köp en locker ? inte mycke pengar direkt och då håller de, galet nöjd med min !
' Min bror har också en locker och dom fungerar väldigt bra! Ska skaffa en till min bil när ekonomin tillåter.
Man måste veta vad man gör när man svetsar diffen. En kompis kom hem till mig och svetsade sin 740 gl med 19 st svetspinnar! Den rasade efter typ 2 veckor den med. Och det var en gl med 116 hk..
det lämpligaste är nog att slå in några platjärn mellan dreven och sen svetsa som en galning det tror jag på har själv rasat 5 bakaxlar men det har berot på att man har för brottom (blir ju lätt så när man vill sladda)
Jag körde nästan ett år med min svetsade GLE.. Varvstopps starter var inga problem, vette fan hur många däck jag gick igenom efter o ha kört på tvären hela tiden. Så de kan nog vara lite på hur man svetsar o hur bakaxlen e..
köp en locker ? inte mycke pengar direkt och då håller de, galet nöjd med min !
' Min bror har också en locker och dom fungerar väldigt bra! Ska skaffa en till min bil när ekonomin tillåter.
Man måste veta vad man gör när man svetsar diffen. En kompis kom hem till mig och svetsade sin 740 gl med 19 st svetspinnar! Den rasade efter typ 2 veckor den med. Och det var en gl med 116 hk..
rätt pinnar och minst 250Ampere!
Kolla min busbilBILEN HÄRLämna en kommentar eller nått
Min svetsdiff har hållt hela sommaren med 6000rpm starter och 3-4 par bakdäck. Dra ut drivaxlarna annars avhärdas dem, svetsa ihop planetdreven och korgen som dem sitter i, behövs inte massa järnskrot. Använde MMA svets
Min svetsdiff har hållt hela sommaren med 6000rpm starter och 3-4 par bakdäck. Dra ut drivaxlarna annars avhärdas dem, svetsa ihop planetdreven och korgen som dem sitter i, behövs inte massa järnskrot. Använde MMA svets
mm håller på att leta ny klump då planet dreven är helt raped på alla min diffar nu
som många sagt, svetsdiff håller om de görs rätt! svetsade min 760tic med en race enfas svets kopplad till 16a 3fas hade runt 200hk bara men våldades duktigt hårt och gick drifting men de va inga problem
Det där var nog inte så jättebra svetsat. Är ju ingen svets alls. Har åkt mycket "esab" diff utan problem. Elda på med mera tråd. Bara att göra rent ordentligt och svetsa ihop ordentligt. Låt den själv svalna sedan och ta gärna ur drivaxlarna medans du do some welding.
måste få tag i nån som kan svetsa en Diff med typ sjuk genomborrning eller vad man säger ! , om denna gick sönder på typ 240 hk , så kommer fan allt sprängas på 450
såhär ser nya Klumpen ut som är istoppad ! återstår bara att se om den håller då axeln åker på imorgon !
och så håller jag på att bygga ett 3" med Japs:are på slutet också klart och hängs på imorgon ! sen ska jag se till att få upp en riktigt "drift" film åt er på kvällen sen ´