Angående: Intressekoll Om Träffar På Björkvikring!

Ctr07
3 juli 2012 · 247 Inlägg

Hej !


Jag va igår i kontakt med Perra på Björkvikring för att kolla om dom är intresserade av att starta några träffar som ska upprepas minst 1 gång i månaden i alla fall. Det första steget och önskan från hans sida var då att jag skulle kolla om det fanns något intresse för det.

Planen är väl att man ska kunna köra rakt fram (201/402m och rullande) och någon typ av bankörning på dessa träffar beroende på vad alla önskar?

Eftersom det här är första steget så kan ja inte svara på vad det skulle kosta eller när första träffen i så fall skulle kunna bli. Men om intresset nu finns så kommer ett möte hållas med dom så hoppas vi på det bästa!

SÅ NI SOM ÄR SUGNA PÅ ATT KÖRA, KOMMENTERA HÄR!



/Emil

gzon
3 juli 2012 · 50 Inlägg

Jättebra initiativ Emil. Jag är intresserad! Både raktfram åka och enklare konbana skulle vara trevligt.

//Martin
Gzon Tuning AB
Mazda RX-7 "Pro Street TAnu Winner 2016" (1987)
Ctr07
3 juli 2012 · 247 Inlägg

gzon skrev:
Jättebra initiativ Emil. Jag är intresserad! Både raktfram åka och enklare konbana skulle vara trevligt.

Tack smile   Det låter skit bra  smile Ja men eller hur , hoppas det blir något av det här nu .

Michkijn Tangentbordsriddare
3 juli 2012 · 1 825 Inlägg

Helt klart intressant!

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
skön
3 juli 2012 · 89 Inlägg

Det låter väldigt intressant:)

Kastell
3 juli 2012 · 74 Inlägg

Är intresserad!

Dream Came True .......... But will it Last.......
NIzmO Ollikkala Racing
3 juli 2012 · 1 724 Inlägg

Jag skulle vara intresserad smile , lagom avstånd att åka till och går att göra riktigt roliga banor längst upp.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
DOHC
3 juli 2012 · 27 Inlägg

Jag är lätt på smile

Ctr07
3 juli 2012 · 247 Inlägg

Kul att folk verkar vara intresserade , jag hoppas på att kunna göra något bra av det ! smile

DLS
3 juli 2012 · 258 Inlägg

Är intressant om det inte blir för dyrt smile

Har varit med o stått flaggvakt på en banträff där för många många år sedan o det var riktigt kul då o hade hoppats på att det skulle fortsätta men det dog tyvärr ut.

Det tråkiga med Björkvik om man kör banträff är att gruset är så himla löst så man får mycke stenskott så då är det bättre med konbanekörning en o en eller rakt fram åka kanske smile

Var rätt kul att testa från 50km/h -> också smile

Vet inte hur det är nu men hade dom inte en massa bullerkrav på sig o fick inte ha så många tillfällen per år pga grannarna?

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Ctr07
4 juli 2012 · 247 Inlägg

DLS skrev:
Är intressant om det inte blir för dyrt smile

Har varit med o stått flaggvakt på en banträff där för många många år sedan o det var riktigt kul då o hade hoppats på att det skulle fortsätta men det dog tyvärr ut.

Det tråkiga med Björkvik om man kör banträff är att gruset är så himla löst så man får mycke stenskott så då är det bättre med konbanekörning en o en eller rakt fram åka kanske smile

Var rätt kul att testa från 50km/h -> också smile

Vet inte hur det är nu men hade dom inte en massa bullerkrav på sig o fick inte ha så många tillfällen per år pga grannarna?

När det gäller priser så får vi se vad det kan landa på då det här som sagt bara är en intressekoll.

Har inte varit och kört där på ett par år så det vet jag inte själv.

Har ja inte helt fel så stämmer det nog inte. Det är väl en av få banor som inte har det, dom kör  ju olika typer av fordon där dagligen så det låter konstigt.

Senast redigerat av Ctr07 (4 juli 2012)

Ctr07
4 juli 2012 · 247 Inlägg

DOHC skrev:
Jag är lätt på smile

Härligt ! smile

DLS
4 juli 2012 · 258 Inlägg

Ctr07 skrev:
När det gäller priser så får vi se vad det kan landa på då det här som sagt bara är en intressekoll.

