Debatt: Hur ska man få en fungerande bilträff?

Crusti
13 maj 2012 · 115 Inlägg

Idag begav jag mig till en bilträff i hamnen i Malmö. Många år sedan jag var på en bilträff. Senast var det 2 år sedan i Lödde. Men det var absolut inte så jag minns att det var förut.
Ett femtontal bilar, all cred till dom som verkligen kom dit och visade att dom vill ha en bilträff i Malmö.
Men för några år sedan var det uppåt ett hundratal bilar om inte mer. Det var tider det.


Svanen, ASG-rakan och hemsögatan är bra ställen att samlas på som andra destination (jägersro är ju så klart no 1 som mötesplats). Så hur ska man få folk att komma till bilträffarna?


Diskutera fritt nu, hur man kan göra för att få till en fungerande träff likt förut.

firefreak Eldknast
13 maj 2012 · 915 Inlägg

Jag har anordnat en kuslig massa träffar och det stora problemet som jag ser det är folks engagemang. Det kräver att någon brinner för det och orkar lägga tid och se till så att träffarna växer. Annars dör dom fort ut. Jag höll i Auditräffarna här nere i några år och så fort jag slutade så dog dom ut. Inte för att folk inte ville träffas längre, men för att ingen orkar dra i det. Därför är det också synd att det är ett par olika träffar som försöker dra folk nu istället för att samsas och dra alla bilar till en stor träff i veckan istället.

Jag och Louise här på garaget startade träffarna på Biltema i Malmö och så länge vi höll i det så växte träffen för varje gång. Så fort vi släppte det så dog det ut. Jag ser samma sak hända varje gång. Folk måste hjälpa till och inse att man inte kan få allt serverat hela tiden.

My 2 cents.

Tiden är rolig när det går fort... :)
Evets
14 maj 2012 · 643 Inlägg

Helt rätt de du säger firefreak, men enligt ett par stycken här på garaget så behövs de ju ingen som håller i det och man skall bara kunna träffas spontant utan någon "lekledare" som de påstår det är smile.

Vi försöker dra igång det på Fredagar nu i Malmö med start den 25/5 och hoppas på att detta kan bli lyckat. Vi vet att det är Ystadträffen på fredagar men för de som inte orkar köra hela vägen ut till ystad finner vi detta som ett alt att samlas i Malmö och ha det trevligt på fredagas kvällarna.

Hyperhead oseriös medlem
14 maj 2012 · 239 Inlägg

På tal om lödde, vad var det som gjorde att torsdags-träffarna på Centersyd dog ut???
där va ju alltid MÅNGA bilar och sen helt plötsligt borta sad

Evets
14 maj 2012 · 643 Inlägg

Farbror blå och kommunen vad jag minns satte ut gigantiska suggor och spärrade av hela parkeringen

Hyperhead oseriös medlem
14 maj 2012 · 239 Inlägg

Evets skrev:
Farbror blå och kommunen vad jag minns satte ut gigantiska suggor och spärrade av hela parkeringen

Jaha Ok

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang