Det är alldeles för många timmar i maskinen för att det skulle bli lönsamt att tillverka rotorer. Tror inte man kan få så mycket betalt för dem heller tyvärr. Och då måste jag även skaffa mig en egen maskin
Var är de olika toleranserna (dvs de på under 0.1mm) och hur har du tänkt göra apexspåren på 100% rätt plats? Antar att det krävs en extra uppspänning (eller tre)?
Det är toleranser överallt Apexspåren är nästan det enklaste utav allt. Det är mycket annat som kan skita sig innan dess
Har kämpat alla lediga stunder denna veckan med dessa rotorer. Det har sammanlagt blivit 32 uppspänningar på 4 rotorer... Och då är det bara en liten bit på väg...
Det är toleranser överallt Apexspåren är nästan det enklaste utav allt. Det är mycket annat som kan skita sig innan dess
Har kämpat alla lediga stunder denna veckan med dessa rotorer. Det har sammanlagt blivit 32 uppspänningar på 4 rotorer... Och då är det bara en liten bit på väg...
Jo, någon typ av tolerans måste det ju alltid vara - men jag antar att t.ex. förbränningsrummet som brukar vara i kolvarna (som jag antar kommer när yttermåtten är korrekta) inte har samma betydelse om det ligger 2tiondelar förskjutet som att yttermåtten är korrekta...
När jag ser på det känns det bara som att tjockleken (bredden) på rotorn borde behöva vara inom 0.1mm - det övriga behöver enligt min vetskap bara ha en minustolerans så det inte slår i. Det är ju trots allt fjäderbelastade tätningar som kommer täta allt.
Visst känns det lätt med tätningarna genom att 'bara' ställa den upp och köra ett rakt snitt med en 2mm fräs, men den toleransen borde enligt mig vara den viktigaste att den är helt vinkelrät mot sidan, så tätningen inte sliter på ena sidan och läcker på den andra.
Fett najs Tony! Grattis på din dag oxå! Present kommer på posten!
Vilken diskret invikning om att han fyller år
Grattis iaf!
Hoppas Rofuz skicka något kul till bilen
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.