Har inte varit och kört där på ett par år så det vet jag inte själv.

Har ja inte helt fel så stämmer det nog inte. Det är väl en av få banor som inte har det, dom kör  ju olika typer av fordon där dagligen så det låter konstigt.

Det var mycke skriverier i katrineholms tidningen om det för länge sen o då var det nån granne som klaga jämt o sen hade dom fällt en massa skog så det vart sämre dämpat.
Har för mig även att dom fick en massa påtryckningar på att åtgärda sitt staket som skulle gå runt banan.
Har även för mig att dom då fick ha 3st tillfällen per år då det var högre ljudnivå dvs riktiga 402m tävlingar med bilar/mc med hög ljud nivå.

men det var ju typ 5-10 år sen smile

Vi får hoppas att jag har fel eller att det ändrat nu i allafall smile

Kul vore det om det kunde bli nått där.

"She said its just a car, I said you're just a girl"
debren
4 juli 2012 · 57 Inlägg

Vi är ett gäng som brukar köra där 4 gånger/år.
Vi kör samma upplägg som GTBoard, dvs rullande 50km/h och upp till ca 290 km/h gps fart.

Mvh Fredde
Ctr07
4 juli 2012 · 247 Inlägg

DLS skrev:

Ctr07 skrev:
När det gäller priser så får vi se vad det kan landa på då det här som sagt bara är en intressekoll.

Har inte varit och kört där på ett par år så det vet jag inte själv.

Har ja inte helt fel så stämmer det nog inte. Det är väl en av få banor som inte har det, dom kör  ju olika typer av fordon där dagligen så det låter konstigt.

Det var mycke skriverier i katrineholms tidningen om det för länge sen o då var det nån granne som klaga jämt o sen hade dom fällt en massa skog så det vart sämre dämpat.
Har för mig även att dom fick en massa påtryckningar på att åtgärda sitt staket som skulle gå runt banan.
Har även för mig att dom då fick ha 3st tillfällen per år då det var högre ljudnivå dvs riktiga 402m tävlingar med bilar/mc med hög ljud nivå.

men det var ju typ 5-10 år sen smile

Vi får hoppas att jag har fel eller att det ändrat nu i allafall smile

Kul vore det om det kunde bli nått där.

Kan tyvärr inte svara på om det stämmer eller ej smile men träffar ska vi allt se till att det blir. Så ja hoppas verkligen man kan dra med mycket folk dit smile

Ctr07
4 juli 2012 · 247 Inlägg

debren skrev:
Vi är ett gäng som brukar köra där 4 gånger/år.
Vi kör samma upplägg som GTBoard, dvs rullande 50km/h och upp till ca 290 km/h gps fart.

Okej , trevligt smile ni är jättevälkomna även på det här när det väl kör igång ! smile

DLS
24 juli 2012 · 258 Inlägg

Några nyheter här? smile

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Ctr07
7 augusti 2012 · 247 Inlägg

RaceGruppen Norrköping arrangerar en heldag på Björkvik Ring!
Söndagen den andre september arrangerar vi en "prova på"-dag som innefattar fullgaskörningar med både rullande och stillastående start på flygrakan på Björkvik Ring.
0-201m, 0-402m, 0-1000m.
Finns intresset kommer vi även att köra en slinga, som en bankörning.


Tider: 09.00-16.00

OBS!
- Grindarna kommer stå öppna för publik hela dagen men som förare måste du vara på plats före klockan 10.00!
- Obligatoriskt förarmöte med genomgång av raka och bana hålls på startplattan kl 10.15.
- Max dB för bilar är 90dB.

Pris:

Förare: 300 kronor
Publik: Parkeringsavgift 50 kronor per bil.

Anmälan och betalning sker vid grinden men det vore tacksamt om Ni kan skriva om ni planerar att komma, vad Ni har för bil samt vad Ni är intresserade av att köra, rullande, stående, bana etc.

Blir detta ett lyckat evenemang kan ni räkna med fler evenemang framöver!

Mvh RaceGruppen Norrköping

Ctr07
7 augusti 2012 · 247 Inlägg

Gilla oss på Facebook: http://www.facebook.com/RaceGruppen

TurboTias Permanently Banned
7 augusti 2012 · 343 Inlägg

Det här kommer bli bra! smile

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
BMW 330d "M Performance" (2016)
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang