SKa man köra en rotrex kompressor som inte ger ifrån sig så mycket ljud eller köra en typ lysholm eller eaton som låter somfan ?
Planerna smids i huvudet hela tiden:) Söker nu efter garage som jag kan ställa upp bilen på pallbockar så den står still haha Farfar gillar inte om man parkerar i hans garage i flera månader
Kompressorn ska låta! Bilen din är ju inte tyst heller så den låter ju inte som en orginal E30. Så på med kompressor med fet rem så det både viner och pyser, så JÄVLA fränt
Dock så kommer byggfarten att gå ner då jag fått anställning i norge efter att varit arbetslös sen i april Känns gött att dra in stålar igen så man kan fortsätta med kärran:) provanställning till nyår sen får man väl se om man blir hemma och kan bygga som tusan igen haha
Då var det väl dax att sparka lite liv i denna tråden igen:lol: Inte haft nå sug att börja skruva ur motorn så den har stått och samlat på sig en jävla massa sniglar och spindlar
Bilden tagen 15.00. Kom ihåg att ta en bild innan jag började riva denna gång
Är man snål och använder farfars domkraft som är näst intill värdelös så får man palla som tusan
Har lossat på nästan allt så imorgon återstår det bara att skruva lös bultarna till motorkuddarna och lyfta ur pjäsen Kommer gå jävligt smidigt nu när jag kapat bort fronten.
Lämnade kärran så här tills imorgon. Bild tagen 19.00
wow... Detta är mer än brutalt måste jag säga. läste något inlägg om reggning, går detta att få igeom på sfro/sbf ? Kommer följa denna tråd , gillar detta starkt!
wow... Detta är mer än brutalt måste jag säga. läste något inlägg om reggning, går detta att få igeom på sfro/sbf ? Kommer följa denna tråd , gillar detta starkt!
Kul du gillar det:) Det går säkert om man fixar papper från en bil med m60b30 motorn och säger att det är donatorbil. Ingenting jag spekulerat uti då bilen kommer byggas om så mycket så dom inte vill släppa in mig på besiktningen
BM's bästa är framme och levererar som vanligt. Bra tryck i maskineriet
Förbannat skönt att jag kapade bort fronten. Bråkade dock en del innan vi fick ur den. Jäkla koloss motor >.<
Många projekt igång. Här är även crossen som jag började plocka isär för att inspektera motorn som drar 1 liter växellådolja på 1 timmes körning. Köptes i juni och åkt 2 gånger. Bra affär känner dock att bilen är viktigast att få igång
Idag så har jag skruvat ihop sista på motorn. Fått upp nya tråget och kapad av oljesticksröret pga bulan som blev efter smällen i inspektionsluckan.
Bytt olja i växellådan. Och påbörjat fästena för fronten
Inte riktigt klart. ska slipa och svetsa mer. och kapa upp under och borra hål för bultarna Christoffer assisterar med svetsen. Tunnplåt vill jag inte öva att svetsa på haha
Hängde även pjäsen på plats. helvetes motor till att vara stor och opraktisk. Traversen ska klara 250kg men det är knappt att den orkar med motor och låda
Coolt project:) Angående motorvalet mellan 6a och 8a så tycker jag du ska fortsätta på 8an. Alltid trevligt med motorvolym:) There is no repalcement for displacement:)
Ska bli intressant att se din lösning på avtagbar front:)
Coolt project:) Angående motorvalet mellan 6a och 8a så tycker jag du ska fortsätta på 8an. Alltid trevligt med motorvolym:) There is no repalcement for displacement:)
Ska bli intressant att se din lösning på avtagbar front:)
Jo den får nog sitta kvar i karossen blir nog att inkasserade en m62b44 och koppla vems på och dona lite med
Polaren har en E30 med M62B44 i och Vems.. Emil har bara knåpat ihop en snabb mappning så en riktigt mappning väntar men det är en extremt trevlig maskin!