Sjukt imponerande projekt! Följt det ett bra tag, blir alltid lika imponerad av dina CAD modeller och arbete. Använder själv det mycket i skolan , men fattar fan inte hur du lyckas ... Väntar på o få se lite nya modeller med spänning
Haha, jag lär inte kunna hjälpa Verdi med något. Dom har bra koll redan :-) Jag står med mössan i hand och tackar dom ödmjukast för det dom hjälper mig med istället :-) Självklart blir det torrsump, allt annat är otänkbart på en sånhär.
Haha, jag lär inte kunna hjälpa Verdi med något. Dom har bra koll redan :-) Jag står med mössan i hand och tackar dom ödmjukast för det dom hjälper mig med istället :-) Självklart blir det torrsump, allt annat är otänkbart på en sånhär.
Jag kom över lite gamla Audi S6 V8 bak-bromsar Putsade upp skivorna så att offset stämmer med verkligheten, samt städade av dem lite. Dessa skivor är 269x20mm och har ett 1-kolvs-ok med 43mm kolv, samt inbyggd handbroms via vajer.
Modifierade även bultmönstret från 5x112 O12.5mm till 5x108 O16mm
Passade fint! Fast det ser smått ut
Har även ett par skivor liggandes som jag skulle behöva hjälp att identifiera. Funderar nämligen på om dessa skulle få klämmas av Audi-oken istället...
Nån som känner igen dem, eller kan hjälpa mig hitta dem??
Hittade denna länken, och de ser väldigt lika ut! Och jag fick info om att de har suttit på en Corolla WRC-bil. Men Alcon verkar inte ha den dimesionen?
Har följt detta sen starten i tystnad, är imponerad av både ditt tålamod och att du försöker tillverka så mycket själv. Det gör att projektet sticker ut lite!
Har ägnat sista tiden åt portning av motorn. Mest i SolidWorks, men även i verkligheten.
Tänkte köra med V-band istället för det som är renderingarna. Dock måste jag svarva ena halvan av V-bandet själv, och det verkar svårt att hitta mått på det. Om nån har sett det, eller vet hur dom ska se ut är jag mottaglig :-) Gärna metrisk! Rören jag tänkt använda är 50x2, dvs 46mm invändigt.
Fortsatte idag med skrot-rotorhuset. Gjorde en hylsa i stål i cnc-svarven. Är väldigt nöjd med resultatet, några mindre förbättringar har jag på gång, men nu snackar vi insug :-)
Jag kom över lite gamla Audi S6 V8 bak-bromsar Putsade upp skivorna så att offset stämmer med verkligheten, samt städade av dem lite. Dessa skivor är 269x20mm och har ett 1-kolvs-ok med 43mm kolv, samt inbyggd handbroms via vajer.
Har även ett par skivor liggandes som jag skulle behöva hjälp att identifiera. Funderar nämligen på om dessa skulle få klämmas av Audi-oken istället...
Nån som känner igen dem, eller kan hjälpa mig hitta dem??
Hittade denna länken, och de ser väldigt lika ut! Och jag fick info om att de har suttit på en Corolla WRC-bil. Men Alcon verkar inte ha den dimesionen?