Ja då va det då min tur att starta ett projekt. Har på mina tidigare bilar funderat på att lägga upp ett projekttråd men det har inte blivit av. Så nu tänkte jag få tummen ur och lägga upp det här. Bilen i fråga är en Volvo S80II... Visa mer
Ferita tror jag det är som har slut rör som ser ut som Xc90 sport (såna som sitter på mina bilar) men enkelt rör och lite mindre, har monterat såna på ett par S80 V8.. Ser bra ut tycker jag och påminner om volvo orginal stuk.. =P
Ja jag kom faktiskt att tänka på dina slutrör när jag kollade runt på Ferritas hemsida. Nu beställde jag några runda som det får bli till en början men det blir väl att byta ut framöver.
Om du vill ha en classy look så ska du helt klart köra på ovala! Runda är jag lite anti överlag, enda undantaget är om du skulle ha svarvade pipor. Ska visa vad jag menar.
Alltså bara rör som sedan blivit upp polerade, classy men sportigt
Om du vill ha en classy look så ska du helt klart köra på ovala! Runda är jag lite anti överlag, enda undantaget är om du skulle ha svarvade pipor. Ska visa vad jag menar. http://img13.imageshack.us/img13/4307/product75cf4.jpg
Alltså bara rör som sedan blivit upp polerade, classy men sportigt
Ja det har jag också kollat på. Tror att de jag beställt bara kommer att sitta tillfälligt tills jag bestämt mig för vad jag vill ha. Tycker att det kan vara snyggt som på bilden när det är lite tunnare rör. Möjligtvis lite snedskurna kan också vara snyggt. Jag hittade tyvärr inga ovala som jag fastnade för men det är väl bara att leta vidare.
Eventuellt på torsdag. Jag får se lite hur det blir. Ska byta bromsbelägg och bromsbackar imorgon och sen måste jag åka till bilprovningen för efterkontroll.
Då sitter äntligen de nya slutdämparna på plats med nya slutrör. Lite justering kvar att göra och eventuellt byta av slutrören till några grövre då dessa ser rätt små ut.