Bara slipa bort o göra om, finns INGET annat att göra åt det... Kommer du inte riktigt åt med tigen kan det gå att öka gasflödet (20l/min) och låta wolframet sticka ut lite längre.
Jag testade att ändra gasen mellan 8-15l/min, och tuben är nästan ny. Ska rådfråga mina svetsare på jobbet idag.
Det underliga är att jag lyckades med alla fogar, tills jag kom till denna... Då ballade det ur totalt! Och det jävliga är att det bara skulle vara kosmetiskt... Hur snyggt är de nu
Jag testade att ändra gasen mellan 8-15l/min, och tuben är nästan ny. Ska rådfråga mina svetsare på jobbet idag.
Det underliga är att jag lyckades med alla fogar, tills jag kom till denna... Då ballade det ur totalt! Och det jävliga är att det bara skulle vara kosmetiskt... Hur snyggt är de nu
Har du provat svetsa på nått annat? Prova på en skrotbit eller nått med samma inställningar ifall det skulle vara själva metallen som det är fel på, misslyckad gjutning eller så
skruva bort gas kåpan sedan har du en gaslins det händer att den kan gänga ur sig lite och då blir det skit kolla så att den sitter riktigt. sen har du spännhuven den du drar fast wolframen med det sitter en o-ring som oftast är röd kolla så att den sluter tätt och att den är hel och fin.. sen gas trycket ska 11-13lmin om du har en gas kåpa på 12mm eller 9-11lmin om du har en på 10mm.. har man för hårt gas tryck så blir det okså skit.. om allt detta är bra så har du nog läck i slangpaketet..
Ett tips till dig är då att ringa till Jimmy på Jams ab, han kan nog ordna fram en trevlig 5 axlad eller liknande som är i gott skick, samt bygger dom motorer,bromsar osv osv, och meckar cnc maskiner dagligen så dom har rätt god känsla för maskiner
Jasså men då borde ju en 8 axlad mördare vara perfekt nejdå, men dom har allt, allt från VP bensin, till kunskap hjälp av ditt motor byggande, de mesta inom cnc och industri maskiner
Måste även passa på att säga att motor byggandet du håller på med är imponerande, hoppas du inte tappar gnistan eller får den stulen av frugan!