Hur får jag bort special Bulten(låsbulten) Hylsan tappad :(

hangman
22 maj 2012 · 2 174 Inlägg

SylvesterStallone skrev:

Franzon skrev:

demk skrev:
svetsa på en hylsa så är de klart

Kan slå på en kraft kamasatools hylsa för runda huvuden också (fick lov att göra så i våras på S3:an då skallen på min låsnyckel vreds rund på första försöket).

http://kamasatools.com/ProductImages/33 … 300_-1.jpg

vart köper jag en sådan dära då ? smile

alla autoexperten sammarbetar med kamasa och där kan man beställa.

turbodeath
22 maj 2012 · 2 452 Inlägg

samma hylsa som jag hade.....försök o få bort ringen runt låsmuttern som pressar....jag hade ju dom problemen för 2 månader sen...borrra tar tid...jag köpte tumhysa o tvingade på för att dra loss den....aldrig sådan mer kan jag säga nu....

döden kommer tillbaka
hangman
22 maj 2012 · 2 174 Inlägg

snabbast och enklast, billigast är ta en kraftig hysa typ 15-16 och försöka få in svetsen så långt det går och bränna lite runt om, en halv tum svets hålller för ett halvt ton tryck så det behövs inte mycket, och värmen hjälper det släppa

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 maj 2012 · 13 746 Inlägg

turbodeath skrev:
samma hylsa som jag hade.....försök o få bort ringen runt låsmuttern som pressar....jag hade ju dom problemen för 2 månader sen...borrra tar tid...jag köpte tumhysa o tvingade på för att dra loss den....aldrig sådan mer kan jag säga nu....

tror inte den där har en lös hylsa ser iallfall inte ut som det....


börja med en hylsa oavsätt och smäll på den av bara fan så den sitter ordenkligt och testa att släpp den

är det den normala typen utan lös hylsa så kommer den släppa efter ett par försök

hade kört mina med knacken och endå fick jag loss dom

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Franzon
22 maj 2012 · 24 Inlägg

SylvesterStallone skrev:
så här är ett kort på den aktuella bulten!   http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 5482_n.jpg

Finns på de flesta affärer som säljer verktyg, jag hade en identisk bult som dig och slog på en sån där krafthylsa utan ett märke på fälgen (mina var S3-8p original fälgar.) och drog loss den med ett vanligt förlägningsskaft.

Senast redigerat av Franzon (22 maj 2012)

We are tied to the ocean. And when we go back to the sea, whether it is to sail or to watch - we are going back from whence we came
John F. Kennedy
volyota
22 maj 2012 · 241 Inlägg

hur vet du att hylsan passar finns ju en hel drös med olika mönster

cpu1337
23 maj 2012 · 766 Inlägg

hangman skrev:
snabbast och enklast, billigast är ta en kraftig hysa typ 15-16 och försöka få in svetsen så långt det går och bränna lite runt om, en halv tum svets hålller för ett halvt ton tryck så det behövs inte mycket, och värmen hjälper det släppa

sen fäster ju svetsen inte så bra i verktygsstål men skit i de=)

demk
23 maj 2012 · 680 Inlägg

jobbar på däck firma,åk till en så fixar dom de lätt och snabbt

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
Tobbetdi Diesel ska man ha!
23 maj 2012 · 482 Inlägg

Aero_9-3 skrev:
jo tack volvo låshylsor är volvos sämsta påhitt!

<då ska du se Peugeots. De har de sämsta låsen jag nånsin varit med om!

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Specialraggarn
23 maj 2012 · 512 Inlägg

Borra ett litet hål i mitten först. Sen tar du en borr i samma storlek som bulten och borrar igenom huvudet tills du kommer till bulten. Kaaatjiiing så lossnar skiten. Fick göra så med alla låsbultar på min bil för ett tag sedan tongue

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang