Byta bil om man ska till jkpng?

PMPerformance
5 juli 2012 · 2 266 Inlägg

kolsvajansson skrev:

jimbon skrev:

kolsvajansson skrev:

Absolut ingen aning om hur det är, det enda man hör är bilinbrott och bränder...så man vill ju inte chansa

Det är inte Bagdad du ska flytta till smile

Hehe nä som tur inte;)

Nej lilla Jerusalem kallas de väl wink

svetsdiff !!!
ekelund88
5 juli 2012 · 2 656 Inlägg

PMPerformance skrev:

kolsvajansson skrev:

jimbon skrev:

Det är inte Bagdad du ska flytta till smile

Hehe nä som tur inte;)

Nej lilla Jerusalem kallas de väl wink

ja de gör ju de xd

caromania Forummoderator
5 juli 2012 · 9 296 Inlägg

Bilinbrott får man "bara" om man lämnar något framme. Laptop, Rayban, mobil eller pengar. Ren bil=ifred. Face the facts, du har en gammal Volvo...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Klevert
5 juli 2012 · 279 Inlägg

Iof om du ska flytta till ett ställe som heter RÅSLÄTT så skaffa garage. sist jag var där stog det en sönder bränd bil på en hyrparkering. och dom som bor där tycker typ det är krigszon. hört mycket skumt från det stället. fast så är det ju i alla större städer att det finns vissa ställen som är värre än andra

Volvo V70II (2016)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
5 juli 2012 · 3 804 Inlägg

caromania skrev:
Bilinbrott får man "bara" om man lämnar något framme. Laptop, Rayban, mobil eller pengar. Ren bil=ifred. Face the facts, du har en gammal Volvo...

Jag har haft 14st bilinbrott i mitt liv, aldrig lämnat något framme.


Bmw osv..
kolsvajansson
6 juli 2012 · 875 Inlägg

OverBoosted skrev:

caromania skrev:
Bilinbrott får man "bara" om man lämnar något framme. Laptop, Rayban, mobil eller pengar. Ren bil=ifred. Face the facts, du har en gammal Volvo...

Jag har haft 14st bilinbrott i mitt liv, aldrig lämnat något framme.

Ajdu inte kul att man inte kan få ha saker ifred...det jag är orolig försad

kolsvajansson
6 juli 2012 · 875 Inlägg

Klevert skrev:
Iof om du ska flytta till ett ställe som heter RÅSLÄTT så skaffa garage. sist jag var där stog det en sönder bränd bil på en hyrparkering. och dom som bor där tycker typ det är krigszon. hört mycket skumt från det stället. fast så är det ju i alla större städer att det finns vissa ställen som är värre än andra

Okok bra att få veta! Tar första bästa lägenhet jag hittar där nere så man vet aldrig vart man hamnar.

Noxxer
6 juli 2012 · 1 482 Inlägg

Enda inbrott som hänt i familjen var när jag var yngre. Då bröt dom sig in Audin och snodde stereon, mellan 12.00-14.00 på en Söndag, skinande sol också, lite lustigt.

Annars har mina bilar alltid stått orörda vad jag vet när dom stått på gatan när jag bodde med päronen.
Bodde då Solna.

BLT Service
Theracords Music Label
kannebanne
6 juli 2012 · 2 046 Inlägg

jonnielahti skrev:
händer de så händer de? dock är risken minimal så länge man inte bor i sthlm eller malmö.

Tell me about it. Min första BMW hade jag inbrott i 3 gånger och ändå så bor jag i de "fina" området i helvetet.

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
mka
6 juli 2012 · 163 Inlägg

jonnielahti skrev:
händer de så händer de? dock är risken minimal så länge man inte bor i sthlm eller malmö.

jag är 18år.  min familj har haft 1 inbrott i bilen, det var hemma på vår tomt, och bilen var inte låst. men vi har kanske haft 10 inbrott i ett garage vi hyrde förut. men jag bor inte mitt i stockholm jag bor i flemingsberg/huddinge. känner en del människor och många av dom har inte haft inbrott i sina bilar. spelar ingen roll vart man bor, det finna människor som vill sno bilar/delar

jimbon
6 juli 2012 · 711 Inlägg

Kolla hur det ser ut med lägenheter i huskvarna också,jag hade hellre åkt en 10-15min med bil istället för att bo
i råslätt efter att ha sett bilder från google.Det såg ut som bagdad..

kolsvajansson
6 juli 2012 · 875 Inlägg

jimbon skrev:
Kolla hur det ser ut med lägenheter i huskvarna också,jag hade hellre åkt en 10-15min med bil istället för att bo
i råslätt efter att ha sett bilder från google.Det såg ut som bagdad..

Hehe jadu när man hörde det så tycker jag nog lika dant!

Grabber Dagdrömmare
6 juli 2012 · 2 836 Inlägg

Ren bil inuti, rattlås på o bibel på instrument brädan så får du bilen ifred.
Jönköping är hyfsat lugn men Råslätt är typ Jönköpings värsta område då alla möjliga typer bor där.
Sambos bror pallade enbart 2 år där o utan bil... smile

Kolla även Huskvarna, Hovslätt, Norrahammar, Taberg, Oxenhaga.

Tenhult o Lekeryd är en liten hålla 10-20 min från centrum om det kan du leva med?

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
kolsvajansson
6 juli 2012 · 875 Inlägg

Grabber skrev:
Ren bil inuti, rattlås på o bibel på instrument brädan så får du bilen ifred.
Jönköping är hyfsat lugn men Råslätt är typ Jönköpings värsta område då alla möjliga typer bor där.
Sambos bror pallade enbart 2 år där o utan bil... smile

Kolla även Huskvarna, Hovslätt, Norrahammar, Taberg, Oxenhaga.

Tenhult o Lekeryd är en liten hålla 10-20 min från centrum om det kan du leva med?

Okok det ska jag göra och tackar för hjälpen;) och självklart skulle jag klara av en liten tripp på 10-20 min då jag även idag gör en lika lång resa varje dag.

discokapten Kapten på disco!
6 juli 2012 · 1 729 Inlägg

kolsvajansson skrev:

Klevert skrev:
Iof om du ska flytta till ett ställe som heter RÅSLÄTT så skaffa garage. sist jag var där stog det en sönder bränd bil på en hyrparkering. och dom som bor där tycker typ det är krigszon. hört mycket skumt från det stället. fast så är det ju i alla större städer att det finns vissa ställen som är värre än andra

Okok bra att få veta! Tar första bästa lägenhet jag hittar där nere så man vet aldrig vart man hamnar.

Rykten om råslätt är oftast starkt överdrivna, har polare som bott där i många år utan problem, vi bor i sverige, det finns inga "farliga" ställen i sverige.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Grabber Dagdrömmare
8 juli 2012 · 2 836 Inlägg

Nu jämför vi inte Råslätt med Rosengården men det är inte det lugnaste området i stan iaf...
Förutom fredag o lördag kväll i "cityn" wink

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
jimbon
8 juli 2012 · 711 Inlägg

Jag skulle inte vilja bo i sk miljonprograms husen,husen ser ju ut att höra hemma på ryska landsbygden.
Nu vet jag inte hur bostadsmarknaden ser ut i jönköping om det är svårt att få tag i en lgh.
Men om möjligheten finns att bo trevligare så gör man väl det..

kolsvajansson
8 juli 2012 · 875 Inlägg

jimbon skrev:
Jag skulle inte vilja bo i sk miljonprograms husen,husen ser ju ut att höra hemma på ryska landsbygden.
Nu vet jag inte hur bostadsmarknaden ser ut i jönköping om det är svårt att få tag i en lgh.
Men om möjligheten finns att bo trevligare så gör man väl det..

Kan ju inte säga att det är det lättaste, men om man skulle få lägenhet i bättre områden så finns det ju inget att klaga över!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang