Projekt Mazda rx7

Jading
8 augusti 2012 ·

Du har PM smile

falkon93 skrev:
vad ska du ha för stolarna?

Snofi -Team Moisty Racing-
13 augusti 2012 · 842 Inlägg

Pma pris på den röda stolen.

Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Jading
14 augusti 2012 ·

Tja! de har hänt lite saker även idag! dock bara lite lackering av små saker. som sagt så är förhoppningsvis huven, breddningsskärmarna i fram och canardsen hemma, även på bilen lagom tills västerås 3.0. och då är det bra att ha så mycket förbrett som möjligt tills dess, då tiden kommer troligen att vara på håret om jag ens hinner få hem dem. firma i USA är måttligt dåliga på att leverera... då jag beställde produkterna för över 2 månader sen och dom inte ens lämnat landet ännu.. (pratade med dem igår) däremot så kommer dom med express så de kommer att gå fort så snart dom lämnar fabriken..

här är iaf en bild från dagen:
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-ed0016be0c45903a1fbd1a72833be92c.jpg


peace!

Jading
25 augusti 2012 ·

Taggar nu inför Västerås 3.0 idag, ska bli kul! Bilen är väl som vanligt inte i topp skick, men har iaf fått på fliplocken till lysena och tanklocket. Får helt enkelt satsa på att vara i toppskick nästa år.. När nya huven och breddningen har kommit, vilket för övrigt har varit "på väg" i 2 månader från usa nu..

Det ska iaf bli nice att få se mycket andra snygga bilar och säker lite Show från team ARG som alltid bjuder till!

Hoppas på o få se ett par bilar man känner igen, är alltid kul att se dem i verkligheten. Kommer nog lite bilder på mina favoriter från träffen i nästa inlägg! smile

peace!

Jading
17 september 2012 ·

Hej! sorry för att det varit lite dött här.. blev tyvärr inga bilder från västerås 3.0 pga att jag glömde kameran i bilen och sedan vart de för mörkt för att ta schysta bilder! hmm har dock lite film som kan läggas upp om så önskas! smile men även dem lite mörka..

Nu till bilen. det har ju inte hänt så mycket här pga både tidsbrist och cashbrist.. Men har iaf fått hem ett paket hem från herr rover på SWR. vet dock inte om detta kommer på i år hmm Vet även att jag packet från usa ligger på terminalen i sthlm och väntar på att köras ut. Dock har det krånglat mkt och gör det fortfarande.. väldigt tråkigt tycker jag och samt massor med extra avgifter som sak tillkomma.. kul...

Här är iaf paketet som kom i vecka! vad kan det vara...? tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-8fc1bcf49fbd9333917e4a8a61075c38.jpg

peace!

Rovers
18 september 2012 · 752 Inlägg

Jag vet, jag vet!!!!

BMW 750i "Direktören" (1995)
Mazda RX7 "OEM" (1996)
Mazda RX-7 "20B" (1995)
Jading
26 september 2012 ·

så jäkla exalterad!! I morgon ska äntligen paket från USA. Väntar med stor förväntan!! smile Hoppas att efter allt strul med denna beställning så vill jag verkligen att varorna ska vara super!
Kommer skriva ett inlägg med ALLT som gått fel.. vilket är i princip allt hittills.

vi får vänta med spänning inför nästa inlägg! big_smile

peace

Vikingson avdankad vietnam veteran
26 september 2012 · 325 Inlägg

nice! ska bli kul o läsa om! smile

Jading
27 september 2012 ·

Så där jag, nu har paketen kommit! big_smile Får se om jag smäller på allt i morgon då det redan var lackat och klart! big_smile Flickvännen vart nämligen tokig på mig när jag kom in med det "lilla" i våra lilla två...
F:Men herregud!! var fan ska du ställa den där!?!
Jag: jag vet inte... i köket kanske? tongue

Ja ni kan ju gissa er fram till resten av diskussionen xD haha.

lite bilder!

tur med hiss!
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-d537fe1073d7e6884e3402f51857da6d.jpg

haha hon är lika nyfiken som mig!
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-48aca10614da30767010903ee167ff2e.jpg

Uppackning!
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-0f21db1053d08fcf72c1fbcc5db91f56.jpg

Slutligen
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-898ac683abc8eebac8792eba223bfef6.jpg

Tyvärr har jag inte packat upp det andra paketet än, eftersom det bli lite trångt i våran extremt stora lägenhet med två stora paket. Jag hade nog blivit stryp om jag tagit upp det paketet oxå... Tur att man har en väldigt rymlig bil xD

kommer säkert mer bilder i morgon! smile

peace!

Dea1982 1308cc!!
27 september 2012 · 430 Inlägg

Redigt trevligt med paket smile Redigt schysst huv ska bli spännande o se resultatet big_smile

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Jading
27 september 2012 ·

thanks! det andra paket innehöll breddnings fenders som oxå ska på big_smile

Dea1982 skrev:
Redigt trevligt med paket smile Redigt schysst huv ska bli spännande o se resultatet big_smile

Dea1982 1308cc!!
28 september 2012 · 430 Inlägg

Det låter redigt nice big_smile Mycke bilder är bra ;D

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Jading
28 september 2012 ·

Tyvärr verkar de inte som om huven kommer på plats idag.. så flickevännen får fortsätta att vara lika glad på mig... xD Men de är tyvärr så att de har regna hela dagen.. Bara för att jag för en gångs skulle inte har något att göra, förutom att pyssla med bilen... Kanske dags att skaffa sig ett garage? tongue

Peace

Jading
28 september 2012 ·

jaja vädret lättad upp nu på kvällskvisten, så jag gick ner och satte dit huven. Pass formen var väldigt bra och lätt att få dit. så produkten i sig grym! Hoppas på att fendersen sitter lika bra! Synd att företaget har krånglat som h... med frakten, betlningar och dom lyckades inte få rätt nyans på lacken heller, men sånt händer väl..? 

Ni får ursäkta bild kvaliteten hmm mobil kamera + skymning...
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-caa422d33c162928f4d3c72d9e55f711.jpg

ni ser ju nyans skillnaden.. hmm så det blir till att lacka om under vintern smile
kanske kan få på skärmarna i morgon smile

peace

Jading
30 september 2012 ·

Tyvärr har jag inte hunnit byta ut fram skärmarna ännu, pga av mycket jobb och dåligt väder hmm men det kommer!
Bra nyheter är väl att om någon behöver en original huv eller fram skärmar så är dom till salu billigt smile båda är i bra skick, är väl lacken på huven som är solblekt bara. Har tyvärr inga separata bilder på delarna så här i skrivande stund, men dom finns j med på alla gamla bilder på bilen. annars vid intresse kan jag ju såklart ta ett par!

ska även bli intressant att se vad besiktningen kommer att säga om bilen.. är ju inte så långt kvar dit..
tänkte att jag besiktar innan vintern (har ändå min sista månad i november) så kan jag köra hela säsongen med setup:en som kommer i vinter. vilket oxå innebär att det inte blir någe krångel i vår. Känns som en bra tanke så här i för hand åtminstone .

Slänger upp en bild på hur bilden såg ut vid inköp!
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-84cf4d537a6e0c84d7979d6e7005c120.jpg

peace!

Jading
5 oktober 2012 ·

har inte så mkt att komma med här, eftersom vädret strulat lite på sistone.. idag har jag självklart haft fullt upp bara för att det har varit bra väder.. känns lite typiskt!

men jag jobbar på att få tag i ett garage snart iaf så sliper jag sådan här omständigheter. Har iaf lite att göra så fort jag har tid smile ska passa in dem nya framskärmarna och sedan har jag ju köp mig en ny DP och mid från Rover smile

förhoppningsvis så kommer jag att få hem en lexan bakruta inom inte allt förlång framtid smile

tänker troligen ta en beställning från rx7store i vinter ifall någon är sugen på att beställa med mig?

ursäkta för kvaliteten, men här är en bild med nya huven smile dags att skaffa en ordentlig systemkamera? jag har ju ändå studerat media och fotografering xD
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167525/167525-393a836c97b53b1c61bd9f7cd402cad1.jpg

peace

Rovers
5 oktober 2012 · 752 Inlägg

Var sa du att du beställde huven o skärmarna?

Mazda RX7 "OEM" (1996)
BMW 735d "Dieseln" (1978)
BMW 750i "Direktören" (1995)
Dea1982 1308cc!!
5 oktober 2012 · 430 Inlägg

Blev redigt bra med den huven smile

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Jading
5 oktober 2012 ·

svarar på Rovers fråga med ett nytt inlägg istället eftersom jag redan tänkt att ta upp ämnet.

"Rover: Var sa du att du beställde huven o skärmarna?"

Jag beställde från Aerokit.net mycket grejer till bra pris.. trevlig personal med till en början, men var VÄLDIGT noga med att säga att du ska ha en DAP leverans och sedan banka in det i dom innan du betalar.

Jag bad specifikt om DAP (till dörren, allt ordnat utom tull och sånt lull-lulls) när jag lämnade ordern, det kostade mig 600$. Trots detta skrev dom det ändå som en THC (till terminalen) dom skyllde det på ett missförstånd mellan dem och företaget som kalkylerade försändning åt dem. Dom vägra att hålla sitt ord och jag fick betala dem 250$ igen för att ändra det till en DAP.
Dock så vart det yttligare ett "missförstånd" mina 250$ gick till att boka en transport som jag redan hade betala för när jag gjorde orderbeställningen alltså ingå i dom 600$. (Jag tyckte själv att 600$ lät lite för att frakta från usa till Sverige med alla lokala avgifter och dylik, men dom hävdade att det berodde på att dom var ett stort företag som samarbetar med ett stort företag och fraktar mycket via dem..)

Men nu skulle iaf alla avgifter vara klara, sa dom för en andra gången.. dock visade det sig bara vara till min dörr + 2st andra avgifter, alltså återstod nästan alla lokala avgifter (2500kr) dessutom tull och moms som jag iof visste att jag skulle betala sedan innan..

Jag ringer tillbaka dit för sjuttioelfte gången och börjar bli relativt pisst för allt krångel, lov ord och det faktum att jag gjorde beställningen 27/6 och har fortfarande inte fått dem i september när det skulle ta 4-6veckor.
När jag väl får tag i dem och säger att det inte alls ändrat till det jag specifikt bad dem om och betalade för, så vägrar dom att ändra det för att dom hävdar att dem redan gjort det. Diskunionen fortsätter i ca 20 min om att jag anser att dom borde ta sitt ansvar för sina kunder och sina lovord, det slutar med att dom slänger på luren i örat på mig och numera inte svarar när jag ringer upp..

Det skulle bli väldigt mycket billigare än i Sverige var tanken, vilket är en vanlig tanke när man importerar men det sälla blir det.. här är ännu ett fall där det vart lika dyrt, fast det skulle varit billigare. Fick alltså betala nästan alla frakt avgifter dubbelt upp. Vart X-antal, ca 5000+ dyrare än vad de skulle vart, utan tull och moms.

Som tur var, var huvens passform vääldigt bra och hoppas på att framskärmarna är lika bra.

men som sagt dom var väldigt trevliga och hjälpsamma så länge man inte ställde några jobbig och motstridiga frågor.

peace

Jading
5 oktober 2012 ·

Dea1982 skrev:
Blev redigt bra med den huven smile

Tackar, tycker själv det var en stor skillnad på bilen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang