Hur mycket ska jag ge för denna Volvo 740?

Extrazz En 5a är Livet.
4 augusti 2012 · 2 005 Inlägg

Må mycket väl vara värd 1500kr. småsaker förutom rosten. är det inga stora saker som behöver svetsas så är 1500kr ingenting.  Köp hade jag gjort om man vill skruva. ha köpt värre bilar för större pengar så.

Har du någon kompis som kan svetsa så är det ju annars inga problem. en lykta kan du köpa på skroten för 50kr etc

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Muttley
4 augusti 2012 ·

Du har velat snart i en månad. 1500 kr är fickpengar. Köp den eller ge upp den.

JonR
5 augusti 2012 · 3 259 Inlägg

Går det inte att få en fullt fungerande bes o skattad för 4.000-5.000kr?

Inköp 1500kr
Besikting inkl. ombesiktning 500kr
Skatt nästan 2000kr?
Diverse smådelar 1000-2000kr innan den är besiktningsduglig.... tex däck, handbromsvajer, bromsbackar, nån spindel/styrled etc etc
+ en jäkla massa jobb o timmar med att bryta o bända gamla rostiga bultar...

Är väl inte ens nåt att fundera på? smile

Mvh/Jon

Senast redigerat av JonR (5 augusti 2012)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
JFfoto
5 augusti 2012 ·

Punchslap skrev:
Detta ska väl inte vara nån stor grej egentligen men nu har ägaren lagat styrservon men tydligen så ska det finnas ett rosthål i underredet fram på högersidan. Drar det ner på priset eller är den värd 1500kr?

Sluta nu, köp, 1500 är inga pengar.. "egentligen" är den värd mer, tänk på hur mycket man får ut om man skulle sälja hela bilen i delar. Flera tusen.

wistfors Performance meck
5 augusti 2012 · 342 Inlägg

metallskrot ligger inte så högt idag så 500 är lagom.

Mvh wistfors

Extrazz En 5a är Livet.
5 augusti 2012 · 2 005 Inlägg

Jag förstår inte hur folk resonerar att Däck och skatt och besiktning mm ska ingå i priset? visst det är ju en slant men har man en bil så vet man att det kommer komma de kostnaderna oavsett. Jag anser att ett par tusen kr idag är inte ett smack. Finns folk som bränner 1500kr utan problem på krogen en kväll så.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
kyngas Varvstopparn
5 augusti 2012 · 460 Inlägg

här i trakten får man inga pengar alls/eller får betala för att lämna på skroten..
så enligt mig finns de inte nå skrotvärde ,och sälja i delar är svårt,nån som vill ha nån billig grej då och då,sen får man dras med resten av grejerna länge ..
så en orginal defekt,obes/oskattad 740 bringar inge högt värde precis,dock går de att sälja riktiga härk för bra pengar vintertid tongue

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
JFfoto
5 augusti 2012 ·

Extrazz skrev:
Jag förstår inte hur folk resonerar att Däck och skatt och besiktning mm ska ingå i priset? visst det är ju en slant men har man en bil så vet man att det kommer komma de kostnaderna oavsett. Jag anser att ett par tusen kr idag är inte ett smack. Finns folk som bränner 1500kr utan problem på krogen en kväll så.

Håller med dig, som jag skrev tidigare, om man skulle sälja bilen i delar, då skulle man få ut en 10.000 kanske.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang