1669
Sök

Mitsubishi Eclipse Styling bygge

Mycket av projektet är färdigställt nu! Body kit och lack klart! Insidan och ljudbygge kvar nu! :) Följ gärna detta projekt och kommentera vad ni tycker om det! :)

152 884 Visningar
Projektet avslutat 9 augusti 2013
77 Inlägg
24 september 2012
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:
Snyggt:D du lackar också i ditt garage haha, och du kör precis som jag, upp med plast runtom så det inte kommer till grannarna hahahaxD plastade sönder halva mitt garage igår....
men det börjar ta sig riktigt fint ju! snyggt det blir:D gillade nya fronten!

Tack!! big_smile haha nej ska inte lacka bilen i garaget, blir i en riktig lackbox smile
Ja nu börjar det bli riktigt bra! big_smile fronten blev kanon!! smile

Aha:D du har ju tagit bort dörrar och maskerat, hur får du dit bilen haha?

"When life starts to pass you by, downshift"
83 Inlägg
24 september 2012
Bra jobbat av oss tongue och dig i går smile.. haha fan tror ju folk att jag bara ritar på din bil.. Måste ju lämna lite reklam av mig själv när jag bygger så mycket på din bil.. smile Ser fram emot fler resultat i morgon. Ses i morgon med meckarhumör för nu skall det bli mer gjort smile 3 veckor kvar big_smile

"Motorer är riktig musik"

326 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:
Snyggt:D du lackar också i ditt garage haha, och du kör precis som jag, upp med plast runtom så det inte kommer till grannarna hahahaxD plastade sönder halva mitt garage igår....
men det börjar ta sig riktigt fint ju! snyggt det blir:D gillade nya fronten!

Tack!! big_smile haha nej ska inte lacka bilen i garaget, blir i en riktig lackbox smile

Är inte så jätte jobbigt att sätta dit dörren igen och maska om :p sen ska den köras på kärra

Titta gärna in Eclipse projektet! :)

326 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Bra jobbat av oss tongue och dig i går smile.. haha fan tror ju folk att jag bara ritar på din bil.. Måste ju lämna lite reklam av mig själv när jag bygger så mycket på din bil.. smile Ser fram emot fler resultat i morgon. Ses i morgon med meckarhumör för nu skall det bli mer gjort smile 3 veckor kvar big_smile

jadå!! smile Hahaha nej då, du jobbar på riktigt bra tycker jag!! smile kom en liten bit på vägen idag iaf tongue Absolut! då ska sidan bli klar! big_smile åååh påminn mig inte!! wink

326 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
Nomenia skrev:
ska bli spännande att se resultat smile sen går de kanon bra att lacka i garage.. l

Ja va kul att höra! smile Haha nja inte om vill ha perfekt resultat och slippa polera damm noppor haha tongue
och har ju ändå tillgång till lackbox, och alldelles för litet garage tongue

77 Inlägg
25 september 2012
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:

Är inte så jätte jobbigt att sätta dit dörren igen och maska om :p sen ska den köras på kärra

okej då är jag med:D du MÅSTE återkomma med bilder:Dbig_smilebig_smilebig_smile

326 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:

Haha absolut!! bilder kommer!! idag blir det mer fix med sidan och eventuellt börja med andra sidan också big_smile

77 Inlägg
26 september 2012
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:

Haha absolut!! bilder kommer!! idag blir det mer fix med sidan och eventuellt börja med andra sidan också big_smile

Nice!big_smile har du bestämt färg och när den ska lackas?

326 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:

Metallic röd tror jag, Svårt!!!! tongue kommer lackera den i skolan, så nästa termin så fort som möjligt!! smile

77 Inlägg
27 september 2012
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:

Metallic röd tror jag, Svårt!!!! tongue kommer lackera den i skolan, så nästa termin så fort som möjligt!! smile

Den är väl metallic röd från början också? eller?
Nice! då blilr de ju inom ett par månader:)?

326 Inlägg
28 september 2012
Trådstartare
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:

Nope det är en solid röd från början, tänkte göra den eventuellt lite mer mörk och massa metallic smile
Japp, får hoppas på det!! big_smile

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
28 september 2012
Om jag ska vara ärlig så tycker jag du ska lämna det röda tongue

Men det är bara för att det finns så många röda eclipser wink

77 Inlägg
29 september 2012
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:

Nope det är en solid röd från början, tänkte göra den eventuellt lite mer mörk och massa metallic smile

Okej då är jag med:) hur långt har du kommit nu? verkar stå stilla lite, vad är nästa steg?

326 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
Joxson skrev:
Om jag ska vara ärlig så tycker jag du ska lämna det röda tongue

Men det är bara för att det finns så många röda eclipser wink

Haha, har ju röda sportstolar tongue Så röd kommer den bli, tycker den är snyggast som röd haha smile

326 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:

Okej då är jag med:) hur långt har du kommit nu? verkar stå stilla lite, vad är nästa steg?

Ja det har stått stille några dagar nu, haft lite annat för mig tongue fortfarande lite kvar med ena sidan innan jag kan börja med nästa hmm snart ska jag sätta riktig fart igen!!! big_smile

77 Inlägg
1 oktober 2012
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:

Ja det har stått stille några dagar nu, haft lite annat för mig tongue fortfarande lite kvar med ena sidan innan jag kan börja med nästa hmm snart ska jag sätta riktig fart igen!!! big_smile

Härligt! kul att se framgång:)

366 Inlägg
1 oktober 2012
Stiligt smile

326 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:

Härligt! kul att se framgång:)

jadå smile det kommer!! smile

326 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
ZyclonE skrev:
Stiligt smile

Tackar! kul att du tycker det smile

326 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
UPDATE!!

Nu var det äntligen dags för en update igen! Det som skulle ske förra veckan fick skjutas upp lite, men idag fick jag tid till bilen igen smile
Nu är som sagt sidokjolen färdig och dörr ska fixas lite med så man ser helheten lite bättre smile

Lite bilder från idag då smile

Sidokjolen klar smile dörr ska sprut spacklas den med för helheten smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-b5ae5fe1f6f8026bb8767f2f899a96c8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-330acf96905359d977ca9e040c464a1c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-c4237a68bd04f3938758a8137b59eeb6.jpg

Sitter som en smäck! tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-3080cac6f43ad684ee8a0836a279d19c.jpg

Ända stället där det behövdes fixas lite för att dörren tog i smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-ebac163b090a12bb955b84a8b11f95ec.jpg

Mer fix och trix imorgon då vänds bilen så passar på att ta bättre bilder då smile
Senast redigerat av Mattias95 (2 oktober 2012)

Sök