Då kommer nästa fråga ! nån som har nått bra tips om hur man "balancerar" kardan axeln på ett bra sätt skackade som fan när jag satt ihop skiten sist! , hur ska bultarna på Hardyskivan sitta ?
Kopplingen satt åt rätt håll .... nu verkar jag ha fått det rätt på nått sätt ialf! nu behöver jag ha tips på att LUFTA kopplingen! försökt på alla sätt Går ta mig FAN INTE! hur gör ni när ni luftar era kopplingar?!! stått i typ 5 timmar försökt allt! HUR FAN GÖR MAN! bränner upp bilhelvetet snart! , skulle jag börjat att sätta i VR6 motorn i bilfan hade det REDAN varit klart!
Kopplingen satt åt rätt håll .... nu verkar jag ha fått det rätt på nått sätt ialf! nu behöver jag ha tips på att LUFTA kopplingen! försökt på alla sätt Går ta mig FAN INTE! hur gör ni när ni luftar era kopplingar?!! stått i typ 5 timmar försökt allt! HUR FAN GÖR MAN! bränner upp bilhelvetet snart! , skulle jag börjat att sätta i VR6 motorn i bilfan hade det REDAN varit klart!
Du får in luft. Antingen gör du fel vid luftning eller så är systemet läck nån stans. Du pumpar ju upp tryk med kopplingspedalen precis som med bromsarna när du ska lufta
Kan vara enklare att trycka bromsvätskan bakvägen. Alltså trycka in i genom luftnippeln o uppåt. Har fått gjort det om det inte bygger upp tryck.
Håller jag med om, gjorde så på min 900 när jag byggde om till hydralisk koppling Tog en sådan gammal oljekanna krängde på en slang på den och tryckte in bakvägen. Fungerade perfekt efter det.
gjorde en egen sådan balja med nippel i toppen och nippel i botten och bromsvätska imellan och sköt på med tryckluft! men tror inte den fungerade så bra , hur menar du att jag ska trycka på med tryckluft? ?
gjorde en egen sådan balja med nippel i toppen och nippel i botten och bromsvätska imellan och sköt på med tryckluft! men tror inte den fungerade så bra , hur menar du att jag ska trycka på med tryckluft? ?
Ofan..
Man tar ett lock som passar bromsvätskebehållaren, borrar ett hål i locket och skruvar fast, nån öppnar nippeln och en står med tryckluftspistol i hålet. Man får vara noga med att inte trycka för hårt och hålla koll på nivån. Sen drar den ena åt nippeln när luften är borta.
gjorde en egen sådan balja med nippel i toppen och nippel i botten och bromsvätska imellan och sköt på med tryckluft! men tror inte den fungerade så bra , hur menar du att jag ska trycka på med tryckluft? ?
Ofan..
Man tar ett lock som passar bromsvätskebehållaren, borrar ett hål i locket och skruvar fast, nån öppnar nippeln och en står med tryckluftspistol i hålet. Man får vara noga med att inte trycka för hårt och hålla koll på nivån. Sen drar den ena åt nippeln när luften är borta.
Det har oftast fungerat för mig iallafall.
det kan ju faktiskt fungera!, men måste bli ett jävla påfyllande hela tiden ^^ för vätskebehållaren är ju delad , en avdelning till bromsarna en till kopplingen! och den till kopplingen är ju liksom ett LITET LITET sido fack..
gjorde en egen sådan balja med nippel i toppen och nippel i botten och bromsvätska imellan och sköt på med tryckluft! men tror inte den fungerade så bra , hur menar du att jag ska trycka på med tryckluft? ?
Ofan..
Man tar ett lock som passar bromsvätskebehållaren, borrar ett hål i locket och skruvar fast, nån öppnar nippeln och en står med tryckluftspistol i hålet. Man får vara noga med att inte trycka för hårt och hålla koll på nivån. Sen drar den ena åt nippeln när luften är borta.
Det har oftast fungerat för mig iallafall.
