1517
Sök

Mitsubishi Eclipse Styling bygge

Mycket av projektet är färdigställt nu! Body kit och lack klart! Insidan och ljudbygge kvar nu! :) Följ gärna detta projekt och kommentera vad ni tycker om det! :)

152 837 Visningar
Projektet avslutat 9 augusti 2013
"When life starts to pass you by, downshift"
83 Inlägg
6 september 2012
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:
Mattias95 skrev:

Jadå smile Absolut! slår en pling! big_smile Du får gärna vara med varje gång!! hehe big_smile

Låter bra det! Haha jag kan komma förbi och hjälpa dig så ofta jag kan smile har kickoff ikväll men vem vet kanske stannar in på hemvägen om du är i garaget då! tongue
Hoppas att det sitter idag men låt det ändå sitta kvar på den främre delen av sidokjolen.. smile Kom på lite nytt för inredningen smile

Haha va bra! smile okej, ja får se om jag går ner där isf elr om jag fixar klart lampor smile yes det måste torka lite till så i morgon får det byggas ihop lite mer smile
Spännande! big_smile

ja jag hör av mig.. Fick du loss glaset på båda?? och satt dit lyset? eller det va det du skulle göra ikväll tongue? Men sätt dit spänningen innåt så får vi hoppas att det räcker.. Sätt en där bak med! Haha nja så spännande är det inte, tror jag nämnt det tidigare men drar det med dig ikväll om jag tittar förbi garaget.

"Motorer är riktig musik"

326 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:

Låter bra det! Haha jag kan komma förbi och hjälpa dig så ofta jag kan smile har kickoff ikväll men vem vet kanske stannar in på hemvägen om du är i garaget då! tongue
Hoppas att det sitter idag men låt det ändå sitta kvar på den främre delen av sidokjolen.. smile Kom på lite nytt för inredningen smile

Haha va bra! smile okej, ja får se om jag går ner där isf elr om jag fixar klart lampor smile yes det måste torka lite till så i morgon får det byggas ihop lite mer smile
Spännande! big_smile

ja jag hör av mig.. Fick du loss glaset på båda?? och satt dit lyset? eller det va det du skulle göra ikväll tongue? Men sätt dit spänningen innåt så får vi hoppas att det räcker.. Sätt en där bak med! Haha nja så spännande är det inte, tror jag nämnt det tidigare men drar det med dig ikväll om jag tittar förbi garaget.

Gör det smile nej började bara med ena, men ska nog göra klart båda idag! Ja det ska jag göra smile haha men kul att se ändå smile ja det låter bra!

Titta gärna in Eclipse projektet! :)

326 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
UPDATE!

En liten update till då! smile Tog en kvällstur i garaget och plastade ihop alla sprickor och hål. Nu börjar man se helheten av sidokjolen!! big_smile I morgon blir det ännu mer pill med bilen! big_smile

Lite bilder, dock inge vidare då man alltid glömmer kameran tongue

Slipade ut kanterna där jag skulle plasta så att det inte blir upphöjning just där smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-567db4ec9412bd236a83a3778c272cf2.jpg

den Stora sprickan haha tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-c1357754a5b0e9c44a70e08a2fbd6da9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-117a4180fcf116b145e1760cc597501c.jpg 

Och nu när det är plastat smile

Bakre hjulhus smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-bfc8aeb7fbbbe444aa1ea06feb393edf.jpg

ett stort hål och vägen upp längst med dörren smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-cd11960f73327c9e02113e6aa6abd1c0.jpg

Stora springan
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-43b1c8af2ba9889207e01902b2afdcd4.jpg

Ska försöka fixa lite bättre bilder till nästa gång! smile

Over and out! smile

4 663 Inlägg
7 september 2012
ser bra ut big_smile hoppas de blev bra med big_smile

326 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
Supra_robin skrev:
ser bra ut big_smile hoppas de blev bra med big_smile

Tack! big_smile Jadå än så länge, hoppas det ser lika bra ut i morgon big_smile

77 Inlägg
8 september 2012
Snyggt! Härligt att de löste sig:)
du lagar hål precis som jag:) plastar hahaha... jag fick en spricka i mitt expansionslock i på  kylaren:) plastade ihopa det haha...håller fortfarande:) sjukt mycket man kan använda plast till!big_smile

326 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
Roadripper skrev:
du lagar hål precis som jag:) plastar hahaha... jag fick en spricka i mitt expansionslock i på  kylaren:) plastade ihopa det haha...håller fortfarande:) sjukt mycket man kan använda plast till!big_smile

Tack! big_smile  Allt löser sig så! smile Haha det funkar nästan på allt! tongue

77 Inlägg
8 september 2012
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:

Tack! big_smile  Allt löser sig så! smile Haha det funkar nästan på allt! tongue

hahaha ja det är helt sjukt.. ska snart ut och laga rosthål i skärmarna med det hahahaha...
Tänkte plasta för hålet från insidan, sen spackla upp det från utsidan och lackera smile

Lagade hål i min reservhjulsbalja här om dagen:) hade ett bilbatteri i bagageluckan som sprack, så det gjorde ett hål genom halva bilen..sad haha fixade det med polyesterplast:)

Samma sak att jag hade ett hål i mitt hjulhus på höger bakdäck, det lagades med plast! sjukt användbart:)

326 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
Roadripper skrev:
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:

hahaha ja det är helt sjukt.. ska snart ut och laga rosthål i skärmarna med det hahahaha...
Tänkte plasta för hålet från insidan, sen spackla upp det från utsidan och lackera smile

Lagade hål i min reservhjulsbalja här om dagen:) hade ett bilbatteri i bagageluckan som sprack, så det gjorde ett hål genom halva bilen..sad haha fixade det med polyesterplast:)

Samma sak att jag hade ett hål i mitt hjulhus på höger bakdäck, det lagades med plast! sjukt användbart:)

Haha kör på bara tongue

Åfan! inte kul när sånt händer! tongue

83 Inlägg
10 september 2012
Grymt jobbat spindeln! Nu är det bara till att plasta och spackla på andra sidan för äntligen är den dit satt den med.. lite svordomar och skratt så går allt smile.. Får väl ta mig till garaget även fast jag är sjuk, så att vi kan komma vidare!smile spänd på hur krock balken kommer bli tongue...

326 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Grymt jobbat spindeln! Nu är det bara till att plasta och spackla på andra sidan för äntligen är den dit satt den med.. lite svordomar och skratt så går allt smile.. Får väl ta mig till garaget även fast jag är sjuk, så att vi kan komma vidare!smile spänd på hur krock balken kommer bli tongue...

Haha du den va inte liten! Absolut, börjar bli bra nu big_smile Det är sånt som hör till ju haha smile Du får komma förbi precis när du vill! smile Haha ja du fronten ska på i morgon så krockbalken måste bli rätt kapad! tongue

83 Inlägg
10 september 2012
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:

Haha du den va inte liten! Absolut, börjar bli bra nu big_smile Det är sånt som hör till ju haha smile Du får komma förbi precis när du vill! smile Haha ja du fronten ska på i morgon så krockbalken måste bli rätt kapad! tongue

Hahah jo det var den! Men blir nog storstädning av bilen sen! wink.. Ja det gör ju det.. blir nog att jag svänger förbi i morgon. hoppas den är rätt kapad då:P.. Nervöst! Men då fixar vi fronten i morgon då plus att vi får kolla över bilen i helhet och se allt som är kvar  smile

326 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:

Hahah jo det var den! Men blir nog storstädning av bilen sen! wink.. Ja det gör ju det.. blir nog att jag svänger förbi i morgon. hoppas den är rätt kapad då:P.. Nervöst! Men då fixar vi fronten i morgon då plus att vi får kolla över bilen i helhet och se allt som är kvar  smile

Ja du va ju väldigt tuff när du såg den eller hur?? wink Du verkligen!! Ja men det låter jätte kul! smile Haha hoppas jag med!! man vill inte kapa för mycket i den haha tongue Låter som en bra plan! kör ut skiten och kollar till allt! smile

83 Inlägg
10 september 2012
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:
Mattias95 skrev:

Ja du va ju väldigt tuff när du såg den eller hur?? wink Du verkligen!! Ja men det låter jätte kul! smile Haha hoppas jag med!! man vill inte kapa för mycket i den haha tongue Låter som en bra plan! kör ut skiten och kollar till allt! smile

haha alltid! Yes det hoppas jag att du mätt upp det rätt nu! Är ingen skit är en eclipse wink Satt och fundera på sista delen av sidokjolen som vi satt dit om spänningen blir för mycket i mitten av den där "rutan" där vi limmade som mest.. Vi kapade inte den i mitten på andra sidan och plasta och spackla sen? (minnet är jävligt bra men väldigt kort).

326 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:

haha alltid! Yes det hoppas jag att du mätt upp det rätt nu! Är ingen skit är en eclipse wink Satt och fundera på sista delen av sidokjolen som vi satt dit om spänningen blir för mycket i mitten av den där "rutan" där vi limmade som mest.. Vi kapade inte den i mitten på andra sidan och plasta och spackla sen? (minnet är jävligt bra men väldigt kort).

Haha jaa då det hoppas jag!! tongue Har du rätt i, världens bästa bil! big_smile Hmm... nej vi kapade inte upp där på andra sidan... där tror jag inte att det blir någon större spänning, kanske men vi har nog tagit bort den mesta spänningen så mycket som vi har kapat haha wink  kommer bli bra detta, var nere och rättade till det där som vi snackade om att det va "snett" smile Haha wink

83 Inlägg
10 september 2012
haha ooh yes! Okej då får jag hoppas du har rätt om det.. men tyckte denna sida spände lite mer än andra men blir nog fin fint!! haha jasså så du kunde inte låta bli ändå wink blev vinkeln bättre nu??

326 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
haha ooh yes! Okej då får jag hoppas du har rätt om det.. men tyckte denna sida spände lite mer än andra men blir nog fin fint!! haha jasså så du kunde inte låta bli ändå wink blev vinkeln bättre nu??

Får vi verklige hopas tongue Ja det gjorde den nog, absolut!! hihi nää inte efter dina sms som "skrämde" upp mig haha wink
japp det blev den, men gick knappt att rubba limmet!! yikes

83 Inlägg
11 september 2012
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:

Får vi verklige hopas tongue Ja det gjorde den nog, absolut!! hihi nää inte efter dina sms som "skrämde" upp mig haha wink

Nej är väl bra det att limmet sitter annars hade jag blivit orolig. Men låter fint! Ses i kväll!

326 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:

Nej är väl bra det att limmet sitter annars hade jag blivit orolig. Men låter fint! Ses i kväll!

Det har du rätt i haha tongue yes det gör vi!!

3 181 Inlägg
12 september 2012
ser att du börjar få till kjolpaketet nu smile ..sjuk jäkla passform för dom pengarna. men du verkar ju lösa de fint.. Du får nog tacka din kära far för att han kämpa med krockbalken ..de såg svettigt ut för han wink
har skicka ett PM till dig wink

Sök