4220
Sök

Volvo 740 gle-88 som läcker bensin på sidan av tanken

403 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
hej har en volvo 740-88 gle som jag märkte idag att den började läcka bensin, efter jag hade tankat i ca 18 liter men efter ett tag då det började gå efter. då slutade den läcka då läcker det bara om man svänger lite fortare. finns det något man kan göra för att slippa byta tank?

141 Inlägg
2 juli 2012
Låter som returen som inte är bra dom brukar ge sig.. Kan även vara nån klämma el nåt tankarna på 740 är faktiskt ganska stryk tåliga så tror inte d e hål i tanken

Pim_Pim
2 juli 2012
Du verkar ha rätt mycket oflyt me den där Volvon..

403 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
okej men hur kan jag kolla upp det på lättaste sätet behöver bilen imorgon så det är lite bråttom och fick sa det

141 Inlägg
3 juli 2012
Öppna bagagen och under mattan sitter fr en 4 kantig plåt som sitter med 4 bult 10a nyckel är d inte där är de bara att hissa upp och se pm d e blött nån stans och känna efter vartifrån

403 Inlägg
3 juli 2012
Trådstartare
har haft upp det nu och det lukta bensin som bara den och det verkar vara den tjocka slangen som läker men är inte säker. det är lite blött där men är det möjligt att det kan vara den?

141 Inlägg
3 juli 2012
Hur ser slang klämmorna ut?? Sitter dem löst??

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
3 juli 2012
Jag hade ju oflytet att tankbanden inte satt fast så hela tanken sköts in i kardanen å slipade upp hela sidan tongue

är den "tjocka" slangen dålig så borde det läcka när du tankar och/eller har fulltank, hade returen vart kass hade det sprutat soppa på tomgång och minskat vid fullgas... läcker det när du svänger låter det som en spricka/hål i sidan på själva tanken. Men jag har säkert fel som vanligt smile
Senast redigerat av Dixieman (3 juli 2012)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

403 Inlägg
3 juli 2012
Trådstartare
okej har varit under och kollat tanken är så nära  själva karsan axeln så tanken har smält lite gran. men om det är håll i tanken kan det göra så man får midre och köra med för nu händer det ingenting när man gasar

Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 juli 2012
är säkert tankarmaturen som rostat hål o sen när du svänger läcker det ut, vanligt att de rostar sönder

403 Inlägg
3 juli 2012
Trådstartare
men det är på sidan bervid kraftöverföringen det har smält. men kan bilen bli slöare om det är håll itanken? för det händer ingenting när man gasar

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
3 juli 2012
volvo240_77 skrev:
var sitter tankarmaturen?

tank bytte jag, göööörsmidigt är det! Tog typ 30 min smile

Armaturen är den sak du ser som slangarna går in i.

Hål i tanken vare ja, kolla mitt album så ser du hur min tank ser(såg) ut wink

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!

403 Inlägg
3 juli 2012
Trådstartare
okej men passar tanken  från en 86a gl till en 88-gle

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
3 juli 2012
volvo240_77 skrev:
okej men passar tanken  från en 86a gl till en 88-gle

japp

Sök