3742
Sök

Ojämn tomgång - Volvo 940 GL

jixz
29 maj 2012
Trådstartare
Ta bort tråden då den inte löste något problem direkt och blev fel haha..
Senast redigerat av jixz (12 oktober 2012)

3 466 Inlägg
29 maj 2012
jixz skrev:
Tjena, en polare till mig har en 940 GL där tomgången gick o hoppade som den ville. Vi bytte LMM på den och då gick den bättre. Men nu är den lite hög tomgången, han förklarar att den stannar på ett visst varv när han inte gasar, men har växel i, men när han trycker ner kopplingen sjunker den direkt. Är det tomgångsmotorn med som behövs bytas?

Tacksam för snabba svar här smile

Även känt som fenomenet "motorbromsning" wink
Senast redigerat av M_icke_ (29 maj 2012)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

360 Inlägg
29 maj 2012
M_icke_ skrev:
jixz skrev:
Tjena, en polare till mig har en 940 GL där tomgången gick o hoppade som den ville. Vi bytte LMM på den och då gick den bättre. Men nu är den lite hög tomgången, han förklarar att den stannar på ett visst varv när han inte gasar, men har växel i, men när han trycker ner kopplingen sjunker den direkt. Är det tomgångsmotorn med som behövs bytas?

HAHAHA

jixz
29 maj 2012
Trådstartare
M_icke_ skrev:
jixz skrev:

Han måste ha förklarat det fel, tyckte med det lät lustigt. Han kan ju inte ha växel i :p

Sök