saab_sonett skrev:
hangman skrev:
saab_sonett skrev:
En kille i Limhamn.
killen som sålde den erkände sen att den var skruvad eller lura han killen ?
killen som köpte den kanske var smart kolla upp den och fick den till ett bra pris, jag skulle inte ha nått emot att äga en svensksåld e61 med all utrustning även om den gått 100 000 bara byta lite leder och motor så är den som ny.
Vet inte. Nye ägaren är i alla fall informerad om att bilen gått 40000 mil.
Efter 100 000mil så är nog det mesta slut på en bil. Räcker nog inte med att byta lite leder och motor.
kaross och inredning kan se nytt ut, en bekant har en merca som gått 120 dom bytte låda vid 75 tusen en gammal taxi den är som ny jag lovar dig.
han är andra ägaren, och som du såg bmwn som gått 40 tusen på kort tid, hellre många mil på kort tid än låga mil på lång tid då kommer rost och klägg packningar blir gamla torkar det börja läcka och skit.
Saker går sönder hela tiden, bmw har dock en speciell legering i deras cylindrar, vi plocka isär en 525 som gått 60 tusen mil, cylinderloppen såg helt nya ut inga vändkanter och honingsspåren var fortfarande kvar!!
Det är såna grejer som slits när det "rullar" som man får byta ut, leder bussningar bromsar, kanske ratt och pedaler då det brukar slitas.
jag skulle mer än gärna köpa en gammal taxi med 1 ägare fullservad då man är lite händig, jag har köpt "låg" mil bilar och fått problem ändå så det spelar fan ingen roll. Får man den till bra pris kan man vara beredd lägga undan lite på renovera.
Någon som vet vart alla taxi bilar tar vägen? finns det någon speciell annons sida?
vet att ö o b i linköping sålde gamla polisbilar och sånt förr.