Liten uppdatering på det som har hänt igår samt i förrgår
Guxxra släpade med sig en liten säkring 800 A är denna bjässe på
Monterade även 4" Kicker es40 koaxerna
Lödde anslutningarna istället för kabelskor då jag inte orkar att det ska hoppa av så man ska behöva riva hela inredningen för att göra om det
Inte allt för seriös installation men det är så så tight mellan gallret på inredningen så en adapter platta skulle inte få plats
Högtalarna som satt monterade när jag köpte den, fast nitade dessutom gött..
Monterade även kicker es40 i dessa
Lite rca kabel + högtalarkabel. Blev 3 st rca dragna, front, rear, sub.
Fixade även lite nya jordpunkter för att fläska på med med jordkabel från batteri till chassi samt motor/ generator till chassi samt generator/ motor till batteri. Kommer mer bilder på jordningen sen!
Bränsleröret började läcka pga rost vid ett fäste, så detta blev utbytt!
Kabel bak till stegen. 50 mm2 + 35mm2 för ström direkt från generatorn. Sedan en 35mm2 från jorden på batteriet fram för att få lite bättre jordpunkt vid bältes fästet.
Började även kapa till lite skivor till dörr sidorna för att få lite mer stabilitet då Chevrolets original dörr sidor är tunna som satan.
Detta är allt jag hade för denna uppdateringen! Nya bilder kommer inom kort!
Kul att höra! 3" karosshöjningen kommer kanske imorgon men förmodligen nästa vecka! Någon som vet några fler svenska leverantörer av höjningssatser och dylikt? Tänkte höra mig för vilka som har bäst pris / leverans tid
Har hört mer Custom Racing här i Örebro, och dom kunde fixa en 6" Chassihöjning för 35,000, Men dalhems som jag har haft mail kontakt med kunde ta hem liknande sats för 27,000 kr Vilket låter vettigt, dock är det en leveranstid på ca 4-5 veckor. Men just nu så verkar det bli Dalhems som jag beställer ifrån!
Blev illa tvungna att kapa upp 50mm2 kabelskorna då bulten för bältes hållarna var för tjock så dem gick el på och någon passande borr kunde inte hittas!
kommer bli 2 8" mids längst ut, sedan 2 6,25 mids längre in. Diskanterna vet jag ännu inte vart jag ska placera!
Fick till att bli lite extra tjock där 6,25 midsen kommer sitta pga att motorn till elhissarna sitter precis där så det går inte att få in dom mer i dörren.
Träslöjden i plugget kanske hade en mening ändå, dock hade jag syslöjd som kanske syns....
Ihop limmat och skruavat! Dessa kommer skruvas från insidan av dörrsidan. Att jag inte Plastar/ spacklar beror på att jag tycker inte mina färdigheter i detta duger för att få ett skapligt resultat så jag körde på denna lite mera simpla lösningen
Biltemas tyg får duga
Biltemas spray lim fungerar faktiskt helt okej!
Återstår att se hur dom ser ut när dom är monterade
Sista bilden för denna uppdatering! Nästa blir under helgen förmodligen söndag! Stay tuned!
Diskanterna kommer spela rakt in i stolarna som dom sitter nu! Hade varit bättre att satt dom längst fram på dörrsidan, eller så högt upp det gått..
Men det är ju bara lite konstruktiv kritik från mig....
Precis, det är jag mycket medveten om, faktiskt är det med flit, då det är tänkt att spela bäst med öppna dörrar! Och eftersom bilen kommer höjas en hel del till så tror jag det kommer va en rätt bra placering när man lirar med öppna dörrar! Diskanten i bilen med stängde dörrar låter helt okej pga kicker es40 högtalarna
Eventuellt kunde jag ha satt dom högre upp på dörren utåt kanten, dock så testade jag detta först och det fanns inget bra sätt att fästa dom på då det inte gick att försänka dom pga att dörrmekanismenär precis bakom.
Ljudbygget lirar riktigt bra! Men det kommer ligga lite på hyllan nu i väntan på nya basar samt ett gäng batterier!
Det som ha hänt de senaste dagarna är lite modifikation av insuget för att kunna få någonstans att mäta vaccum/övertryck. Samt att jag gav mig på att riva lite insprutningspump i hopp om att ställa på den lite!
Började med att riva den övre delen av instuget.
Grötigt å fint
Blev att ta en 13 mm borr och dra rakt igenom, sedan köpa en nippel på feltema, dra igenom skiten och sätta mutter på insidan sedan täta med biltemas röda klet!
Snyggt? Nej inte alls, men det funkar
Gav mig sedan på insprutspumpen.
När jag kom såhär långt så insåg jag att försöka nå bränsle skruven ovanifrån var ingen hit! Blir tvungen att riva guvernören och det kommer jag förmodligen aldrig få ihop igen . Så blev till att slänga ihop allt igen och förmodligen någon dag nu i veckan försöka ta den från sidan istället då det finns en liten lucka att ta den ifrån där med. Dock är det förbaskat trångt!