Årets första uppdatering är lite småtråkig bildmässigt men det kan vara bra att få lite smakråd ibland.
Just nu går jag väntar på att helgen ska vara över så att jag kan köpa rör och få hem mina motordelar.
Har lite planer på vad jag ska fixa på bilen nu över helgen, men idag så har jag mätt och funderat över hur jag ska utforma de aerodynamiska tillskotten till bilen.
Vingen kommer jag att köpa färdig, men främre splitter, golvpaneler och bakre diffuser kommer att bli hemmasnickrade enligt rutin. Bakre diffusern hade jag gärna velat att den skulle börjat längre fram men pga bakvagnskonstruktionen så får diffusern börja precis efter.
Nu till den del som jag behöver lite smakråd om: Grillen.
Jag var inte så sugen på den klassiska kromade 960 utförandet och hade initialt tänkt mig att köra med nät istället för ribborna med det nya Volvo-emblemet i mitten.
Men en tanke som jag fick nu idag när hittade originalgrillen i förrådet var att det kanske skulle vara kul med lite retro-stuk på grillen. Istället för XC-stuket som så många kör på så kanske en variant med motsvarande 740 Turbo-stuk istället.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19698/19698-0fc606cee9151ad8848b720904fa3bf5.jpg]()
Jag tror att jag ska testa så får vi ser hur det ser ut; i värsta fall får det bli nät iallafall.
Fick även svar från Time Attack-folket att det förmodligen kommer gå att klassa in min bil i PRO istället för Unlimited som jag hade tänkt från början. Känns som att det är bättre att börja på lite lägre nivå innan jag börjar kriga mot dom som har riktiga värstingbilar som loggar alla värden, vet exakt hur de ska justera in sina bilar osv. Nu ska jag inte med det säga att jag har någon större chans att vinna PRO heller; det går fort som fan i den klassen också, men ändå!