Projekt Mazda rx7

Vikingson avdankad vietnam veteran
27 juni 2012 · 325 Inlägg

riktigt stiligt! smile

Jading
27 juni 2012 ·

tackar smile

Vikingson skrev:
riktigt stiligt! smile

Grottan TMR|Team Moisty Racing
27 juni 2012 · 73 Inlägg

Jading skrev:
äntligen är lyktorna på plats! är mycket nöjd med resultatet smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-cb37b695098ffc25f900d2bc543c8a6f.jpg


peace!

Love it, keep it going big_smile

TMR|Team Moisty Racing
UK-Supra under construction.
Toyota Supra MKIV TT 6V Manuell "Moisty Top Secret Widebody" (1996)
Jading
27 juni 2012 ·

thanks darling smile

Grottan skrev:

Jading skrev:
äntligen är lyktorna på plats! är mycket nöjd med resultatet smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-cb37b695098ffc25f900d2bc543c8a6f.jpg


peace!

Love it, keep it going big_smile

Jading
28 juni 2012 ·

god dag!

har inte blivit så mkt gjort för mig varken igår eller idag, har blivit dunder sjuk.. däremot så har jag mycket saker på g, så fort dom kommer hem!. 2 stora paket och 1 litet... längtar galet mycket! tror de kommer bli sjukt bra! nyfikna? haha

sen har jag en fråga till er som jag hoppas någon kan hjälpa mig med? jag har problem med styrservon, jag har en luftbubbla i systemet som jag inte får ut. har gjort det vanliga, vridit ratten fullt åt båda hållen (även tryckt på däcken i max läge), med bilen både på marken och upplyft i fram. någon som kan hjälpa mig?

mvh Tom

Jading
7 juli 2012 ·

tja! sorry för den dåliga uppdateringen hmm väntar på flera stycken paket som tyvärr inte har kommit än... fick reda på igår att det ena från uk packades igår, så det är iaf påväg smile

däremot har jag vart nere idag och har pillat lite under huven, vilket var vääldigt länge sen hmm har börjat lite smått att rensa bort ac systemet. sitter även och funderar på hur jag ska göra med servon, behålla eller inte? ska ut och prova i morgon hur det känns utan! men det borde ju vara "vägkänsla på riktigt!". kommer nog lite bilder i morgon på hur de går med ac, men jäklar vilka dryyyga muttrar den fäster i!!


peace

Grottan TMR|Team Moisty Racing
7 juli 2012 · 73 Inlägg

Servon är ju jävligt skön att ha :o tror du kommer sakna den smile

TMR|Team Moisty Racing
UK-Supra under construction.
Toyota Supra MKIV TT 6V Manuell "Moisty Top Secret Widebody" (1996)
Jading
7 juli 2012 ·

det har du säkert rätt i, men ska bli jäkligt kul att testa lite smile har ju bara kopplat bort remmen just nu smile

Grottan skrev:
Servon är ju jävligt skön att ha :o tror du kommer sakna den smile

Dea1982 1308cc!!
8 juli 2012 · 430 Inlägg

Hittade längd på remen om du ska ha kvar servon. Då blir remen 915mm, 36" smile
Om du har nytta av de tongue

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Jading
8 juli 2012 ·

tackar smile jo jag hittade längderna på remmarna via banzai ( http://www.banzai-racing.com/store/FD_poly-v_belts.html ) så har redan beställt wink men tack ändå smile både utan luftpumpen och utan ac smile men måste ta och lyckas få ut all luft ur servon innan jag börjar använda den igen, beroende på hur de känns att köra utan.. normalt så brukar ju de inte vara så svårt att få ur luften ur de systemet, men jäklar vad jag har bråkat med det här!

Dea1982 skrev:
Hittade längd på remen om du ska ha kvar servon. Då blir remen 915mm, 36" smile
Om du har nytta av de tongue

Dea1982 1308cc!!
8 juli 2012 · 430 Inlägg

hehe precis. Jo jag såg längderna där me smile

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Jading
8 juli 2012 ·

provkörde nyss bilen utan servo! underbart när man väl körde fort! ruskigt skön vägkänsla! dock för opraktiskt och kommer bli lite jobbigt att drifta med känner jag! men dock bankörning kan jag absolut tänka mig är underbart!

Dea1982 1308cc!!
8 juli 2012 · 430 Inlägg

Hängde du bara av remen nu då eller plockade du bort mer?

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Dea1982 1308cc!!
8 juli 2012 · 430 Inlägg

De förstår jag. Tänkte köra på samma tänk smile så då kan man bara hänga av remen på bana om man vill ha bättre kontakt smile

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Jading
9 juli 2012 ·

jo precis, jag måste bara hitta en bana jag  får köra på oxå xD

Dea1982 skrev:
De förstår jag. Tänkte köra på samma tänk smile så då kan man bara hänga av remen på bana om man vill ha bättre kontakt smile

Dea1982 1308cc!!
9 juli 2012 · 430 Inlägg

Men ska du inte ha nån annan stol istället för Bride stolen??

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Jading
9 juli 2012 ·

jo jag ska byta ut båda stolar, briden och type-r orginalen.. orginalen väger ju bly, men är väldigt snygg. så snygg att jag hade haft kvar den om båda stolarna suttit i från början.

två sånna här kommer att åka i http://www.auto-gruppen.se/webshop/styl … t-rod.html tycker dom är grymt snygga, men dom väger oxå väldigt mycket hmm håller på o letar alternativ, men dessa är dom snyggaste jag hittat till ett rimligt pris sad

Dea1982 skrev:
Men ska du inte ha nån annan stol istället för Bride stolen??

Dea1982 1308cc!!
9 juli 2012 · 430 Inlägg

Okej smile De var grymma smile Bara kolla måtten på de innan så de passar då vi har rätt små bilar tongue

Du får öka laddet lite istället smile Det är värt mycket o sitta bekvämt om man har tänkt använda bilen mycket.

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Squidspeed #GoodToBeBad
10 juli 2012 · 856 Inlägg

Gutt projekt! Ska följas! smile

Jading
10 juli 2012 ·

härligt! de är alltid kul med fler åsikter och åskådare! smile

Squidspeed skrev:
Gutt projekt! Ska följas! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang