Behöver hjälp att hitta en del till audi 100!!

andreaskfk
23 juni 2012 · 49 Inlägg

tjenare skulle ta bilen här om dagen då jag såg att den läckte vatten öppnade huven och kolla vart det kom ifrån,

det kom bakom motorn någon plast tratt som satt monterad på motorn hade spruckit i 2delar..

vet någon vart jag kan få tag i denna tratt/ slangfäste till bilen har letat som en tok på nätet men hittar fan inte delen


tack för snabb hjälp// Andreas

Volvo 855 t5 "plutten" (1996)
fredriq Olika
23 juni 2012 · 907 Inlägg

andreaskfk skrev:
tjenare skulle ta bilen här om dagen då jag såg att den läckte vatten öppnade huven och kolla vart det kom ifrån,

det kom bakom motorn någon plast tratt som satt monterad på motorn hade spruckit i 2delar..

vet någon vart jag kan få tag i denna tratt/ slangfäste till bilen har letat som en tok på nätet men hittar fan inte delen


tack för snabb hjälp// Andreas

Med den beskrivningen blir det nog inte så lätt för någon att hjälpa dej...
Vad är det för årsmodell eller motormodell?
Vart på motorn sitter denna "tratt"?

Mvh
Fredrik
Nybergrobin
23 juni 2012 · 2 383 Inlägg

Får jag gissa att det är "tratten" som sitter på över kylarslangen och som är fäst i topplocket? smile Den brukar kunna gå sönder men det finns hundra tusen stycken på närmsta skrot smile

te_wik Forummoderator
28 juni 2012 · 12 813 Inlägg

Nybergrobin skrev:
Får jag gissa att det är "tratten" som sitter på över kylarslangen och som är fäst i topplocket? smile Den brukar kunna gå sönder men det finns hundra tusen stycken på närmsta skrot smile

Tror jag med. Och då lär det vara nr. 30 iaf på denna bilden, men beror ju på vad TS har för motor.


http://www.vagcat.com/p/B118/121450.png




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang