TouchOfRed skrev:
it_mutt skrev:
AD_ skrev:
Kör med xenon i både hel-, halv- och dimljus. När jag har frågat polarna om det bländar så säger de att det gör de inte de gånger jag har mött dom/legat bakom.
Kan bero på att både halv- och dimljus är av
projektortyp som minskar ströljus (Min teori). Har heller ALDRIG blivit flashad när jag har använt dimljusen eller halvljuset(Peppar, peppar...). Det tolkar jag som att mina ljus inte bländar något särskilt.
Där skulle jag våga säga att du har helt rätt, de få gångerna jag mött xenonkonverterade bilar med strålkastare av projektortyp som bländat har anledningen mer varit att ljuset varit helt galet felinställt.
Xenonkonverterade själv min A4, (med lins till halvljuset) och var duktig och satte ALS-och hela kittet och inte heller jag har fått några blinkningar.
(med det sagt; jadå, skulle jag bli stoppad för det så skulle jag inte gnälla, jag är fullt medveten om att man "inte får")
Ska man köpa xenon för att montera Projektorlins,Autoreglering och högtrycksspolning och allt det där så lär det bli dyrt? Och även fast man har allt det där så är svårt att få igenom det. Alla dom pengarna och besväret för att få ett "kanske" lagligt xenon? Och blir man stoppad även fast man har allt det, får man ändå böter?
Men bilar som är helbilsgodkända får man ju ändå inte ändra ett skit på.
Ptja, på A4an kom projektorlinsen med "på köpet" när jag bytte lampor. Högtrycksspolning har ju alla bilar som inte har torkare (audi har ju haft det så en kortare evighet) och ALS:en köpte jag oanvänd begagnad för 300:- Så kostnaden för mig var just 300:- (ja, plus xenonkittet)
Gällande att få igenom det, så har jag pratat med 3 olika besiktningsstationer, alla har samma inställning; ser det "rätt ut" (installationsmässigt) och där är en ALS som gör sitt jobb, så kommer de inte rota något i det.
Det sagt så förutsätter det ju då att bilen möjligen -kan- finnas med xenon. Så att komma in med en ex.vis 740 eller en gammal 205:a med projektorlysen och tro det ska fungera, ptja, det är ju att hoppas på lite för mycket
Senast redigerat av it_mutt (3 augusti 2012)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!