4532
Sök

Oljerök ifrån opel c20ne

opelmtx
23 september 2006
Trådstartare
Åkt över laddat en vecka nu! idag när jag starta bilen  o åkte iväg börja det ryka som satan, när man trycker på gasen börjar motorn att mota dvs kännas trög sen drar han iväg efter en stund med kraftig rök utväckling tror ej att det är turbon har aldrig vart med om sådan rök av bara turbon. då har jag en fundering på om det kan vara topp packningen den är ju trots allt 18år o 22000mil:) om det kan vara mot en olje kanal som sitter rätt nära 1a cylindern. vad tror ni andra?

klabbarpan
3 041 Inlägg
23 september 2006
jag skulle gissa på vevhusventilationen!!! Filtret kan vara igen satt.
annars är det mycket möjligt med en ol´´igensatt oljekanal..., men du.... Byta topppackning. Den kan inte må bra om den är arton år gammal.

opelmtx
24 september 2006
Trådstartare
nixon89 skrev:
jag skulle gissa på vevhusventilationen!!! Filtret kan vara igen satt.
annars är det mycket möjligt med en ol´´igensatt oljekanal..., men du.... Byta topppackning. Den kan inte må bra om den är arton år gammal.

Ska riva isär allt i dag o byta alla packningar o packboxar + göra rent allt nogrant

Lada-missbrukare
566 Inlägg
24 september 2006
E nog stor risk att de e turbon som e slut...ja körde ca 2 månader med en SKITSLUT turbo å gissa om den ryykte!!! Gick knappt att köra bakom mejj sa folk big_smile
Ryker inte ALLS nu när ja bytt till en nyrenoverad turbo.. ta loss laddtrycksrören å kolla om dom e insmorda med olja.. då e de turborenovering, alternativt turbobyte som gäller...

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

opelmtx
24 september 2006
Trådstartare
Lada Tuning skrev:
E nog stor risk att de e turbon som e slut...ja körde ca 2 månader med en SKITSLUT turbo å gissa om den ryykte!!! Gick knappt att köra bakom mejj sa folk big_smile
Ryker inte ALLS nu när ja bytt till en nyrenoverad turbo.. ta loss laddtrycksrören å kolla om dom e insmorda med olja.. då e de turborenovering, alternativt turbobyte som gäller...

har rivigt isär toppen nu det var packnigen  det ran olja ur avgas utblåset på 3ans cyle

Sök