2" 16GA rör med väldigt tajt radie. Detta för att hålla ner insuget på höjden.
Så idag satte jag upp en alubit i svarven och körde fram 4st V-band-flänsar som jag ville ha dem. Men ett litet uttag för att sätta i röret med god passform, samt en spont som håller hela kitet koncentriskt vid montage. Kommer troligtvis täta med en liten söt viton-oring emellan också.
Åkte in tidigare till jobbet idag och ställde mig i CNC-svarven för att börja köra färdigt periferi-hylsorna. En blev klar i alla fall. Blev hemskt bra med billet-klämman också.
Åkte in tidigare till jobbet idag och ställde mig i CNC-svarven för att börja köra färdigt periferi-hylsorna. En blev klar i alla fall. Blev hemskt bra med billet-klämman också.
Härligt jobb du gör. Hur mycket är det kvar att göra vid motorn?
Det är oändligt känns det som
Veven är inte riktigt klar, och sen även mittlagringen för de två nya ramlager ska göras klart.
Utöver det så är det massa oljehål, förflyttning av vatteningångar osv. Och då är jag fortfarande bara på blocket. Utanför blocket är det bara fantasin som sätter gränser
Härligt jobb du gör. Hur mycket är det kvar att göra vid motorn?
Det är oändligt känns det som
Veven är inte riktigt klar, och sen även mittlagringen för de två nya ramlager ska göras klart.
Utöver det så är det massa oljehål, förflyttning av vatteningångar osv. Och då är jag fortfarande bara på blocket. Utanför blocket är det bara fantasin som sätter gränser
Nu har man bläddrat igenom hela tråden, har inte sett den förr. Jag jobbar dagligen med att bearbeta olika saker och som du nämnde förr så är inte detta jätte avancerad bearbetning alls MEN det som gör dessa delar så mycket svårare att få fram en stabil uppspänning, vissa grejer kan jag se hur du spänt upp men andra inte. Väldigt bra jobbat, hatten av för de ! Jag såg att du jobbar i SW och du är bra på att rita med ! Vad jag förstod direkt är att du måste använda dig av något CAM program men vilket undrar jag:D? Vad är det för maskiner du gör alt detta i ?