USA Import tar väldigt lång tid?

940Black
9 juni 2012 · 133 Inlägg

Hej!

Jag undrar lite vad era erfarenheter är av Usa importer och leveranstid då jag tycker att jag väntat tillräckligt länge nu.

Jag har väntat i 2 och en halv månad nu. Bilen anlände till sverige (Göteborg) 22/5 då skulle dem höra av sig så snart den var urlastad. Men den skall fraktas till Hässleholm för urlastning där jag skall hämta den. Det är alltså 3 veckor sedan den kom till hamnen och skulle vidare till hässleholm.

30:e maj får jag ett nytt mail: Det är på gång nu i dagarna, kommer snart!

Ringde igår utan något svar, mitt tålamod börjar brista smått. så jag undrar om det är normal leveranstid?

940ltt
it_mutt Avstängd
9 juni 2012 · 10 388 Inlägg

940Black skrev:
Hej!

Jag undrar lite vad era erfarenheter är av Usa importer och leveranstid då jag tycker att jag väntat tillräckligt länge nu.

Jag har väntat i 2 och en halv månad nu. Bilen anlände till sverige (Göteborg) 22/5 då skulle dem höra av sig så snart den var urlastad. Men den skall fraktas till Hässleholm för urlastning där jag skall hämta den. Det är alltså 3 veckor sedan den kom till hamnen och skulle vidare till hässleholm.

30:e maj får jag ett nytt mail: Det är på gång nu i dagarna, kommer snart!

Ringde igår utan något svar, mitt tålamod börjar brista smått. så jag undrar om det är normal leveranstid?

Just den totala leveranstiden vet jag av erfarenhet varierar helt galet.

Men, man kan ju tycka att 1/3 av den totala tiden skulle utgöras av tiden inom Sveriges gränser låter ju lagom segt.

Av ren nyfikenhet; vad är det för släde?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 juni 2012 · 14 086 Inlägg

940Black skrev:
Hej!

Jag undrar lite vad era erfarenheter är av Usa importer och leveranstid då jag tycker att jag väntat tillräckligt länge nu.

Jag har väntat i 2 och en halv månad nu. Bilen anlände till sverige (Göteborg) 22/5 då skulle dem höra av sig så snart den var urlastad. Men den skall fraktas till Hässleholm för urlastning där jag skall hämta den. Det är alltså 3 veckor sedan den kom till hamnen och skulle vidare till hässleholm.

30:e maj får jag ett nytt mail: Det är på gång nu i dagarna, kommer snart!

Ringde igår utan något svar, mitt tålamod börjar brista smått. så jag undrar om det är normal leveranstid?

Är 2,5 månad räknat från att den lämnades in för frakt i USA så tycker jag inte det verkar så mycket.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
940Black
9 juni 2012 · 133 Inlägg

Jag tycker det mest frustrerande är att ingen talar om vart den finns nu och varför det tar sån tid. Dessutom att han inte svarar i telefonen.

Det är Impalan -65 jag har i mina bilder!


Normalt sett vad jag hört så skeppas en bil mellan 3-4 veckor från usa. Men 3 veckor i sverige känns lite lustigt !?

Senast redigerat av 940Black (9 juni 2012)

940ltt
Noxxer
9 juni 2012 · 1 482 Inlägg

Har du använt dig av en firma som importerar den åt dig? Ska den reggas in i sverige också?

BLT Service
Theracords Music Label
940Black
9 juni 2012 · 133 Inlägg

Noxxer skrev:
Har du använt dig av en firma som importerar den åt dig? Ska den reggas in i sverige också?

Japp det är en firma. Jag skall själv regga in bilen i sverige.

940ltt
arenwik
9 juni 2012 ·

940Black skrev:
Hej!

Jag undrar lite vad era erfarenheter är av Usa importer och leveranstid då jag tycker att jag väntat tillräckligt länge nu.

Jag har väntat i 2 och en halv månad nu. Bilen anlände till sverige (Göteborg) 22/5 då skulle dem höra av sig så snart den var urlastad. Men den skall fraktas till Hässleholm för urlastning där jag skall hämta den. Det är alltså 3 veckor sedan den kom till hamnen och skulle vidare till hässleholm.

30:e maj får jag ett nytt mail: Det är på gång nu i dagarna, kommer snart!

Ringde igår utan något svar, mitt tålamod börjar brista smått. så jag undrar om det är normal leveranstid?

Vi är uppe i fyra månader om några dagar. Det tar tid, bara att ha tålamod! cool

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
9 juni 2012 · 5 650 Inlägg

beror vell lite på vart ifrån usa den kommer vet att de tog typ 4-5 månader att få en spritt ny volvo från gbg till seattle

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Jiimpa
9 juni 2012 · 767 Inlägg

Jag känner igen den där bilen..
En polare köpte en båt från samma firma i förra året, Och han fick den så du behöver inte vara orolig den kommer allt. Dock håller jag med dig att det är dåligt att dom inte informerar dig om status oftare och berättar vad som händer.
Men 2.5 månader är väl inte så lång väntetid från staterna ändå.. Men visst är det otåligt smile
Väntar själv på en Buick Electra.

Tengu1969
9 juni 2012 · 1 396 Inlägg

Köpte min bil på samma ställe som du, tog också en 2-3 veckor efter att den kom till göteborg till jag fick den. Det kan strula lite med tullning men du får den nog snart!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
it_mutt Avstängd
9 juni 2012 · 10 388 Inlägg

Som tidigare påpekat är det väl rätt friskt skjutsat från staterna, det jag personligen tycker verkar segt är att 1/3 av den totala tiden har bilen (som jag fattat det) befunnit sig i sverige?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
940Black
10 juni 2012 · 133 Inlägg

Tack för era svar! känns som det är ganska normal tid att vänta då. Tycker dock det varit väldigt snålt med information men man kan väl inte få allt. hehe

940ltt
JimpeBoy
10 juni 2012 · 529 Inlägg

Jag betalade min bil den 12:e april och fick ett samtal idag om att den kommer till sthlm på torsdag eller fredag sen så väntar ju utlastning, förtullning, transport till mig m.m så det är nog en ganska normal tid. Synd bara att dom inte uppdaterar dig vad som händer. Det har min kontakt varit riktigt duktig med. Har bara mailat om jag har undrat någon så har han mailat tillbaka efter nån timme.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen
940Black
17 juni 2012 · 133 Inlägg

Jag  väntar fortfarande på information om min bil. Nästa vecka har det gått 5 veckor sedan den kom till sverige så det bör väl inte dröja mycket längre?

940ltt
JimpeBoy
17 juni 2012 · 529 Inlägg

5 veckor sen den kom till Sverige, det är en ganska lång tid. Min bil blev utlastat i Fredags och den ska hämtas upp imorgon eller på tisdag för transport upp till mig.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen
940Black
19 juni 2012 · 133 Inlägg

JimpeBoy skrev:
5 veckor sen den kom till Sverige, det är en ganska lång tid. Min bil blev utlastat i Fredags och den ska hämtas upp imorgon eller på tisdag för transport upp till mig.

Oj det var snabbt! Jag får inte ens tag på han jag köpte bilen av vilket känns lite sådär, röstbrevlåda och inga mail svar alls.

940ltt
940Black
24 juni 2012 · 133 Inlägg

Lyfter tråden igen!

över 5 veckor sedan som importören skrev i sitt mail att bilen hade anlänt till sverige. Har inte gått att nå fram på telefon till personen ifråga på 2 veckor nu, Inga svar på mailen får jag heller.

Hade han på något sätt informerat mig hade saken varit något helt annat men nu börjar man känna sig lite smått blåst. Vill avvakta lite med namnet på firman men jag är ju nyfiken på om någon mer än jag väntar på bil därifrån!

Senast redigerat av 940Black (24 juni 2012)

940ltt
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 juni 2012 · 14 086 Inlägg

940Black skrev:
Lyfter tråden igen!

över 5 veckor sedan som importören skrev i sitt mail att bilen hade anlänt till sverige. Har inte gått att nå fram på telefon till personen ifråga på 2 veckor nu, Inga svar på mailen får jag heller.

Hade han på något sätt informerat mig hade saken varit något helt annat men nu börjar man känna sig lite smått blåst. Vill avvakta lite med namnet på firman men jag är ju nyfiken på om någon mer än jag väntar på bil därifrån!

Hoppas för fan inte att du blir lurad! Det vore inte alls skoj! Håll oss informerade i denna tråd hur det går!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
940Black
24 juni 2012 · 133 Inlägg

Nu fick jag äntligen ett mail kändes skönt.

Hej, nu undrar jag verkligen hur det går med bilen. Väldigt dåligt med information hoppas du förstår att jag som kund undrar hur det går. Är det något som strular/drar ut på tiden så vill jag veta det eftersom det står ett datum i köpeavtalet (2012-05-21)
--------
Hej!
Jo det har blivit förseningar från Mearsk, men nu är den framme.
Jag ringer dig imorgon, Måndag om detaljerna osv.
-----------
Konstigt för i maj fick jag mail om att den hade kommit till sverige redan och nu helt plötsligt har det varit förseningar men jag tror inte att jag blivigt lurad däremot kan man disskutera informationen jag fått! Återkommer när allt är klart.

940ltt
Jiimpa
24 juni 2012 · 767 Inlägg

Verkar ju väldigt konstigt att det inte gått att få tag på honom.
Hoppas det går fort nu dom närmaste dagarna då.

Uppdatera så vi ser hur det ordnar upp sig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang