2099
Sök

Volvo 740 VR6 TURBO Drift Projekt!

Garage under uppbyggnad!

206 812 Visningar
Projektet avslutat 20 mars 2014
Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
12 november 2012
big_smile
SylvesterStallone skrev:
såhär ser nya Klumpen ut som är istoppad !
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3278_o.jpg
återstår bara att se om den håller då axeln åker på imorgon !

och så håller jag på att bygga ett 3" med Japs:are på slutet smile också klart och hängs på imorgon ! sen ska jag se till att få upp en riktigt "drift" film åt er på kvällen sen wink´

MVH!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 november 2012
gött  tongue

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

4 261 Inlägg
12 november 2012
KHRacing skrev:
En liten reflektion bara:

har du kollat så att motorerna snurrar åt samma håll :-) ?

Vet en person som gjorde motorbyte & när han startade så gick bilen baklänges i ettan

Haha ja detta måste du ju kolla upp snarast!

1 433 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
zemet skrev:
KHRacing skrev:
En liten reflektion bara:

har du kollat så att motorerna snurrar åt samma håll :-) ?

Vet en person som gjorde motorbyte & när han startade så gick bilen baklänges i ettan

Haha ja detta måste du ju kolla upp snarast!

bara så att ni är med så är då motorn inte ens bytt än är Orginal TIC motor som fortf sitter i!  då den kommer brukas som vinterbil en sista season fast samtidigt byggas på i chassit!  motorn hoppar i till sommaren smile

84 Inlägg
12 november 2012
Dom menar att motorerna snurrar lika så den inte går baklänges sen, ett sätt att lösa de e att att snurra hela bakaxeln ett halft varv wink

Himma skruare
1 250 Inlägg
12 november 2012
stork3n skrev:
Dom menar att motorerna snurrar lika så den inte går baklänges sen, ett sätt att lösa de e att att snurra hela bakaxeln ett halft varv wink

Så pinjongen pekar bakåt då eller.. tongue
Kan bli svårt med drivningen då...

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

1 433 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Efter att ha bytt till en helt nice och fungerande Bakdiff/axel  så när allt är igång och redo att ut och drifta stöter jag på ett problem som kan beskrivas - så fort vridet kommer slå slirar nånting , den har 0 kraft , men på låga varv är det inga problem då putrar han på men så fort kraften kommer ned så bara slirar han!
har gått ut och lyssnat och konstaterat att ljudet kommer ifrån Lådan eller Kardan ?  har även en liten filmsnutt här för er som kanske hjälper ! snälla behöver hjälp att identifiera problemet så jag kan börja leta delar!
MVH J.J

här är videon!

http://www.youtube.com/watch?v=tMpQ8nb6b6s

PS. såg att nån lagt en redig spya där också tongue

181 Inlägg
13 november 2012
då familjen sover och ja inte har ljud på har ja inte kollat på filmen men som du beskriver de är de ända ja vet / kan tänka mej kopplingen, min är precis lika dan och kopplingen är hel slut istortsett, funkar skit bra tills de börjar komma lite ladd - över 0.5kg för min del, då slirar de bara, beskrivning - "stå på varvstopp men inget händer"

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
13 november 2012
förmodligen kopplingen som sagt, min GTR är lika dan just nu, funkar dock från 1-5 på fullt gaspådrag. men ligger man på motorväg tex å trycker pedalen i backen så varvar den upp till varstopp utan att åka hastigheten ;( 4-5an är det ju mest vrid på å när deta händer så är lamellen skapligt slut..

162 Inlägg
13 november 2012
Instämmer med dom över, kopplingen är det enda logiska som det kan vara, kardan och allt bak till hjulen är ju antingen ihop bultat eller kuggdrev så det borde inte kunna vara nått annat än att kopplingen slirar..

1 433 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
hmm men när jag "slirar" på kopplingen så uppstår inte felet lika markant kan detta ha nån betydelse?

4 261 Inlägg
13 november 2012
Jag tror att det är din bakaxel det är fel på. Du borde ha märkt om kopplingen höll på att ge sig.

Jag skulle tro att när du gasar mjukt så driver den på båda hjulen och du kan röra dig men det låter förjävligt medans när du gasar lite hårdare så går all kraften till det hjulet där drivaxeln inte fungerar och bilen rör sig inte frammåt.

jag tror problemet är att dina drivaxlar inte sitter som dom ska eller är trasiga.

Om man hissar upp ena bakhjulet på en 740 och lägger i växel så kan man inte köra därifrån för hjulet som är upplyft är det som snurrar-

Prova dra handbromsen och se om det går bättre att köra då.

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
13 november 2012
zemet skrev:
Jag tror att det är din bakaxel det är fel på. Du borde ha märkt om kopplingen höll på att ge sig.

Jag skulle tro att när du gasar mjukt så driver den på båda hjulen och du kan röra dig men det låter förjävligt medans när du gasar lite hårdare så går all kraften till det hjulet där drivaxeln inte fungerar och bilen rör sig inte frammåt.

jag tror problemet är att dina drivaxlar inte sitter som dom ska eller är trasiga.

Om man hissar upp ena bakhjulet på en 740 och lägger i växel så kan man inte köra därifrån för hjulet som är upplyft är det som snurrar-

Prova dra handbromsen och se om det går bättre att köra då.

han har ju svetsdiffat så det där med att hissa upp ena hjulet kmr ju inte att hjälpa.
och om inte drivaxlarna är i som dem ska så skulle han inte får på allt.

och diffen är ju rätt ny monterad?
diffar den som du ska om du sladdar? tänkte om nån drivaxel har gått av sen du körde sist. så du kan ju hissa upp lite å snurra på hjulen å se om båda hänger med som dem ska. eller helt enkelt bara stämpla upp dem på 1an å kolla så den driver
Senast redigerat av barenhoff (13 november 2012)

2 415 Inlägg
13 november 2012
jag har inte hängt med exakt dom senaste veckorna! men vad för koppling kör du? kan det vara så att den inte är monterad exakt i mitten? uttrampslager som är skrot?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 433 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Diffen var precis ny monterad nu! med helt nya delar och allt ser/såg bra ut! , kopplingen vet jag inte exakt vad det är för nån satt på när jag köpte den ,men skulle vara modellen kraftigare , urtrampningslagret borde vara okey då det inte låter när jag bara kör "lungt" eller? yikes  tror och hoppas på att det är lådan som är ras , så jag bara kan byta den utan större problem!

snickare
612 Inlägg
13 november 2012
schimsat in klumpen rätt i bakaxeln?

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

4 261 Inlägg
13 november 2012
Om problemet uppkom när du monterade din nya oprövade bakaxel så borde felet vara din nya oprövade bakaxel? Eller?

1 433 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
allenalle skrev:
schimsat in klumpen rätt i bakaxeln?

vad är det ? , fast alltså ljuder kommer framifrån 100% och detta problemet var med den förra axeln också precis när den rasat

1 432 Inlägg
13 november 2012
slut koppling, thats my guess to

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

1 433 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Okey har ialf köpt mig en extra låda nu! gav 200 för den kommer nog ändå gå åt smile men koppling bör man köpa ny då eller? även fast det bara ska hålla vintern ut eller går det med bättre beg?

Sök