6528
Sök

Volvo 740 gle med ac som inte det finns något tryck i fläkten

403 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
hej har en volvo 740 gle med ac som det inte kommer något tryck från fläkten men den funkar på alla lägena. har haft lös fläkten och kollat allt värkar vara som det ska. men det kommer vatten på golvet både på förar sidan och vänster bak har ingen aning vad det är för fel. det började efter att jag tog lös fläkten. också undrar jag vars värmekranen sitter på dom. skulle vara tacksam om någon visste vars det kan vara?

Forummoderator
18 437 Inlägg
17 juni 2012
volvo240_77 skrev:
hej har en volvo 740 gle med ac som det inte kommer något tryck från fläkten men den funkar på alla lägena. har haft lös fläkten och kollat allt värkar vara som det ska. men det kommer vatten på golvet både på förar sidan och vänster bak har ingen aning vad det är för fel. det började efter att jag tog lös fläkten. också undrar jag vars värmekranen sitter på dom. skulle vara tacksam om någon visste vars det kan vara?

Eftersom du har ac så misstänker jag att du har en spak som reglerar var luften ska komma ut i bilen? I så fall är de ventiler som reglerar detta vacuumstyrda (brukar vara så iallafall) och läcker det vacuum någonstans brukar ventilerna inte öppna. Pyser det när du stänger av bilen? Blir det mer flås i luften om du varvar upp den?

403 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
jo det pyser när jag stänger av bilen jo det blir mer flås när jag varvar bilen

Sök