Men vad sägs om en 744/745 med 16v motor , chipad och kanske lättat svänghjul som lite sugtrim ? , Och min nya fråga är Sedan Eller Kombi?! , körde ju Sedan i vintras och det var ju ganska lätt kontrollerat men skulle vilja ha en kombi eftersom jag ofta behöver stor bil
Men vad sägs om en 744/745 med 16v motor , chipad och kanske lättat svänghjul som lite sugtrim ? , Och min nya fråga är Sedan Eller Kombi?! , körde ju Sedan i vintras och det var ju ganska lätt kontrollerat men skulle vilja ha en kombi eftersom jag ofta behöver stor bil
745 är ännu snällare när det går på tvären då den är lite bättre balanserad, ngt tyngre i röven alltså.
är turbo roligare än sugmotor i någon situation över huvud taget?
nope, aldrig!
alltid skulle jag vilja säga,, sen så stryper ju en turbobil effekten när den spinner kolla på laddtrycksmätaren så ser man ju att den inte alls laddar lika mkt som om den får fäste på samma varvtal,,
men på vintern kan nog en rwd turbo vara lite lynnig,, skulle satsa på en 4wd då har kört cosworth på vintern å har aldrig haft roligare,, 350 hk å 4wd,, mumma å sladda med
är turbo roligare än sugmotor i någon situation över huvud taget?
Jag skulle alltid välja turbo över sugmotor förutsatt att det är samma volym och antal ventiler. Varför inte vilja ha mera kraft?
Ifall turbomotorn får ha mer effekt så förstår jag. Men att bara jämföra turbo mot sugmotor så kör jag helst sugmotor.
+1
När man kört sugmotor med relativt hög effekt känns det så jäääävla tråkigt att köra turbo! Där effekten inte kommer direkt och den försvinner långt innan varvstopp. Detta var dock inget man kände av förens man kört sugmotor ett bra tag och sen satte sig i en s60 T5.
Jag skulle alltid välja turbo över sugmotor förutsatt att det är samma volym och antal ventiler. Varför inte vilja ha mera kraft?
Ifall turbomotorn får ha mer effekt så förstår jag. Men att bara jämföra turbo mot sugmotor så kör jag helst sugmotor.
+1
När man kört sugmotor med relativt hög effekt känns det så jäääävla tråkigt att köra turbo! Där effekten inte kommer direkt och den försvinner långt innan varvstopp. Detta var dock inget man kände av förens man kört sugmotor ett bra tag och sen satte sig i en s60 T5.
beror lite på oxå en turbomotor har oftast mer vrid men kan hålla med om att körbarheten förloras lite med turbon,, men på plussidan så får man ju en snål motor när man fiskör
Ifall turbomotorn får ha mer effekt så förstår jag. Men att bara jämföra turbo mot sugmotor så kör jag helst sugmotor.
+1
När man kört sugmotor med relativt hög effekt känns det så jäääävla tråkigt att köra turbo! Där effekten inte kommer direkt och den försvinner långt innan varvstopp. Detta var dock inget man kände av förens man kört sugmotor ett bra tag och sen satte sig i en s60 T5.
beror lite på oxå en turbomotor har oftast mer vrid men kan hålla med om att körbarheten förloras lite med turbon,, men på plussidan så får man ju en snål motor när man fiskör
En s60 T5 på 300hk ligger på 408nm och min med ca 300hk ligger på 465 (ungefärliga siffror) T5,an ligger även 1.25l/mil blandad körning med automat, vilket min också gör
MEN! Ibland saknar man turbo lite, för när den väl jobbar så är det ett mysigt tryck.