Har ev 2 nya fälgar på G men är lite osäker då man inte kan kolla direkt om dom passar utan får gå på vad säljaren säger.
Dom nya ska enligt honom gå 1.9 cm längre in än vad mina nuvarande gör. 8x17 med backspace 4,75 “ ska det vara. Är sugen men samtidigt jävligt orolig ifall det blir fel igen..........
#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Har ev 2 nya fälgar på G men är lite osäker då man inte kan kolla direkt om dom passar utan får gå på vad säljaren säger.
Dom nya ska enligt honom gå 1.9 cm längre in än vad mina nuvarande gör. 8x17 med backspace 4,75 “ ska det vara. Är sugen men samtidigt jävligt orolig ifall det blir fel igen..........
Har du köpt fälgarna privat eller av en firma? Har du köpt dom av en firma ska du ju kunna lämna tillbaka dom om dom inte passar.
"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen
Har varit ganska lugnt med fixandet i sommar. Har iaf bytt tändmodul(?) så nu ärdet inte glapp i tändningen längre iaf. Nästa projekt är väl att byta skraplisterna och ev lite rostlagning.
Däck och fälgproblemet har jag glömt. Dock surt att ha dyra saker i garaget man inte kan använda.
I tråden där jag mest skriver för att se tillbaka har det numer hänt följande:
Däck och fälgar är sålda. Ska göra en grundlig mätning innan jag beställer nya iaf. Högtalarna under stolarna är också sålda då jag ska ha in en ny högtalare under instrumentbrädan.
Är mitt i en flytt men ska bli gott att få större och varmare garage så man kan greja mer med bilen. Skraplister ska monteras på och lite allmän uppfräschning så är Babar klar för sommaren 2014.
Nya däck och fälgar är inhandlade, väntar bara på att dom ska komma hem. Ny högtalare till instrumentbrädan inköpt. Ska bara monteras, bara och bara...
Köpte även nya Blinkersglas fram, fräscht.
Just ja, blankt papper på besiktningen.