Audi A4 1,8T -00 Problem med dumpen

Feel_Mee
18 september 2006 · 3 Inlägg

Jag har en Audi A4 1,8T -00

Jag har öppet luftfilter och hade det innan jag chippa min bil oxå, Det sitter ju en återcirkulerande dump på de, När jag drar på och sedan släpper på gasen så poffar det i filtret gör det så eller är det någonting som inte stämmer? Sedan så låter inte dumpen som den gjorde innan jag chippa bilen nu kvittrar den innan pös den?

kanske är så att jag måste ha en Återcirkulerande dump fast med utsläpp?
A jag står helt stilla i huvet nu så snälla ni hjälp mig!

Tack......

Feel_Mee:ccol:
mr_persiano *GULAN*
18 september 2006 · 647 Inlägg

Det låter så på kusinens golf också.
Det skall nog låta så tror jag det är nog inget fel.
Men jag har hört att öppet filter är inte att rekomendera på grund av att Lmm:en kan gå sönder.
Men om den kyls ordentligt så är det ingen fara. Får kanske fixa nån typ av avskärming samt lägga den så den kyls.
Du skall inte ha någon öppen dump heller för det är inte heller bra om du inte har mappat bilen.

Känns bilen i övrigt konstigt när du kör eller liknande?

Psychotic Brum säger bilen.
18 september 2006 · 394 Inlägg

Feel_Mee skrev:
Jag har en Audi A4 1,8T -00

Jag har öppet luftfilter och hade det innan jag chippa min bil oxå, Det sitter ju en återcirkulerande dump på de, När jag drar på och sedan släpper på gasen så poffar det i filtret gör det så eller är det någonting som inte stämmer? Sedan så låter inte dumpen som den gjorde innan jag chippa bilen nu kvittrar den innan pös den?

kanske är så att jag måste ha en Återcirkulerande dump fast med utsläpp?
A jag står helt stilla i huvet nu så snälla ni hjälp mig!

Tack......

Om det "kvittrar" ur dumpen/luft filtret så är 1 dumpen trasig.. 2 för hårt spännd,
Om du kör med sport luft filter så ska du låta "pyssss" ur det. "poff" förstår jag inte vad det skulle vara.

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
TS_quattro fyrkrafsare
19 september 2006 · 1 443 Inlägg

om du kör med vanlig original bosch plastanka så kan det vara två saker kvittret beror på 1: vakumslangen har hoppat av eller spruckit 2: dumpen är paj, en ny finns att köpa hos vag för det facila priset 300 kronor, se dock till att du tar en förstärkt då de är lite starkare. vag nr: 034 145 710C tänk på att du behöver nya slangklämmor för att få fast den nya dumpen, 25-32 mm brukar vara lagom samt en liten jäkel till vakumslangen, skruven på den måste vara lätt att komma åt då klämman sitter en liten bit ner i locket på dumpen.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
morron_soo
9 februari 2007 · 138 Inlägg

nu lånar jag denna tråden lite. Vad kan hända om en dumpventil har pajat? Kan bilen sluta accelerera när man kommer upp i varv m.m?

_JonssoN_
10 februari 2007 · 22 Inlägg

det enda som egenligen händer är att turbon tvärstannar när du släpper gasen och måste släppa ut trycket bakvägen genom luftfiltret vilket även gör att det tar längre tid att få upp ladd mellan växlarna. men som sagt det är inte bra att ha den trasig för det tar hårt på turbon. men det brukar höras för det får ett annat ljud då.

Opel Ascona B "rallycross" (1977)
vaughn
10 februari 2007 · 674 Inlägg

är det orginal dump så ska den inte kvittra...
om de nu är orginaldump du kör med så har den nog antagligen pajat... går bilen dåligt?

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang