trasigt, men det visade sig att centrumbulten nästan lossnade så bilen var trafikfarlig ändå, kan ni dra tillbaka körförbudet" och se vad dom säger? Är ju inte svårare än så tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Nico-the-kid
29 april 2012 · 509 Inlägg

Överklaga ? Hur tänker du nu?
Tycker du man ska överklaga om man får 2:a på anliggande färdbroms om det bara var handbromsbackarna som satt fast?
Signalhornet fungerar inte men det är bara en kabelsko som lossnat?
Halvljus som inte fungerar men det är bara en säkring som gått?
Varnings triangel saknas men den låg bara under sätet?
mm mm

Glappade hjullagret när du besiktade är frågan?

Alex-s Bakhjulskrafs
29 april 2012 · 1 479 Inlägg

rickylicious skrev:

Racefactory skrev:
ja men blev körförbud?  mer som ska fixas och nu får man inte ens körs bilen så.

Ring och säg "Hej jag fick körförbud för att ni trodde hjullagret var trasigt, men det visade sig att centrumbulten nästan lossnade så bilen var trafikfarlig ändå, kan ni dra tillbaka körförbudet" och se vad dom säger? Är ju inte svårare än så tongue

dom vill ju såklart själva titta på det, dvs göra en bes igen.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Seth
29 april 2012 · 3 354 Inlägg

Alex-s skrev:

rickylicious skrev:

Racefactory skrev:
ja men blev körförbud?  mer som ska fixas och nu får man inte ens körs bilen så.

Ring och säg "Hej jag fick körförbud för att ni trodde hjullagret var trasigt, men det visade sig att centrumbulten nästan lossnade så bilen var trafikfarlig ändå, kan ni dra tillbaka körförbudet" och se vad dom säger? Är ju inte svårare än så tongue

dom vill ju såklart själva titta på det, dvs göra en bes igen.

ser inga problem med det

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
rickylicious Webbutvecklare
29 april 2012 · 2 369 Inlägg

Glappar inte hjullagret när inte centrumbulten är åtdragen som den ska?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Alex-s Bakhjulskrafs
29 april 2012 · 1 479 Inlägg

rickylicious skrev:
Glappar inte hjullagret när inte centrumbulten är åtdragen som den ska?

jo?

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
rickylicious Webbutvecklare
29 april 2012 · 2 369 Inlägg

Alex-s skrev:

rickylicious skrev:
Glappar inte hjullagret när inte centrumbulten är åtdragen som den ska?

jo?

Då blir hela "Jag vill överklaga"-grejen ännu konstigare... tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
dieselkungen1 Mercedes-Benz Diesel
29 april 2012 · 167 Inlägg

överklaga och överklaga, bara in på bes. igen...hade en merca där bägge hjullagra va åt skogen, när dom lyfte upp bakdelen så glappade däcken ca 10-15cm och bes. mannen sa bara, tare lugnt ha ne bra dag, gick igenom U.A

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3
rickylicious Webbutvecklare
29 april 2012 · 2 369 Inlägg

dieselkungen1 skrev:
överklaga och överklaga, bara in på bes. igen...hade en merca där bägge hjullagra va åt skogen, när dom lyfte upp bakdelen så glappade däcken ca 10-15cm och bes. mannen sa bara, tare lugnt ha ne bra dag, gick igenom U.A

Det var ju synd att jag inte visste det när jag besiktigade min Merca. Fick 2:a på läckande bränslefilter, men när jag tog bort skyddsplåten som täckte filtret så såg jag att det bara vara en gummislang som var söndertorkad. Då kunde jag ju också överklagat.................. Hör du inte hur det låter..?

Hjullagret glappade vid besiktning för TS. Inget mer med det.

Senast redigerat av rickylicious (29 april 2012)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang