Mitsubishi Eclipse Styling bygge

Mycket av projektet är färdigställt nu! Body kit och lack klart! Insidan och ljudbygge kvar nu! :) Följ gärna detta projekt och kommentera vad ni tycker om det! :)
  • 80 Följare
  • 147 509 Visningar
  • Projektet avslutat 9 augusti 2013
Nr22 "When life starts to pass you by, downshift"
30 augusti 2012 · 83 Inlägg

Mattias95 skrev:

Nr22 skrev:
Yes yes.. Kommer bli helt underbart grymt! men hade varit än bättre om garaget varit liiite större.. Ska höra mig runt lite..

Yes! haha verkligen, det är verkligen inte till för meck! tongue Höra dig runt om garage??

haha nej det är det verkligen inte men du har i alla fall ett garage big_smile mer än många andra..
Yes skall höra mig runt!

"Motorer är riktig musik"
Audi A4 (2006)
Mattias95
30 augusti 2012 · 326 Inlägg

Nr22 skrev:

Mattias95 skrev:

Nr22 skrev:
Yes yes.. Kommer bli helt underbart grymt! men hade varit än bättre om garaget varit liiite större.. Ska höra mig runt lite..

Yes! haha verkligen, det är verkligen inte till för meck! tongue Höra dig runt om garage??

haha nej det är det verkligen inte men du har i alla fall ett garage big_smile mer än många andra..
Yes skall höra mig runt!

Ja men det är jag riktigt tacksam för big_smile Har turen smile
Fan va grymt du är!

Titta gärna in Eclipse projektet! :)
Volvo V50 (2007)
Nr22 "When life starts to pass you by, downshift"
30 augusti 2012 · 83 Inlägg

Mattias95 skrev:

Nr22 skrev:

Mattias95 skrev:

Yes! haha verkligen, det är verkligen inte till för meck! tongue Höra dig runt om garage??

haha nej det är det verkligen inte men du har i alla fall ett garage big_smile mer än många andra..
Yes skall höra mig runt!

Ja men det är jag riktigt tacksam för big_smile Har turen smile
Fan va grymt du är!

ja men precis den turen har du.. sitter och funderar lite på passformen på fronten.. skall nog bli bra..

"Motorer är riktig musik"
Audi A4 (2006)
Mattias95
30 augusti 2012 · 326 Inlägg

Nr22 skrev:

Mattias95 skrev:

Nr22 skrev:

haha nej det är det verkligen inte men du har i alla fall ett garage big_smile mer än många andra..
Yes skall höra mig runt!

Ja men det är jag riktigt tacksam för big_smile Har turen smile
Fan va grymt du är!

ja men precis den turen har du.. sitter och funderar lite på passformen på fronten.. skall nog bli bra..

hoppas man inte behöver kapa sönder hela den också hehe tongue nej men den fästs med många skruv i krock balken men den måste svetsas om lite först tongue

Titta gärna in Eclipse projektet! :)
Volvo V50 (2007)
Nr22 "When life starts to pass you by, downshift"
30 augusti 2012 · 83 Inlägg

Mattias95 skrev:

Nr22 skrev:

Mattias95 skrev:

Ja men det är jag riktigt tacksam för big_smile Har turen smile
Fan va grymt du är!

ja men precis den turen har du.. sitter och funderar lite på passformen på fronten.. skall nog bli bra..

hoppas man inte behöver kapa sönder hela den också hehe tongue nej men den fästs med många skruv i krock balken men den måste svetsas om lite först tongue

haha nej då inte hela wink.. ja men precis men är lite att göra ändå.. plus att vi kanske måste börja med balken och inte skjuta på det för länge tongue haha

"Motorer är riktig musik"
Audi A4 (2006)
Mattias95
30 augusti 2012 · 326 Inlägg

Nr22 skrev:

Mattias95 skrev:

Nr22 skrev:

ja men precis den turen har du.. sitter och funderar lite på passformen på fronten.. skall nog bli bra..

hoppas man inte behöver kapa sönder hela den också hehe tongue nej men den fästs med många skruv i krock balken men den måste svetsas om lite först tongue

haha nej då inte hela wink.. ja men precis men är lite att göra ändå.. plus att vi kanske måste börja med balken och inte skjuta på det för länge tongue haha

Nej det va ju bättre passform på fronten än baken tongue Det kan vi nog göra smile måste ju bli klar snart ju så man får åka lite big_smile

Titta gärna in Eclipse projektet! :)
Volvo V50 (2007)
Roadripper
31 augusti 2012 · 77 Inlägg

Nr22 skrev:

Mattias95 skrev:

Nr22 skrev:
Yes yes.. Kommer bli helt underbart grymt! men hade varit än bättre om garaget varit liiite större.. Ska höra mig runt lite..

Yes! haha verkligen, det är verkligen inte till för meck! tongue Höra dig runt om garage??

haha nej det är det verkligen inte men du har i alla fall ett garage big_smile mer än många andra..
Yes skall höra mig runt!

Ja vissa har ju garage.. men kan ändå inte pilla i det....Ingen el... inga lampor... försök parkera där på natten...neutral
och jag måste backa in:) annars kan jag inte svänga in utan att köra fram, tillbaka, fram tillbaka, fram tillbaka... hahaha

Mattias95
31 augusti 2012 · 326 Inlägg

Roadripper skrev:

Nr22 skrev:

Mattias95 skrev:

Yes! haha verkligen, det är verkligen inte till för meck! tongue Höra dig runt om garage??

haha nej det är det verkligen inte men du har i alla fall ett garage big_smile mer än många andra..
Yes skall höra mig runt!

Ja vissa har ju garage.. men kan ändå inte pilla i det....Ingen el... inga lampor... försök parkera där på natten...:
och jag måste backa in:) annars kan jag inte svänga in utan att köra fram, tillbaka, fram tillbaka, fram tillbaka... hahaha

Shit inte ens en lampa... neutral haha det är nästan samma här, backar alltid in annars blir det ju som du säger... Fram och tillbaka tongue

Titta gärna in Eclipse projektet! :)
Volvo V50 (2007)
Mattias95
1 september 2012 · 326 Inlägg

UPDATE!

Idag blev det att sätta dit bak bumpan smile va tvungen att kapa väldigt mycket i den, vilken sved lite kan man säga... men va ju ett måste och det blev kanon i slutändan smile Så nu kan man säga att det bara är fin liret kvar och efter det så är det dags för SIDOKJOLARNA!! big_smile

aj aj stackars bumber haha big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-c989260090f211c1c3689e39139c2e8e.jpg

Det va inte så mycket att laga, Så imårrn när det har härdat klart så blir det glasfiberspackel smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-7022c77752d91a3a886f90a566ce4dde.jpg

Är väldigt nöjd måste jag säga smile dock mycket finlir kvar smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-2da5b2e408afed46628d9b17a9596192.jpg

Imårrn blir det spackling på schemat för att bygga in bumpern i karossen och få den klar för Slipgrund sedan när alla delar är på, får se hur långt jag kommer imårrn smile

Over and out!

Titta gärna in Eclipse projektet! :)
Volvo V50 (2007)
Roadripper
1 september 2012 · 77 Inlägg

Det blir kanon!
Har du spacklat sprickan? eller plastat? ser liknande ut?

Mattias95
1 september 2012 · 326 Inlägg

Roadripper skrev:
Det blir kanon!
Har du spacklat sprickan? eller plastat? ser liknande ut?

Absolut! smile
Jag har plastat ihop det med glasfiberväv och polyester. Efter det kommer jag använda glasfiberspackel och sen fin spackel för att det ska bli fin slät yta.
Men för att laga den igen så plastade jag smile

Titta gärna in Eclipse projektet! :)
Volvo V50 (2007)
Supra_robin
1 september 2012 · 4 663 Inlägg

bara ta dig god tid så blir allt bra, men ..som sagt de var ganska dålig passform big_smile

Mattias95
1 september 2012 · 326 Inlägg

Supra_robin skrev:
bara ta dig god tid så blir allt bra, men ..som sagt de var ganska dålig passform big_smile

Ja absolut, ska göras ordentligt och inte stressas fram smile Haha kan man säga, helt sjukt!! tongue

Titta gärna in Eclipse projektet! :)
Volvo V50 (2007)
Nr22 "When life starts to pass you by, downshift"
2 september 2012 · 83 Inlägg

Bra jobbat grabben! Tyckte resultatet var kanon och bättre kommer det bli.. Glider kanske förbi senare idag (om jag får ihop tillräckligt med krafter) haha. Men men på med meckar kläderna och ut i garaget! Jag skall börja dagen med att läsa av felkoder!

"Motorer är riktig musik"
Audi A4 (2006)
Mattias95
2 september 2012 · 326 Inlägg

Nr22 skrev:
Bra jobbat grabben! Tyckte resultatet var kanon och bättre kommer det bli.. Glider kanske förbi senare idag (om jag får ihop tillräckligt med krafter) haha. Men men på med meckar kläderna och ut i garaget! Jag skall börja dagen med att läsa av felkoder!

Tack tack! Haha det tycker jag låter bra :big_smile Meckar kläderna är på bara en kort lunch paus! big_smile  Hoppas du löser felet denna gången!

Titta gärna in Eclipse projektet! :)
Volvo V50 (2007)
Roadripper
2 september 2012 · 77 Inlägg

Mattias95 skrev:

Roadripper skrev:
Det blir kanon!
Har du spacklat sprickan? eller plastat? ser liknande ut?

Absolut! smile
Jag har plastat ihop det med glasfiberväv och polyester. Efter det kommer jag använda glasfiberspackel och sen fin spackel för att det ska bli fin slät yta.
Men för att laga den igen så plastade jag smile

Misstänkte de:) har själv 20 liter polyester och 1 liter härdare hemma som jag ska börja plasta min bil med nu snart när den ställs av:D

Du har gjort ett sjukt bra jobb! det går framåt! du har även gett mig ett par lösningar på problem jag haft haha:)

Kollade på en eclipse här om dan som jag tänkte köpa:) men blev inte av, kul att se vad de "kunde" blivit av det:)

Mattias95
2 september 2012 · 326 Inlägg

Roadripper skrev:

Mattias95 skrev:

Roadripper skrev:
Det blir kanon!
Har du spacklat sprickan? eller plastat? ser liknande ut?

Absolut! smile
Jag har plastat ihop det med glasfiberväv och polyester. Efter det kommer jag använda glasfiberspackel och sen fin spackel för att det ska bli fin slät yta.
Men för att laga den igen så plastade jag smile

Misstänkte de:) har själv 20 liter polyester och 1 liter härdare hemma som jag ska börja plasta min bil med nu snart när den ställs av:D

Du har gjort ett sjukt bra jobb! det går framåt! du har även gett mig ett par lösningar på problem jag haft haha:)

Kollade på en eclipse här om dan som jag tänkte köpa:) men blev inte av, kul att se vad de "kunde" blivit av det:)

Hehe oj då, det kan du spackla mycket med hehe big_smile

Fan va härligt att höra, blir riktigt peppad då!! big_smile kul att man kan hjälpa till hehe smile

Åfan, det är roliga bilar det smile

Titta gärna in Eclipse projektet! :)
Volvo V50 (2007)
Roadripper
2 september 2012 · 77 Inlägg

Mattias95 skrev:

Roadripper skrev:

Mattias95 skrev:

Absolut! smile
Jag har plastat ihop det med glasfiberväv och polyester. Efter det kommer jag använda glasfiberspackel och sen fin spackel för att det ska bli fin slät yta.
Men för att laga den igen så plastade jag smile

Misstänkte de:) har själv 20 liter polyester och 1 liter härdare hemma som jag ska börja plasta min bil med nu snart när den ställs av:D

Du har gjort ett sjukt bra jobb! det går framåt! du har även gett mig ett par lösningar på problem jag haft haha:)

Kollade på en eclipse här om dan som jag tänkte köpa:) men blev inte av, kul att se vad de "kunde" blivit av det:)

Hehe oj då, det kan du spackla mycket med hehe big_smile

Fan va härligt att höra, blir riktigt peppad då!! big_smile kul att man kan hjälpa till hehe smile

Åfan, det är roliga bilar det smile

ja tanken var att de skulle räcka ett tag haha:)

Mattias95
4 september 2012 · 326 Inlägg

Idag fixades det lite mer på bilen! Fantastiskt dålig passform... så vi fick kapa hela på mitten och även kapa ännu mer! Helt sjukt....  Fick även underbar meck hjälp utav Tess (nr22 här på garaget) Mycket roligt! smile

Men lite bilder på dagens fix...

Först och främst kapade vi den för att passformen var usel, och även släppa på spänningarna så det inte spricker sen!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-a879d859871d6a9d67072399e6006637.jpg

Tejpade upp det för att kolla hur det skulle se ut, Kanon när man får till det rätt!
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-a9bb13fa81ff992ee6f5479ce8863efe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-8b4fd42673238a8e30d1e565e2265732.jpg

När vi satte dit ena delen Shit va knöligt, men det kommer bli bra! smile Limmade upp den och satte tillfälliga skruvar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-ae5993b91d419500255c0e7c7ca340a9.jpg

Får se hur allt sitter imorgon, men vi får hoppas på det bästa. Har nog glömt mycket tongue men fler bilder kommer sen smile

Titta gärna in Eclipse projektet! :)
Volvo V50 (2007)
Joxson Proud 350Z owner!
4 september 2012 · 540 Inlägg

Vilken bra passform du har XD
Haha, helt stört vad dåliga de är!
Det är nu man önskar att man hade ett "bolt on" tongue

looks like I'm in the lead wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang