6560
Sök

Invandra med min bil ?

3 Inlägg
24 juni 2012
Trådstartare
Hej!
Jag är kommer till Sverige i sommaren för två ar, från storbritannien. Jag här köpt en bil med

vänsterstyrd för en "road trip" och vidta min bagage smile

Min nya bil är en Citroen Saxo. Bilen är överhettad efter en vecka! sad
Bil med vänsterstyrd är dyrt i storbritannien, eftersom det finns inte många här.

Min gamla bil är inte  säljes - '01 Alfa Romeo 156 2.5V6, med högerstyrd - vad är min bil värd i

Sverige ? Alfa Romeo och bilar med V6 är svårt att sälja (9.5 l/km!).
är bil med högerstryd svårt att sälja i Sverige eller är endast japanska bilar eftersökt?

Jag har läst att registera en bil kostar ~6000kr ? är det korrekt?

Min Citroen kostar £650 (6500kr) och reparera bilen kostar £400. Jag kan säljes på ebay för
£500-£600 eller £900 med reparationren. Min Alfa jag kän säljes för £1000-£1750.

Skulle det vara en bra ide , om jag om jag säljes Citroen och kommer i min Alfa , eller -
jag säljes Alfa och kommer i Citoen och säljes i storbritannien (2000kr för diesel mindre än registera  ) och köpes en bil i Sverige ?
Eller den ursprungliga ide och om jag säljes Alfa och kommer i min Citroen?

tack så mycket!!!

7 606 Inlägg
24 juni 2012
tror inte så många vill ha en högerstyrd Alfa i sverige,
pga att dem inte är så jätteovanliga, samt att dem mer är familjebilar och inte tokraciga,, jag personligen vill inte alls ha högerstyrt inte ens om det vore en 1200Hk supra,, då hade jag hällre byggt om den till vä-styrning,, men MIN åsikt

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
24 juni 2012
RHD Alfa's aren't the most popular vehicles in Sweden. In fact, Alfas aren't very popular at all. I doubt it even gets on the top 10 most sold vehicles in Sweden.
So you'll probably get more for it if you sell it in the UK and buy something in Sweden.
Or try to import a RHD performance car such as the Nissan Skyline, Mitsubishi Evo etc.
You might get more money for it here.
But best thing by far is to buy something here.

Oh and you can write in english. It's easier to understand than a google translate wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

7 385 Inlägg
24 juni 2012
jag hade sålt alfan ... du lär inte få många tusen för den här i sverige

6 733 Inlägg
24 juni 2012
Pockets skrev:
Hej!
Jag är kommer till Sverige i sommaren för två ar, från storbritannien. Jag här köpt en bil med

vänsterstyrd för en "road trip" och vidta min bagage smile

Min nya bil är en Citroen Saxo. Bilen är överhettad efter en vecka! sad
Bil med vänsterstyrd är dyrt i storbritannien, eftersom det finns inte många här.

Min gamla bil är inte  säljes - '01 Alfa Romeo 156 2.5V6, med högerstyrd - vad är min bil värd i

Sverige ? Alfa Romeo och bilar med V6 är svårt att sälja (9.5 l/km!).
är bil med högerstryd svårt att sälja i Sverige eller är endast japanska bilar eftersökt?

Jag har läst att registera en bil kostar ~6000kr ? är det korrekt?

Min Citroen kostar £650 (6500kr) och reparera bilen kostar £400. Jag kan säljes på ebay för
£500-£600 eller £900 med reparationren. Min Alfa jag kän säljes för £1000-£1750.

Skulle det vara en bra ide , om jag om jag säljes Citroen och kommer i min Alfa , eller -
jag säljes Alfa och kommer i Citoen och säljes i storbritannien (2000kr för diesel mindre än registera  ) och köpes en bil i Sverige ?
Eller den ursprungliga ide och om jag säljes Alfa och kommer i min Citroen?

tack så mycket!!!

Hi, to not mess up anything with googleterribletranslate will I write in english for you.

I suggest you sell your Alfa since they cost pretty much the same here..except youre getting a LHD AND registerd without any extra costs... If you really want one again can you just buy a new "without" loosing any money..heh.

Tho I wouldnt say to keep your Citroën..First it over heated and again, RHD.

Unless you really like one of your cars..bring it. That deppends on how much you feel for it :>
*Pssh. I could buy some exteriour parts if its silver big_smile*
Senast redigerat av Malheus (24 juni 2012)

De/Dem

1 067 Inlägg
24 juni 2012
Alfa Romeo isn't very desireable at all in Sweden..   

On the other hand.. If you buy a right hand drive car here they are really really cheap wink  Mainly used by paper delivery drivers and postman pat (black 'n white cat optional) .

If you don't want to bring the car back with you to the Uk  .. get a Volvo or  a BMW or similar..  They can be had and you can sell them complete or in parts here..   Volvo Export models are usually more tricked out than the home market ones..

Sök