![http://i1292.photobucket.com/albums/b578/Alexander_Chmiel/IMG_0834_zpsba98cb69.jpg]()
köpt nya stakar....
Martin o jag kom fram till att mängden jobb de krävs att få ordning på ett set orginalstakar inte va riktigt jämnförbart med cb:s julrea så jag köpte ett set 5,325" H-profil stakar.
Lite kortare än orginal... Skulle tydligen va bättre för vridet eller botten eller nåt. Martin vet ju vad han snackar om så jag kastar mig in med huvet före o ögonen förbundna!!
![http://i1292.photobucket.com/albums/b578/Alexander_Chmiel/IMG_0866_zpsb1e12967.jpg]()
sen kan man ju inte lämna något till slumpen så jag har tagit med mig oljepumpen till jobb, satt upp den i svarven o kört ett o-ringsspår för att ersätta orginal pappers-packning
Och som om inte det vare nog så har jag filat ner kanten för att maximera flödet och även portat ingången för oljan in i pumpen.
(jag har slipat en radie på hålet in mot dreven). Andra sidan (utloppet) i pumpen har pluggats med en 1/4" konisk plugg och locktite 270.
har hunnit med att köra ett oljespår i lyftarna på motsatt sida från oljekanalerna så ska dom tydligen få lite bättre smörjning. Låter ju ganska logiskt när man ser det faktiskt.
Börjat vikta kolvarna. Har vägt kolv, bult, o alla ringar för sig för att sedan matcha dom tyngsta delarna med dom lättaste kolvarna o vise versa för att slippa ta bort så mycke material som möjligt.
sen har jag lite uppdate här hemma med som jag inte orkat lägga upp tidigare.
![http://i1292.photobucket.com/albums/b578/Alexander_Chmiel/IMG_0845_zps690329f2.jpg]()
instrumentpanel på gång... eller?
Hörde thomas flina, titta up o förstod ganska direkt vad han flina åt :oops:
![http://i1292.photobucket.com/albums/b578/Alexander_Chmiel/IMG_0847_zps7d480aeb.jpg]()
lyckades få biltema flicen att smita åt väldigt bra runt panelen men kan inte för mitt liv förstå varför jag köpte en varvräknare med silvrig sarg?
![http://i1292.photobucket.com/albums/b578/Alexander_Chmiel/IMG_0848_zpsf5610f77.jpg]()
sen till helgens framsteg.
![http://i1292.photobucket.com/albums/b578/Alexander_Chmiel/IMG_0868_zps1a50f07d.jpg]()
har fortsatt slipandet på karossen o lagt på ytterligare ett lager spårgrund.
Rent vansinnigt vad mycke nask de dyker upp så fort man får på en enhetlig kulör på grejerna. man kan ju hålla på så här hur länge som helst.
Hur som helst inte mycke kvar nu innan jag nog måste säga att jag e nöjd.
![http://i1292.photobucket.com/albums/b578/Alexander_Chmiel/IMG_0869_zpsbd0efed6.jpg]()
Har även hunnit med att fixa med fällningen till huven o fått dit en uppsättning saxgångjärn i framkant som förhoppningsvis ska styva upp hela fällprocessen.
![http://i1292.photobucket.com/albums/b578/Alexander_Chmiel/IMG_0870_zpsbe17121e.jpg]()
sen va de klart för den här helgen o man fick packa ihop sitt projekt till förmån för fastighetsägaren som kanske ville komma till sin arbetsbänk?
![http://i1292.photobucket.com/albums/b578/Alexander_Chmiel/IMG_0871_zpsc2d10f52.jpg]()
fast kanske bara liiite till? Har ju slipat en massa så på en ett lager spårfärg till o när jag kika på huven idag så såg jag inget direkt så den e nog rätt klar nu.
![http://i1292.photobucket.com/albums/b578/Alexander_Chmiel/IMG_0872_zps0fe66bca.jpg]()
sen har jag ju gjort ändringar till höger o vänster med plattan under byggets gång så den va kamoflerad i röd, brun o grå primer så jag skakade fram en burk hammarlack (då den redan e besudlad med hammarlack så får jag ju fortsätta på den valsen.) Skulle fån början bara bättra där den va lite olikfärjad men de va ju inte alls samma färg som de gamla matta plattan så jag började glatt kladda på hela plattan o kom ungefär halvvägs när jag insåg att den här lille burken kommer ju inte räcka :roll:
Så så här står de idag. Får köpa en större burk imorgon på väg hem från jobb. färgen täcker ju inte för skit så de får nog bli flera strykningar men jag tror de kan bli rätt fint när man har gömt de under mattor :mrgreen: