Mycket av projektet är färdigställt nu! Body kit och lack klart! Insidan och ljudbygge kvar nu! :) Följ gärna detta projekt och kommentera vad ni tycker om det! :)
Yes yes.. Kommer bli helt underbart grymt! men hade varit än bättre om garaget varit liiite större.. Ska höra mig runt lite..
Yes! haha verkligen, det är verkligen inte till för meck! Höra dig runt om garage??
haha nej det är det verkligen inte men du har i alla fall ett garage mer än många andra.. Yes skall höra mig runt!
Ja vissa har ju garage.. men kan ändå inte pilla i det....Ingen el... inga lampor... försök parkera där på natten... och jag måste backa in:) annars kan jag inte svänga in utan att köra fram, tillbaka, fram tillbaka, fram tillbaka... hahaha
Yes! haha verkligen, det är verkligen inte till för meck! Höra dig runt om garage??
haha nej det är det verkligen inte men du har i alla fall ett garage mer än många andra.. Yes skall höra mig runt!
Ja vissa har ju garage.. men kan ändå inte pilla i det....Ingen el... inga lampor... försök parkera där på natten...: och jag måste backa in:) annars kan jag inte svänga in utan att köra fram, tillbaka, fram tillbaka, fram tillbaka... hahaha
Shit inte ens en lampa... haha det är nästan samma här, backar alltid in annars blir det ju som du säger... Fram och tillbaka
Idag blev det att sätta dit bak bumpan va tvungen att kapa väldigt mycket i den, vilken sved lite kan man säga... men va ju ett måste och det blev kanon i slutändan Så nu kan man säga att det bara är fin liret kvar och efter det så är det dags för SIDOKJOLARNA!!
aj aj stackars bumber haha
Det va inte så mycket att laga, Så imårrn när det har härdat klart så blir det glasfiberspackel
Är väldigt nöjd måste jag säga dock mycket finlir kvar
Imårrn blir det spackling på schemat för att bygga in bumpern i karossen och få den klar för Slipgrund sedan när alla delar är på, får se hur långt jag kommer imårrn
Det blir kanon! Har du spacklat sprickan? eller plastat? ser liknande ut?
Absolut! Jag har plastat ihop det med glasfiberväv och polyester. Efter det kommer jag använda glasfiberspackel och sen fin spackel för att det ska bli fin slät yta. Men för att laga den igen så plastade jag
Bra jobbat grabben! Tyckte resultatet var kanon och bättre kommer det bli.. Glider kanske förbi senare idag (om jag får ihop tillräckligt med krafter) haha. Men men på med meckar kläderna och ut i garaget! Jag skall börja dagen med att läsa av felkoder!
Bra jobbat grabben! Tyckte resultatet var kanon och bättre kommer det bli.. Glider kanske förbi senare idag (om jag får ihop tillräckligt med krafter) haha. Men men på med meckar kläderna och ut i garaget! Jag skall börja dagen med att läsa av felkoder!
Tack tack! Haha det tycker jag låter bra : Meckar kläderna är på bara en kort lunch paus! Hoppas du löser felet denna gången!
Absolut! Jag har plastat ihop det med glasfiberväv och polyester. Efter det kommer jag använda glasfiberspackel och sen fin spackel för att det ska bli fin slät yta. Men för att laga den igen så plastade jag
Misstänkte de:) har själv 20 liter polyester och 1 liter härdare hemma som jag ska börja plasta min bil med nu snart när den ställs av:D
Du har gjort ett sjukt bra jobb! det går framåt! du har även gett mig ett par lösningar på problem jag haft haha:)
Kollade på en eclipse här om dan som jag tänkte köpa:) men blev inte av, kul att se vad de "kunde" blivit av det:)
Misstänkte de:) har själv 20 liter polyester och 1 liter härdare hemma som jag ska börja plasta min bil med nu snart när den ställs av:D
Du har gjort ett sjukt bra jobb! det går framåt! du har även gett mig ett par lösningar på problem jag haft haha:)
Kollade på en eclipse här om dan som jag tänkte köpa:) men blev inte av, kul att se vad de "kunde" blivit av det:)
Hehe oj då, det kan du spackla mycket med hehe
Fan va härligt att höra, blir riktigt peppad då!! kul att man kan hjälpa till hehe
Hehe oj då, det kan du spackla mycket med hehe
Fan va härligt att höra, blir riktigt peppad då!! kul att man kan hjälpa till hehe
Idag fixades det lite mer på bilen! Fantastiskt dålig passform... så vi fick kapa hela på mitten och även kapa ännu mer! Helt sjukt.... Fick även underbar meck hjälp utav Tess (nr22 här på garaget) Mycket roligt!
Men lite bilder på dagens fix...
Först och främst kapade vi den för att passformen var usel, och även släppa på spänningarna så det inte spricker sen!!
Tejpade upp det för att kolla hur det skulle se ut, Kanon när man får till det rätt!
När vi satte dit ena delen Shit va knöligt, men det kommer bli bra! Limmade upp den och satte tillfälliga skruvar.
Får se hur allt sitter imorgon, men vi får hoppas på det bästa. Har nog glömt mycket men fler bilder kommer sen