En variant på detta som fungerar bra är att ta en ventil ifrån ett däck och sätt fast i locket på bromsvätskan och sedan en slang emellan locket och ett däck du har fyllt med typ 3.5 bar. Då har du konstant tryck och slipper stå på plats för att få trycket.
Tror man kan köpa sån slang som har färdiga anslutningar och ventil på mekonomen.
gjorde en egen sådan balja med nippel i toppen och nippel i botten och bromsvätska imellan och sköt på med tryckluft! men tror inte den fungerade så bra , hur menar du att jag ska trycka på med tryckluft? ?
Ofan..
Man tar ett lock som passar bromsvätskebehållaren, borrar ett hål i locket och skruvar fast, nån öppnar nippeln och en står med tryckluftspistol i hålet. Man får vara noga med att inte trycka för hårt och hålla koll på nivån. Sen drar den ena åt nippeln när luften är borta.
Det har oftast fungerat för mig iallafall.
det kan ju faktiskt fungera!, men måste bli ett jävla påfyllande hela tiden ^^ för vätskebehållaren är ju delad , en avdelning till bromsarna en till kopplingen! och den till kopplingen är ju liksom ett LITET LITET sido fack..
Har oftast fungerat för mig, man får fylla på lite grann men inte så farligt. Fyll på och ut och pröv vetja!
gjorde en egen sådan balja med nippel i toppen och nippel i botten och bromsvätska imellan och sköt på med tryckluft! men tror inte den fungerade så bra , hur menar du att jag ska trycka på med tryckluft? ?
Ofan..
Man tar ett lock som passar bromsvätskebehållaren, borrar ett hål i locket och skruvar fast, nån öppnar nippeln och en står med tryckluftspistol i hålet. Man får vara noga med att inte trycka för hårt och hålla koll på nivån. Sen drar den ena åt nippeln när luften är borta.
Det har oftast fungerat för mig iallafall.
En variant på detta som fungerar bra är att ta en ventil ifrån ett däck och sätt fast i locket på bromsvätskan och sedan en slang emellan locket och ett däck du har fyllt med typ 3.5 bar. Då har du konstant tryck och slipper stå på plats för att få trycket.
Tror man kan köpa sån slang som har färdiga anslutningar och ventil på mekonomen.
Känns ju väldigt omständigt att göra så, men alla sätt är bra utom de dåliga.
Man tar ett lock som passar bromsvätskebehållaren, borrar ett hål i locket och skruvar fast, nån öppnar nippeln och en står med tryckluftspistol i hålet. Man får vara noga med att inte trycka för hårt och hålla koll på nivån. Sen drar den ena åt nippeln när luften är borta.
Det har oftast fungerat för mig iallafall.
En variant på detta som fungerar bra är att ta en ventil ifrån ett däck och sätt fast i locket på bromsvätskan och sedan en slang emellan locket och ett däck du har fyllt med typ 3.5 bar. Då har du konstant tryck och slipper stå på plats för att få trycket.
Tror man kan köpa sån slang som har färdiga anslutningar och ventil på mekonomen.
Känns ju väldigt omständigt att göra så, men alla sätt är bra utom de dåliga.
har man tryckluft är det nog ett bättre alternativ ? fast som sagt , det där funkar säkert också
Det bästa luftarna suger ut luften, mycket smidigt. Men dom kostar en del och denna, betydligt billigare, lösning funkar mycket bra när det inte räcker att bygga tyck.
Sådär har fått bot på problemen!!!!!! det var lådan som var kass - hade ingenting med kopplingen att göra! och jag luftade kopplingen genom att sätta dit en smörj nippel i Locket och gänga i den! sedan tog jag tryckluft tryckte försiktigt , sen fyllde och fortsatte så tills det kom enbart Olja! tog mig 10 min idag , igår stog jag i 6 timmar men har ialf fått bot på alla problemen nu! TUSEN TACK till alla som angagerat sig !!!!!