Dom har bytat kylaren för det va stop i den och sen även termostaten.
Men har varit lite oaktiv ett tag nu och då kan jag säga att det hänt en massa andra tråkigheter också som jag inte tror ska hända.
1.Iallafall kan börja med det som jag märke först.
Vattnet som är i kylsystemet antingen blir till ånga och pyser ut vid expansionskärlet och en del vatten bara försvinner.
Så jag fyller på ja cirka 2-4 liter vatten om dagen för att köra till och från flickvän/åka och handla.
2.Sen så igår när jag körde och låg på jämn hastighet ca.70km/h så bara hoppa den till typ som att den "dog" i typ en tiondelssekund sen fungerade hela vägen hem.
3. Sen idag fyllde på vatten som vanligt sen skulle köra hem och träffa några polare en stund. Så lät bilen stå där nån timme innan jag skulle hem. Sen så skulle jag starta den och då vred jag om nyckeln så ville den inte riktigt igång. Så jag försökte igen och pumpa lite gas samtidigt så startade den men sen gick det felfritt hela vägen hem.
Sen när jag kom tillbaks (alldeles nyss) så lät jag bilen stå på tomgång för jag skulle se om det kom någon rök eller så från avgasröret och det gjorde det inte. Gasade upp den lite i varv också och det kom ingen rök då heller.
Min flickvän sa också att den gnisslade typ och hade svårt att starta (Så hon tyckte jag skulle förklara det).
Sen en sak till som är bra att veta kanske är att det låter som att det "droppar" eller som att aluminiumet i motorn knakar när man stänger av den. Rätt svårt att förklara ett ljud , men nja låter nått sånt.
Finns det någon som har en aning?
Kanske skroten nästa istället? Tradigt att man lagt en 16-17 tusen åt hel***e