1630
Sök

760 som skall bli turbo.

760 med delar ifrån många bilar alias, (Frankenstein):D

Lastbilsmekaniker
658 003 Visningar
Uppdaterades senast 1 februari
Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
25 augusti 2014
Trådstartare
Här kommer bild på hur det blev:).

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20899/20899-1ade9ca337a4f1e72cc6ee7b21791fd4.jpg
Före.

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20899/20899-d9dd7bcc0536679e6dab8a0ef338d69b.jpg
Efter:).

Blir att montera en ny spindelled där med för den är dålig:P.

201 Inlägg
25 augusti 2014
Ring och fråga för de är ju jäkla jobb flytta abs för bara det, japp åker bara 940 peggan ska ställas av, fick hem turbon idag som va lite störe än va jagg hade förväntat mig :p

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
25 augusti 2014
Trådstartare
vbubbis skrev:
Ring och fråga för de är ju jäkla jobb flytta abs för bara det, japp åker bara 940 peggan ska ställas av, fick hem turbon idag som va lite störe än va jagg hade förväntat mig :p

Tänkte se om jag kan få imällan en gl luftburk får kolla om jag har en:D. Var den så stor turbon:D.

201 Inlägg
25 augusti 2014
volvoqq skrev:
vbubbis skrev:

Tänkte se om jag kan få imällan en gl luftburk får kolla om jag har en:D. Var den så stor turbon:D.

Ok de kan kanske funka smile japp ska lägga bild nån dag smile

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
25 augusti 2014
Trådstartare
vbubbis skrev:
volvoqq skrev:
vbubbis skrev:

Ok de kan kanske funka smile japp ska lägga bild nån dag smile

När du orkat montera den eller:D.

292 Inlägg
25 augusti 2014
Om inte GL luftburken skulle passa kanske du kan kolla om du bara går att smälla i en luftburk från nåt annat bilmärke som är lite mindre och göra ett fäste till den smile? Borde väl inte vara några större problem!

förövrigt gåre bra ser ja, gött att bilen går som den ska nu! big_smile

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
25 augusti 2014
Trådstartare
Dahlqan skrev:
Om inte GL luftburken skulle passa kanske du kan kolla om du bara går att smälla i en luftburk från nåt annat bilmärke som är lite mindre och göra ett fäste till den smile? Borde väl inte vara några större problem!

Får se hur det blir med luftburken, nu skulle jag behöva gå över bromsarna och renovera oken kolvarna sitter dom flästa fast:D. Men vad fan bilen har inte rullat sedan 2008 någon gång också:D.

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
25 augusti 2014
Det ska inte vara nå problem alls att  regga med öppet filter. Alla mina kompisar har gjort de. Då får ju fortfarande ändra lite på motorn så att den blir mer anpassad.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
25 augusti 2014
Trådstartare
_Performance_ skrev:
Det ska inte vara nå problem alls att  regga med öppet filter. Alla mina kompisar har gjort de. Då får ju fortfarande ändra lite på motorn så att den blir mer anpassad.

Sen får ju inte sakerna plats häller, men är häller inte där än att regga den, är en bit kvar men närmar sig:)

292 Inlägg
25 augusti 2014
volvoqq skrev:
Dahlqan skrev:

Får se hur det blir med luftburken, nu skulle jag behöva gå över bromsarna och renovera oken kolvarna sitter dom flästa fast:D. Men vad fan bilen har inte rullat sedan 2008 någon gång också:D.

Jaha jo då kan det vara smart att gå över bromsarna haha smile

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
25 augusti 2014
Trådstartare
Dahlqan skrev:
volvoqq skrev:
Dahlqan skrev:

Jaha jo då kan det vara smart att gå över bromsarna haha smile

Skivorna ser bra ut bara okena som behöver en omgång, till och med handbromsen funkar:D.

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
27 augusti 2014
Trådstartare
Skrev ned en lista på vad som är kvar att göra är en rätt lång lista och många av dom har många delar på det ämnet som behöver göras men målet står fast vill få den besiktad till nästa år:) kommer kosta när jag satt och räknade lite så ca 5000 kr i delar för att få den klar:D. Så nu blir det att sälja delar som ligger för att få ihop pengarna för att få klart bilen. Är lite tunt med pengar eftersom ett husköp snart är klart så man kan flytta:). Har rätt mycket delar som ligger så bord inte vara några problem plus en komplett 945:D.

292 Inlägg
27 augusti 2014
volvoqq skrev:
Skrev ned en lista på vad som är kvar att göra är en rätt lång lista och många av dom har många delar på det ämnet som behöver göras men målet står fast vill få den besiktad till nästa år:) kommer kosta när jag satt och räknade lite så ca 5000 kr i delar för att få den klar:D. Så nu blir det att sälja delar som ligger för att få ihop pengarna för att få klart bilen. Är lite tunt med pengar eftersom ett husköp snart är klart så man kan flytta:). Har rätt mycket delar som ligger så bord inte vara några problem plus en komplett 945:D.

Låter bra det här ! smile

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
27 augusti 2014
Trådstartare
Dahlqan skrev:
volvoqq skrev:

Får se om det finns någon där ute som behöver delar så jag kan få in lite pengar:D.

292 Inlägg
27 augusti 2014
volvoqq skrev:
Dahlqan skrev:
volvoqq skrev:

Får se om det finns någon där ute som behöver delar så jag kan få in lite pengar:D.

Vad är det för delar du har liggandes då? smile

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
28 augusti 2014
Trådstartare
Dahlqan skrev:
volvoqq skrev:
Dahlqan skrev:

Vad är det för delar du har liggandes då? smile

Har skrotat två 940 och en v70, men har inte mycket kolla på exakt vad som finns men lite vet jag. Har komplett front till 760, 940 och v70. Dörrar till v70 alla fyra. Två uppsättningar turbogrill till 940:D kan vara bra att ha:D har elhissar till dörrarna gånger 2. Komplett satts med v70 bakljus. Sen en hel del annat som jag måste gå igenom för att försöka få ut så mycket som möjlgt:D

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
28 augusti 2014
Trådstartare
Jo just det ja två bakaxlar som ligger ute under en presening:D.

292 Inlägg
28 augusti 2014
Jaha smile Det som ja möjligtvis skulle vara intresserad av såfall är elhissarna big_smile

Synd att du bor så långt bort, annars hade jag köpte en 940 front smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Sök